Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä pariskunnilla, joilla vain toisella on auto jaetaan kulut?

Vierailija
01.01.2020 |

Minulla ei ole ajokorttia ja kuljen bussilla, pyörällä ja kävellen. Miehen kyydissä olen suunnilleen kerran viikossa. Eli mitä minun kuuluisi maksaa? Maksan tällä hetkellä puolet parkkimaksusta, harvakseltaan bensoja.

Mies vähän vihjaili, että pitäisi alkaa maksamaan muitakin kuluja autosta.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän vihjailee. Peseekö hän omat pyykkinsä, tekee puolet ruuista tiskaa puolet tiskeistä, vaihtaa puolet verhoista?

Vaihtaa verhot..? Mitä?

Vierailija
42/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaikki kulut ovat yhteisiä. asiasta ei keskustella enää. naimisissa 13 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin 2/5 auton hankintahinnasta eli 20000€. Mies maksaa kaikki auton juoksevat kulut. Käytän autoa yleensä vain kauppareissuun kerran viikossa + istun kyydissä yhteisillä matkoilla.

Mitä ihmettä. 50te auto ja maksoit 20te. Eikä mitään ole sinun nimissäsi.

Ihmettelen. Vaikka meillä kaikki on yhteistä. Yhteiset rahat ja kaikki autot miehen nimissä.

Eihän tuossa lukenut mitään siitä että kennen nimissä auto on?!?

Vierailija
44/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaimon kanssa omat autot, mutta niitä maksellaan ja ylläpidellään yhteisistä rahoista. Mellä on ollut yhteinen palkkatili ihan alusta asti, eli jo 30 vuotta. Yleensä kun vaimon autosta alkaa olla tankki tyhjä, niin hän ehdottaa että käyn omilla asioillani hänen autoillaan, jolloin tankkaan sen :D

Tuo on ihan käsittämätöntä minkälaista draamaa ihmiset saa parisuhteissa aikaan rahasta.

Vierailija
45/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin 2/5 auton hankintahinnasta eli 20000€. Mies maksaa kaikki auton juoksevat kulut. Käytän autoa yleensä vain kauppareissuun kerran viikossa + istun kyydissä yhteisillä matkoilla.

Mitä ihmettä. 50te auto ja maksoit 20te. Eikä mitään ole sinun nimissäsi.

Ihmettelen. Vaikka meillä kaikki on yhteistä. Yhteiset rahat ja kaikki autot miehen nimissä.

Eihän tuossa lukenut mitään siitä että kennen nimissä auto on?!?

Sehän vasta erikoista on, jos 2/5 osaa maksaneen nimissä!

Vierailija
46/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksanut auton, maksaa kaikki kulut ja minä kuljen sillä töihin ja matkalla jätän miehen työpaikalle ja kotimatkalla kyytiin.

Yhdessä v.1982 lähtien, ei lasketa rahoja erikseen.

Vierailija
47/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa ajaa autoa niin osaa kyllä tankatakin sen.

Vierailija
48/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko mies maksaa sun bussilipuista ja pyörästä?

Eikö mieskin vosi alkaa liikkumaan pyörällä ja myisi auton pois?

Ei maksa mitään. Joskus jopa lainaa mun pyörää ja bussikorttia.

Hänellä on ollut aina auto, menee lähikauppaankin autolla. Joten en usko, että ikinä luopuisi autosta. Kyllä hän sitä tarvitseekin töidensä vuoksi.

Ap

Vierailija
49/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin auton , joka on miehen nimissä. Maksan myös kaikki kulut.

Taloutemme kaikki rahaliikenne on minun hoidossani , ollut lähes 40 vuotisen yhteiselomme ajan.

Vierailija
50/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin menet kerran viikossa miehen kyydillä? Voisitteko mennä julkisilla. Itse kieltäytyisin täysin maksamasta mitään auton kuluja. Hänen auto hänen kulut. Ja jos alkaisi vaatia niin sitten kumpikin tekevät hinnaston mitä maksaa yhden kerran lainaus auto/pyörä ja sitten sen mukaan saa käyttää. Ehkä tämä näyttäisi miehelle kuinka naurettava hän on. Sano että maksat bensat tuosta kerran viikossa käynnistä jos kerta on pakollinen juttu mennä autolla. Muut kulut eivät kuulu sinulle. Ja jos miehellä ei ole varaa kustantaa OMIA menojaan, niin sitten vaihtaa halvempaan autoon tai alkaa  käyttää julkisia. Ratkaisu ei ole se että sinä alat elättään miestä.

