Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä pariskunnilla, joilla vain toisella on auto jaetaan kulut?

Vierailija
01.01.2020 |

Minulla ei ole ajokorttia ja kuljen bussilla, pyörällä ja kävellen. Miehen kyydissä olen suunnilleen kerran viikossa. Eli mitä minun kuuluisi maksaa? Maksan tällä hetkellä puolet parkkimaksusta, harvakseltaan bensoja.

Mies vähän vihjaili, että pitäisi alkaa maksamaan muitakin kuluja autosta.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin 2/5 auton hankintahinnasta eli 20000€. Mies maksaa kaikki auton juoksevat kulut. Käytän autoa yleensä vain kauppareissuun kerran viikossa + istun kyydissä yhteisillä matkoilla.

Mitä ihmettä. 50te auto ja maksoit 20te. Eikä mitään ole sinun nimissäsi.

Ihmettelen. Vaikka meillä kaikki on yhteistä. Yhteiset rahat ja kaikki autot miehen nimissä.

Vierailija
22/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun auto, miehen kulut.

Auto on minun, mutta mies sillä ajaa ja maksaa bensat, vakuutukset ja huoltaa auton. Itse ajan ehkä kerran puolessa vuodessa, ehkä parin viikon välein olen kyydissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rahaa ja kotitöitä ei voi verrata, niin sitten kaikki tasan puoliksi. Myös ne kotityöt, kun kerran pilkkua viilataan.

Vierailija
24/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se auto sinullekin tarpeellinen? Kuljettaako mies autolla painavat ostokset, käyttekö kesällä jossain mökillä autolla? Jos et ap ollenkaan tarvitse autoa ja sinulle olisi ihan sama jos mies möisi auton huomenna, niin silloin voi olla että reiluinta olisi, jos vaan mies maksaisi auton kuluja. Jos kuitenkin auto helpottaa sinun elämääsi vaikka sen kerran viikossa, niin silloin se on mielestäni yhteinen kulu siinä missä vastikkeet, kotivakuutus tms.

Meillä auto on miehen nimissä ja hän ajaa, mutta hyödyn kyllä siitä että mies hakee kauppakassitilauksen autolla. Mies maksaa auton kulut, vakuutukset, lomareissut ja vastikkeen, minä puolestani lasten päivähoitomaksut, vaatteet, harrastukset, ja ruokakauppakulut. Menee varmaan melko tasan. Kumpikin maksaa itse polkupyöränsä, vaatteensa ja muut omat kulut.

Vierailija
25/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisin, jos olisin noin nolon pihi kuin ap:n mies.

Vierailija
26/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa bensat joka bensat kuluttaa, ja se auton kulut kenen auto se on. Tällä hetkellä vain miehellä on auto, kun omani on rikki, ja en kyllä maksa mitään muuta kuin omat bensani, enkä aio maksaakaan. Älköön lainatko autoa minulle jollei halua minun sitä käyttävän. Mies ei ole sanallakaan moittinut tätä.

Yhteistä autoa en halua, koska meillä on eri käsitys siitä miten autosta pidetään huolta, ja voiko sitä peruutella seiniin, lumivalleihin ja betoniporsaisiin, ja haittaako jos naarmuttelee vahingossa auton ovia. 

Vierailija
27/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auto on miehen nimissä, käytän sitä enemmän kuin mies. En käy tankilla, vaan sanon miehelle, että bensa loppuu kohta. Hän huoltaa, vaihtaa renkaat jne. En ole koskaan kuullut, että minun pitäisi jotain maksaa siitä.

Vierailija
28/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton omistaja maksaa kulut. Bensarahaa voi välillä maksaa jos usein kyydissä istuu 👍

Vierailija
29/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ku et autoa käytä.

Vierailija
30/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on auto on miehen nimissä, käytän sitä enemmän kuin mies. En käy tankilla, vaan sanon miehelle, että bensa loppuu kohta. Hän huoltaa, vaihtaa renkaat jne. En ole koskaan kuullut, että minun pitäisi jotain maksaa siitä.

Eli olet loinen. Opettele aikuistumaan..

