Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä pariskunnilla, joilla vain toisella on auto jaetaan kulut?

Vierailija
01.01.2020 |

Minulla ei ole ajokorttia ja kuljen bussilla, pyörällä ja kävellen. Miehen kyydissä olen suunnilleen kerran viikossa. Eli mitä minun kuuluisi maksaa? Maksan tällä hetkellä puolet parkkimaksusta, harvakseltaan bensoja.

Mies vähän vihjaili, että pitäisi alkaa maksamaan muitakin kuluja autosta.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä maksetaan muut kulut? Jos et autoa tarvitse tai käytä, niin sitten se ei ole sinun kulusi.

Vierailija
2/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö. En mitään maksa autosta. Teen töitä kotona eikä minulla ole ajokorttia. Liikun kävellen tai sitten olemme koko perhe liikkeellä. Toki meillä on melko rajut tuloerot miehen kanssa, mutta auto on hänen ja hän sen kulut maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän vihjailee. Peseekö hän omat pyykkinsä, tekee puolet ruuista tiskaa puolet tiskeistä, vaihtaa puolet verhoista?

Vierailija
4/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa auton, minä omat bussi- ja pyöräkuluni, vastikkeesta enemmän ja päiväkotimaksut. Noi kumoaa suunnilleen kai toisensa.

Vierailija
5/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä oli taloudessa vain yksi auto (miehen), niin maksoin bensat vain silloin kun lähdin autolla jonnekin kauemmas. Vakuutus- ym. maksuja en maksanut koskaan

Vierailija
6/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole mitenkään riippuvainen autosta, vaan käyt hoitamassa kaikki omat asiasi muilla kulkuneivoilla, ei sinun tarvitsisi maksaa edes parkkipaikasta.. Kun taas jos käytte esim kerran viikossa yhdessä kaupassa, voit silloin maksaa puolet bensakuluista. Voit sanoa miehellesi että vastaavanlaisesti hän voi sitten maksaa puolet bussilipustasi, kävelykengistäsi ja pyörästä, jos hän yrittää saada sinut maksamaan autosta enemmän.

Vierailija
7/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auto on mun nimissä. Minä maksan vakuutukset ja verot, mies bensat ja huollot. Hän toki myös ajaa tällä autolla joskus. 

Vierailija
8/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihminen näitä pariskuntia, jotka laskevat ja jakavat mitättömiä kuluja. Olemme molemmat töissä, kaikki rahat on yhteisiä, rahasta ei ole tarvinnut riidellä, yhdessä oltu lähes 30 vuotta, kaksi lasta kasvatettu aikuisiksi.

Vierailija
9/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän vihjailee. Peseekö hän omat pyykkinsä, tekee puolet ruuista tiskaa puolet tiskeistä, vaihtaa puolet verhoista?

No ei, mutta kuulemma kotitöitä ei voi verrata raha-asioihin.

Ap

Vierailija
10/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajokortti, mutta kuljen töihin pyörällä, koska miehellä pidempi työmatka ja auto on hänen muutenkin. En maksa autosta mitään, mutta muuten jaetaankin kulut suurpiirteisesti puoliksi, vainka tavallaan rahat on kyllä yhteisiä, vaikkakin omilla tileillä. Onneksi ajatellaan raha-asioista samalla tavalla eikä niistä ole ikinä tarvinnut näiden 7 vuoden aikana tapella.

Siskollani taas oli mies, joka tienasi puolet siskoa enemmän, mutta ei maksanut perheen kuluista mitään (heillä myös lapsi) ja osti tyyliin omat ruuatkin.

Vierailija
11/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Kyllä mä kuljetan miestä kun hän tarvii, eikä ole edes käynyt mielessä alkaa perimään jotain maksua. Pari kertaa viikossa vien häntä, esim. harrastukseen ja kirjastoon, joskus isänsä luo. Yhdistän omiakin asiointeja näihin reissuihin, ja katson kyllä että tämmöinen kuuluu ihan parisuhteen normaaliin toimintaan. 

Minun auto, minun kulut.

