Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsavaivoista ja ruuansulatusongelmista kärsivät

Vierailija
01.01.2020 |

Kertokaa keinoja ja vinkkejä, joilla pärjäätte herkän ja kipuilevan vatsanne kanssa. Erityisesti työpäivän ajan, jos lounaan jälkeen vaivoja tulee.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalon korjaamisella.

Vierailija
2/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin siitä ruokavalosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka ei aiheuta vaivoja. Jokaiselle yksilöllinen ja selviää kokeilemalla.

Vierailija
4/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan antaa paskan räjähtää siellä vessassa vaikka olis muita toimistorottanaisia korvat höröllä kuuntelemassa oven takana.

Tai syödä siten, että ei ole tarvetta räjäytellä.

Vierailija
5/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ruokavalio, sopivat annoskoot, liikunta ja onni.

Vierailija
6/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka ei aiheuta vaivoja. Jokaiselle yksilöllinen ja selviää kokeilemalla.

Onko se sama kuin se kuuluisa jääkaapin valo?

Vierailija
7/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi kaikilla ärtyvän suolen ihmisillä, mutta Vi-Siblin lääkitys on ollut mulle todella mahtava juttu. Kannattaa tietysti myös käydä lääkärissä poissulkemassa muut syyt vatsaongelmiin.

Vierailija
8/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vaan mietityttämään, että mikä se ekan vastaajan mainitsema ruokavalo on? Jonkinlainen lamppu vai?

Vierailija
9/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi kaikilla ärtyvän suolen ihmisillä, mutta Vi-Siblin lääkitys on ollut mulle todella mahtava juttu. Kannattaa tietysti myös käydä lääkärissä poissulkemassa muut syyt vatsaongelmiin.

Kiitos tästä. Kuinka nopeasti alkoi auttaa?

Vierailija
10/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi vaan mietityttämään, että mikä se ekan vastaajan mainitsema ruokavalo on? Jonkinlainen lamppu vai?

Siihen kyllä vastattiin jo.

Vierailija
11/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi-Siblin on huono ratkaisu. Korjaa vain oireet, mutta ei poista syytä.

Vierailija
12/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja alkoholi pois

Vierailija
13/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen kyllä vastattiin jo.

Niin, että sellainen joka ei aiheuta vaivoja. Mutta edelleen miehityttää että millanen valo? Siisesim. taskulamppu vai pöytävalo?

Vierailija
14/27 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kakkosella ennen kuin menet töihin. Tyhjä paksusuoli ei oireile läheskään yhtä pahasti kuin täydempi. Ja jos juot kahvia töissä niin pidä huoli, että kaikki mahdolliset paskat ovat pois paksusuolesta, muuten lähtevät liikkeelle kesken päivää ja maha oireilee taas.

Vältä venhää, ruista ja maitotuotteita, herneitä jne. Älä annan myöskään mahan olla liian tyhjä, pruukaa usein tuolloinkin temppuilemaan enemmän.

Vierailija
15/27 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärithän kyllä määrää Vi-Sibliniä oireiden hoitoon ibs:ssä. Ibs onkin juuri siitä hankala, että oireiden syytä ei tutkimuksissa ole löytynyt.

Vierailija
16/27 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä syytä jos sellaista ei vaan ole? Kaikki vaihtoehdot tutkittu ja poissulkemalla jää jäljelle vain ibs joka on toiminnallinen vaiva johon ei ole mitään parannuskeinoa.

Vierailija
17/27 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä syytä jos sellaista ei vaan ole? Kaikki vaihtoehdot tutkittu ja poissulkemalla jää jäljelle vain ibs joka on toiminnallinen vaiva johon ei ole mitään parannuskeinoa.

Heh, muistuupa mieleeni kuinka minua ohjeistettiin aikanaan: "kiinnitä tarkkaa huomiota siihen mitä syöt ja yritä olla ajattelematta koko asiaa". Jep! :D

Vierailija
18/27 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun jätin pois vehnän, kaalin, herneet ja pavut ym. Lähinnä kai FODMAP-ruokavalio. 

Vierailija
19/27 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuituja lisää, höttöhiilarit ja sokeri (+ muut makeutusaineet) pois. Syön joka aamu kaurapuuroa, marjoja ja ab-jogurttia. Minulle tämä sopii, ei välttämättä kaikille. 

Itselläni jostain syystä vatsa turposi aina sen jälkeen, kun kävin töissä syömässä lounasravintolassa. Samat ruoat eivät itse kotona tehtyinä aiheuttaneet minkäänlaisia oireita. Oletan, että syynä ovat teollisiin ruokiin kuten ruokakermoihin, leikkeleisiin, leipiin ja eineksiin laitetut erilaiset saostus- ja ym. lisäaineet. 

Vierailija
20/27 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma, että lounasravintolan ruoka aiheutti vatsakivut, vaikka kotona olisi ollut samaa ruokaa. Mulla yksi ongelma oli selkeästi se, että salaatti oli liian kylmää. Siis kaikki salaattiainekset.

Yksi, mikä auttoi, enkä ymmärrä syytä ollenkaan, enkä ole ihminen joka "uskoo" juuri mihinkään vippaskonsteihin joten tämä ei ole mikään hyväuskoisen hölmön neuvo, vaan ihan aito apu ainakin minulle: aloin juoda pienen lasin piimää ruuan kanssa. Olen pohtinut, että ehkäpä piimän happamuus jotenkin tasaa mahan olosuhteita?

Minulla oli ongelmana vatsan jäätävä murina ja kurlaus heti lounaan jälkeen, ilmavaivat ja ripuli. Piimä on ollut ihan tosi hyvä apu. Mutta jos vatsa on huonossa kunnossa yleisesti, niin sitten ei pelkkä piimä auta.

Jos vatsa on huonossa kunnossa, minua auttaa a) veden juonti, säännöllinen, heti aamulla tyhjään mahaan myös b) liikunta, liikunta tuottaa suolistoon jotain hormoneja, minulla auttaa jo yksi hikoilu ja vatsan hölskyttäminen (vaikka se tuntuu mielipuoliselta ajatukselta vatsan ollessa kipeä) hölkällä c) kaikki sokeri pois, myöskin ruisleipä on minulle ongelmallinen. Aamukaurapuuro, tylsää, mutta toimii.

Ja sitten se visiblin. Joka on muuten psylliumkuitua jota saa luomuna urtekramilta 6 euroa/500g. Visiblin on vähän turhan kallista minulle, ja siihen on lisätty sokeria tai makeutusaineita, en tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi