Te, jotka annatte 13v teinien olla 01 saakka ulkona
Poikani, 13v:n kanssa keskusteltiin uuden vuoden kotiintuloajoista. Meillä kotiintuloaika viikonloppuna on 21, eilen sai olla klo 21:30 saakka ja koko ajan tavoitettavissa.
Poika oli ärtynyt, kun monet kaverit saavat olla ihan tavallisenakin viikonloppuna yli puolen yön ulkona.
En henkilökohtaisesti ymmärrä miksi 13v teinit notkuu pihalla klo 01 ja eikö vanhemmat välitä vai eivätkö ymmärrä. Pojan kaveriporukka on tosi kiva ja ovat fiksuja, alkoholi ja tupakka ei kiinnosta heistä ketään.
Olen itse teini-ikäni viettänyt Helsingissä ja vaikka siitä on yli 20 vuotta, on edelleen tuoreessa muistissa, mitä kaikkea voi tapahtua ja miten sekaisin jotkut ovat. Vaikka oma lapsi osaa olla järkevästi, niin eikö teitä vanhempia huoleta että lapselle joku muu voi tehdä jotakin.
Vanhempainilloissa olen muita vanhempia tavannut. Ihan tavallista porukkaa ja normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. Monet vanhemmat tosin näyttävät tosin olevan hieman iäkkäämpää, päälle 50v.
Kävi ihan mielessä, että lasta on varmaan yritetty kauan ja kun sitten 40+ iässä on saanut viimein lapsen, saa lapsi kaiken haluamansa, myös olla ulkona kavereiden kanssa miten ja missä haluaa.