Tiedättekö sen tunteen kun tekisi mieli stailata joku ystävä?
Joskus tylsistyneenä näkee jonkun ihmisen ja alkaa miettimään mielessään miten hiukan tuunaamalla tämän ulkonäköä/vaatetusta saisi todella upean lopputuloksen. Mut ei tietenkään kehtaa tai voi sanoa tätä ääneen, ellei ole läheinen ystävä tms.
Voin antaa esimerkin. Mulla on tuttava jolla on todella kauniit kasvonpiirteet luonnostaan. Jotenkin hän ei tajua sitä itse tai osaa ollenkaan miettiä mikä näyttäisi hyvältä. Hänellä on luonnostaan tosi upeat suorat valkoiset hampaat ja erittäin kaunis hymy ja paksut huulet. Upeat syvänvihreät silmät ja pitkät ripset ja myös hyvä, rypytön kuulas iho. Hänellä monesti todella kuivat huulet, että ihan suht kaukaakin sen näkee. Ei vain välitä itse. Näkee siis että todella kuivat ja hampaiden/huulen puremisen jäljet näkyy alahuulessa. Jos hän laittaisi todella kosteuttavaa huulirasvaa ja ehkä pikkaisen jotain sävyä, niin olisi ihan mahtava ja valloittava hymy! En oo suoraan sanottuna kenelläkään nähnyt niin mahtavaa hymyä. En puhu pelkästään hampaista/suusta vaan myös kasvot.
Hänellä on suht pitkät hiukset, mutta todella ohuet. Siis todella ohuet ja pitkä roikkuva tasapitkä malli ei vaan näytä hyvältä...myös selvästi kuivat latvat jotka on eripituiset. Aina suoristaa ne hiirenhännät rintojen päälle. Aina mietin mielessäni, että olisi kertakaikkiaan upean näköinen jos leikkaisi olkapäille hiukset, pesisi esim. silikoonittomalla ja sulfaatittomalla tuuheuttavalla shampoolla hiuksensa ja antaisi ilmakuivua ilman suoristamista myöskään. Leikkaisi ihan hiukan kevyttä otsatukkaa toiselle puolelle otsaa. Sopisi hänen kasvojenpiirteisiin todella upeasti ja toisi hyviä piirteitä esille kauniisti, toisin kuin roikkuva ohut hiirenhäntä.
En kehtaa ehdottaa hänelle, koska ei olla läheisiä.
Hänestä tulisi noilla pienillä muutoksilla uskomattoman kaunis.
Epäreilua että itsellä on surkeiden geenien myötä rumat kasvojenpiirteet ja tosi rumat hampaat. Toisilla on niin upeet ja sitten ei osata laittautua yhtään.
:(
Kommentit (27)
En kiinnitä ihmisissä huomiota tuollaiseen.
Mulla on tuolllainen ap:n kaltainen tuttava. Ihan alkuun kerron, että mulla on suht luonnollisella värillä sävytetty vaalea pitkä tukka, siniset silmät ja tosi vaalea iho. Kerran sitten tämä tuttava rupesi pyytämättä kertomaan, kuinka haluaisi tehdä mulle muodonmuutoksen ja tähän kuuluisi korpinmusta tukka ja punainen palkkiraita etuhiuksiin. Rupesin nauramaan, kun oikeasti luulin hänen vitsailevan, mutta ihan tosissaan oli. Ja tämä nainen on myös kampaaja ammatiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ahdistava olo, arvosteleeko joku minuakin mielessään. "Tuokin voisi vähän ehostaa tota naamaansa. Ja näyttäisi paljon paremmalta, jos laihduttaisi muutaman kilon. Nenäkin kannattaisi varjostaa kapeammaksi. Hiuksetkin hapsottaa."
Minusta ap asenteesi kuulostaa ylimieliseltä.
Millä tapaa olen ylimielinen, kun nimenomaan kehun muita ja heidän kauniita luonnollisia kasvojenpiirteitä jne? Itsestäni mainitsin, että omaan rumat kasvojenpiirteet ja tosi rumat vinot ja vinksallaan olevat hampaat. Mitään hyväähän itsestäni en edes sanonut. Kadehdin luonnonkauniita ihmisiä ja sellaisia, joilla on luonnostaan kaunis kuulas finnitön ja mustapäätön iho, kapea nenä ja kauniit hampaat. Rakastan luonnonkauneutta ja mielessäni mietin, miten pienellä harmittomalla puunauksella saisi kustakin omat parhaat puolet esiin.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa, jos joku stailaisi minut! En osaa itse eikä kiinnosta laittautuminen, mutta haluaisin silti olla kivan ja kauniin näköinen.
mustaki ois kiva
No pari sellaista tuttavaa on, joiden aika ja ajatusmaailma pyörii koko ajan ulkonäön ja muun päälle päin näkyvän ympärillä. Jos pitäisi jostain muusta, esim. yhteiskunnallisesta ilmiöstä keskustella, heistä ei ole osallistumaan vaan pyrkivät vaihtamaan puheenaihetta vaikkapa jonkun julkkiksen ulkonäköön.
On tehnyt mieli sanoa, että siinä heitetään taas pari ihmiselämää hukkaan, kun ovat vain käveleviä onttoja kuoria. Tekisi mieli ehdottaa vaikkapa jotain kesäyliopistoa, mutta millä avuilla he sinne pääsisivät? Vielä varhaisteiniltä ymmärtää sellaisen naiviuden ja onttouden, mutta kyllä ikävuosien karttuessa pitäisi pään sisäpuoleltakin jotain sisältöä alkaa löytymään.
Vau. Jaksoitpa kirjoittaa paljon tekstiä. Pisteitä tälle annan 0,5 / 5
Tuli ahdistava olo, arvosteleeko joku minuakin mielessään. "Tuokin voisi vähän ehostaa tota naamaansa. Ja näyttäisi paljon paremmalta, jos laihduttaisi muutaman kilon. Nenäkin kannattaisi varjostaa kapeammaksi. Hiuksetkin hapsottaa."
Minusta ap asenteesi kuulostaa ylimieliseltä.