Vierailija
12/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen auto, miehen kulut. Käyttää työmatka-ajossa, perheenä käytämme yhdessä autoa (pääosin koska mies on mukavuudenhaluinen ja kiireinen eikä halua kulkea julkisilla). Mies on valinnut auton ja ajaa suurimman osan kilometreista ihan yksin. Joskus jos lainaan autoa niin tankkaan kyllä silloin tällöin, ihan reiluuden nimissä. Auton käyttö ei kuitenkaan ole itselleni itsestäänselvyys vaan poikkeus ja kysyn aina onko se ok. Jos miestä ei olisi ja olisimme lapsen kanssa kaksin, en ostaisi autoa kun en sitä tarvitse. 

Vierailija
13/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omistaa ja maksaa bensakulut, minä olen haltija ja ajan.

Vierailija
14/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 2/5 auton hankintahinnasta eli 20000€. Mies maksaa kaikki auton juoksevat kulut. Käytän autoa yleensä vain kauppareissuun kerran viikossa + istun kyydissä yhteisillä matkoilla.

Vierailija
15/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa auton, minä omat bussi- ja pyöräkuluni, vastikkeesta enemmän ja päiväkotimaksut. Noi kumoaa suunnilleen kai toisensa.

Onko lapsi vain sinun? Miksi maksat vastikkeesta enemmän?

Vierailija
16/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole mitenkään riippuvainen autosta, vaan käyt hoitamassa kaikki omat asiasi muilla kulkuneivoilla, ei sinun tarvitsisi maksaa edes parkkipaikasta.. Kun taas jos käytte esim kerran viikossa yhdessä kaupassa, voit silloin maksaa puolet bensakuluista. Voit sanoa miehellesi että vastaavanlaisesti hän voi sitten maksaa puolet bussilipustasi, kävelykengistäsi ja pyörästä, jos hän yrittää saada sinut maksamaan autosta enemmän.

Tähän vastaisi, että eihän hän käytä pyörääni tai kenkiäni. Mutta onhan kyllä joskus pyörääni lainaillut. Ei ole tosiaan mitään ilmaista huoltaa pyörää ja nastarenkaat ja vaatetus pyöräilyä varten maksaa myös yms. Bussimatkat myös. Ihme ettei mieheni ymmärrä, että kyllä mullakin näitä kuluja on.

Ap

Vierailija
17/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahat on yhteisiä, joten vaikka vain vaimo ajaa niin yhteisestä kassasta ne rahat lähtee.

Vierailija
18/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain miehellä auto ja ajokortti ja maksaa kaikki kulut. Teen itse etänä töitä ja toimistolle kuljen bussilla, kävellen tai pyörällä. Maksan ne kulut. Toki maksan silloin bensoja, jos mennää yhdessä pidemmälle reissulle tai mies kuljettaa minut kauemmaksi. Koskaan ei ole mies vaatinut osallistumista vakuutuksiin, huoltoihin tai veroihin. Muuten maksetaan elämisen kuluja suht koht puoliksi vaikka mies tienaakin jonkin verran enemmän.

Vierailija
19/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihminen näitä pariskuntia, jotka laskevat ja jakavat mitättömiä kuluja. Olemme molemmat töissä, kaikki rahat on yhteisiä, rahasta ei ole tarvinnut riidellä, yhdessä oltu lähes 30 vuotta, kaksi lasta kasvatettu aikuisiksi.

Sama täällä, koko ajan on ollut yksi tili, josta maksettu kaikki menot oli ne sitten asuntolainan maksamista, auton kuluja, ruokaa, huveja tai mitä tahansa. Ikinä ei ole tarvinnut miettiä, kuka mitäkin maksaa.

Vierailija
20/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen auto ja maksaa kaikki auton kulut. Aamuisin menen usein töihin miehen kyydillä ja joskus töistä kotiinkin. Voisin käyttää autoa silloin, kun mies ei itse tarvitse sitä. En kuitenkaan tykkää ajamisesta, joten liikun julkisilla aivan mielelläni silloin, kun ei ole autokyytiä. Toki maksaisin, jos miehelläni olisi yhtään tiukkaa rahan kanssa, mutta autokulut eivät hänelle vaikuta talouteen yhtään. Hänellä on useampia autoja.