Vierailija
31/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö. En mitään maksa autosta. Teen töitä kotona eikä minulla ole ajokorttia. Liikun kävellen tai sitten olemme koko perhe liikkeellä. Toki meillä on melko rajut tuloerot miehen kanssa, mutta auto on hänen ja hän sen kulut maksaa.

Sama täällä. Auto ei ole pakollinen, mies sen kuitenkin on halunnut hankkia ja minä en puutu mitenkään siihen miten haluaa autoaan käyttää, enkä osallistu kuluihin millään tavalla. Jos hän haluaa tarjota minulle kyytiä tai lähteä perheenä jonnekin autollaan, on se minulle ok. Muuten kuljen pyörällä ja kävellen. Kerran viikossa käydään autolla isot ostokset kaupasta, kun se on kätevämpää niin.

Vierailija
32/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kulut jakaantuu niin, että mies maksoi auton ja sitten kaikki muut siihen liittyvät menee meidän yhteisistä rahoista, joista mies tienaa noin 2/3 ja minä 1/3. Mies kulkee kävellen töihin, hänellä työmatka reilun kilometrin ja liukuvat työajat. Minä kuljen autolla töihin, 13km työmatka ja vuorotyö. Saatan joskus mennä julkisilla jos mies haluaa vaikka mökille silloin kun olen töissä. 

Vierailija
33/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet loinen. Opettele aikuistumaan..

En todellakaan ole. Mutta auton kohdalla meillä homma menee noin.

Vierailija
34/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä itsestänikin hieman oudolta, varsinkin kun meillä on kaksi yhteistä lasta. Ja mies tienaa yli tonnin enemmän. Muut kulut maksamme lähes puoliksi, mies hieman enemmän. Minä puolestani teen paljon enemmän kotitöitä ja lapsien hoitoa. Ihan varmasti miehellä jää enemmän rahaa säästöön, joten en ymmärrä miksi pitäisi vielä lisää saada.

Ap

Vierailija
35/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä omistan meidän yhteisessä käytössämme olevan auton. Olen sen omiin tarpeisiini aikoinaan hankkinut omilla rahoillani ja pulittanut 95% kaikista kuluista. Mies maksoi aiemmin bensoja joskus yhteisillä pidemmillä reissuilla, en enempää olisi pyytänytkään.

Nykyään minulla on pyörämatka töihin ja mieheni käyttää autoa omiinsa. Maksan edelleen verot, vakuutukset ym. kulut, mutta mies maksaa nyt bensan. Sitten joskus kun ostamme auton yhteiseksi, tulemme maksamaan muut kulut puoliksi, mutta bensat jäänee sille useammin joka ajelee enemmän.

Vierailija
36/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vuodesta 1981, eikä ole tarvinnut koskaan pähkäillä tällaista- eikä muitakaan tulomenoasioita...Rahasta ei olla ikinä riidelty, vaikka tulot, menot, työttömyydet ym vaihdelleet koska Perhe Oy ab...

Vierailija
37/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihminen näitä pariskuntia, jotka laskevat ja jakavat mitättömiä kuluja. Olemme molemmat töissä, kaikki rahat on yhteisiä, rahasta ei ole tarvinnut riidellä, yhdessä oltu lähes 30 vuotta, kaksi lasta kasvatettu aikuisiksi.

Mitättömiä? Auto nielee ihan helkkaristi rahaa (vakuutukset, bensat, huollot, katsastukset).

Meillä autokulut maksaa se joka sillä kulkee töihin (julkinen ei vaihtoehto). Toinen satunnaisesti tankkaa jos käy autolla jossain.

Vierailija
38/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan kaikki yhdessä, että varmaan mäkin jotain autokuluja maksan, vaikka vain satunnaisesti kyydissä istun ja lomilla enemmän.

Vierailija
39/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki tulot ja menot yhteisiä. Koskaan ei kytätä toisen ostoksia eikä riidellä rahasta.

Vierailija
40/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mies maksaa sun bussilipuista ja pyörästä?

Eikö mieskin vosi alkaa liikkumaan pyörällä ja myisi auton pois?