Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä pariskunnilla, joilla vain toisella on auto jaetaan kulut?

Vierailija
01.01.2020 |

Minulla ei ole ajokorttia ja kuljen bussilla, pyörällä ja kävellen. Miehen kyydissä olen suunnilleen kerran viikossa. Eli mitä minun kuuluisi maksaa? Maksan tällä hetkellä puolet parkkimaksusta, harvakseltaan bensoja.

Mies vähän vihjaili, että pitäisi alkaa maksamaan muitakin kuluja autosta.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika omituinen mies, jos tuollaisesta pyytää rahaa. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Itse en pyytäisi samassa tilanteessa. T. 44-v valkoinen heteromies

Vierailija
62/66 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteiset rahat mutta mies hoitaa tankkaukset yms ja minä ajelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin menet kerran viikossa miehen kyydillä? Voisitteko mennä julkisilla. Itse kieltäytyisin täysin maksamasta mitään auton kuluja. Hänen auto hänen kulut. Ja jos alkaisi vaatia niin sitten kumpikin tekevät hinnaston mitä maksaa yhden kerran lainaus auto/pyörä ja sitten sen mukaan saa käyttää. Ehkä tämä näyttäisi miehelle kuinka naurettava hän on. Sano että maksat bensat tuosta kerran viikossa käynnistä jos kerta on pakollinen juttu mennä autolla. Muut kulut eivät kuulu sinulle. Ja jos miehellä ei ole varaa kustantaa OMIA menojaan, niin sitten vaihtaa halvempaan autoon tai alkaa  käyttää julkisia. Ratkaisu ei ole se että sinä alat elättään miestä.

Menemme hänen vanhemmilleen, haluavat nähdä lapsia. Joskus samalla teemme kauppareissun. Ei ole pitkä matka, julkiset kulkee, mutta hieman huonosti. Joskus olen mennyt ilman miestä bussilla lasten kanssa.

Ap

Jää seuraavan kerran kotiin ja anna miehen mennä vaan lasten kanssa. 

Vierailija
64/66 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalta tililtä menee joten ei tule edes mietittyä. Minulla oma ja miehellä leasing auto.

Kun mies on kotitoimistolla ajan hänen autollaan 100 km työmatkani ja säästämme bensakuluissa

Vähän samanlainen tilanne meilläkin. Ei ole koskaan eroteltu minun tai sinun rahoja. Kaikki tulot tulevat samalle käyttötilille ja siitä maksetaan kaikki menot. Asunnot ja mökki ja metsäpalsta omistetaan 50/50, toinen auto työsuhdeauto, toinen pieni sähköauto. Työsuhdeauto on mökkimatkoja varten. sähköautolla ajetaan stadissa.

Miksi pitää tehdä asiat vaikeaksi miettimällä, kuka maksaa mitäkin? Ei ole tarvinnut miettiä moista kertaakaan vuonna 1984 solmitun avioliiton aikana.

Vierailija
65/66 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on miehen, hän sitä ajaa ja hän sen kulut myös maksaa. Minä en maksa siitä mitään, koska en myöskään aja sillä. Menemme sillä yhdessä esim. ruokakauppaan, kyläilemään ym. Olen useasti ehdottanut, että autosta voisi luopua, mutta mies ei sitä missään nimessä halua. En siis maksa siitä aiheutuvia kuluja, eikä mielestäni ap:n myöskään tarvitse maksaa toisen ihmisen autosta yhtään mitään.

Vierailija
66/66 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on miehen, hän sitä ajaa ja hän sen kulut myös maksaa. Minä en maksa siitä mitään, koska en myöskään aja sillä. Menemme sillä yhdessä esim. ruokakauppaan, kyläilemään ym. Olen useasti ehdottanut, että autosta voisi luopua, mutta mies ei sitä missään nimessä halua. En siis maksa siitä aiheutuvia kuluja, eikä mielestäni ap:n myöskään tarvitse maksaa toisen ihmisen autosta yhtään mitään.

Kun istut taksissa, niin ajatko itse vai oletko vain kyydissä? Saatko silloinkin ilmaisen kyydin?