Vierailija
51/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihminen näitä pariskuntia, jotka laskevat ja jakavat mitättömiä kuluja. Olemme molemmat töissä, kaikki rahat on yhteisiä, rahasta ei ole tarvinnut riidellä, yhdessä oltu lähes 30 vuotta, kaksi lasta kasvatettu aikuisiksi.

Niin samaa mieltä! Elämä ja talous yhteisiä. Ei näitä typeriä "kuka maksaa" -juttuja ikinä.

- Yli 20 vuotta yhdessä ja lapsia kaksi.

Vierailija
52/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi maksamaan muuta kuin bensakuluja. Pitemmiltä reissuilta puolet ja joku sopiva summa arjen pienistä ajoista. Jos maksat enemmän niin mielestäni auton omistussuhde pitää myös virallisissa papereissa muuttaa nuo että sitten kun mies haluaa vaihtaa autoa, saat oman osasi myyntihinnasta.

Vierailija
53/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä vuodesta 1981, eikä ole tarvinnut koskaan pähkäillä tällaista- eikä muitakaan tulomenoasioita...Rahasta ei olla ikinä riidelty, vaikka tulot, menot, työttömyydet ym vaihdelleet koska Perhe Oy ab...

Meillä sama, yhteistä perhettä ollaan. Auto on miehen nimissä, koska hänellä on täydet vakuutusbonukset, mutta yhteisessä käytössä. Itse kyllä nautin enemmän kyydissä olemisesta kuin ajamisesta.

Mies maksaa yleensä enemmän esim. kaupoissa, mutta kun tiliemme saldot alkavat näyttää epätasa-arvoisilta, niin siirrän sitten rahaa omalta tililtäni hänelle. Ja onhan mies kyllä paremmin palkattuna tuonut enemmän rahaa kotiin niin sanotuksi, mutta omaisuudesta hänellä on vain tuo auto enemmän,  koska kaikki kiinteä on puoliksi molempien nimissä.

Molemmat on oltu liittomme aikana jonkun aikaa työttöminä, mutta ei ole vielä mitään ongelmia tullut keskinäisissä raha-asioissa. On vain meidän rahat.

Vierailija
54/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin menet kerran viikossa miehen kyydillä? Voisitteko mennä julkisilla. Itse kieltäytyisin täysin maksamasta mitään auton kuluja. Hänen auto hänen kulut. Ja jos alkaisi vaatia niin sitten kumpikin tekevät hinnaston mitä maksaa yhden kerran lainaus auto/pyörä ja sitten sen mukaan saa käyttää. Ehkä tämä näyttäisi miehelle kuinka naurettava hän on. Sano että maksat bensat tuosta kerran viikossa käynnistä jos kerta on pakollinen juttu mennä autolla. Muut kulut eivät kuulu sinulle. Ja jos miehellä ei ole varaa kustantaa OMIA menojaan, niin sitten vaihtaa halvempaan autoon tai alkaa  käyttää julkisia. Ratkaisu ei ole se että sinä alat elättään miestä.

Paitsi jos se kerran viikossa käyttö on perheen kauppareissu. Kai mieskin tarvitsee ruokaa sekä miehen lapset.

Vierailija
55/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut sama kuin ap:lla. Maksoin satunnaisesti bensaa (50€ kerralla) sekä auton parkkimaksun. Joskus antanut rahaa auton osaan jota mies tarvinnut auton korjaamiseen tai maksanut pysäköintimaksun jos menty jonnekin retkelle missä pysäköintimaksu tunneista

Vierailija
56/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ap:n kannssa vähän sama tilanne, taloudessa vain yksi auto (naisen), itse teen työt etänä tai kuljen julkisilla.

Maksan bensat vain silloin kun lähdetään autolla jonnekin kauemmas, kuten nyt jouluna. Vakuutus- huollot, katsatus ym. maksuja en maksa koskaan.

M41

Vierailija
57/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menemme hänen vanhemmilleen, haluavat nähdä lapsia. Joskus samalla teemme kauppareissun. Ei ole pitkä matka, julkiset kulkee, mutta hieman huonosti. Joskus olen mennyt ilman miestä bussilla lasten kanssa.

Ap

Vierailija
58/66 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta tililtä menee joten ei tule edes mietittyä. Minulla oma ja miehellä leasing auto.

Kun mies on kotitoimistolla ajan hänen autollaan 100 km työmatkani ja säästämme bensakuluissa

Vierailija
59/66 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa mitään puolisoni autokuluista kun hän tarvitsee työn takia autoa ja itse kuljen bussilla. Kauppareisuista kyydissä ym. reisuista en maksa mitään. Puolisoni ei ole PA eikä ahne. Ei parisuhteeseen kuulu toisen rahastaminen. 

Vierailija
60/66 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meillä se, jolla on se auto ja maksan kuluistamme noin 85%.