Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasavallan Presidentin uudenvuodenpuhe muuttunut!?

Vierailija
01.01.2020 |

Käsittämätöntä! Ajattelin katsoa perinteisesti Tasavallan Presidentin uudenvuodenpuheen telkkarista (kuten aina ennenkin olen katsonut edellisinä vuosina). Harmikseni huomasin, että puhe oli muuttunut lähes kokonaan negatiivisella tavalla. Presidentin pöytä oli käännetty oudosti vinoon, eikä Sauli aloittanut puhettaan sanoilla "Kansalaiset, medborgare", kuten aina ennenkin. Lisäksi hän puhutteli meitä kansalaisia "kuulijoina", eikä kansalaisina. Vaikka vuosikymmen on vaihtunut, puhetta ei olisi tarvinnut uudistaa; ei sitä ole ennenkään uudistettu, vaikka vuosikymmenet ovat vaihtuneet monen monta kertaa (lisäksi kerran vaihtui vuosituhatkin). Pitkäaikainen perinnehän tämä on. Olen niin isänmaallinen ihminen, että tämä uudistus ei tuntunut ollenkaan hyvältä. Tulee vain sellainen tunne, että ihmisiltä olisi kadonnut arvostus isänmaata kohtaan. Onko täällä muita, jotka olisivat huomanneet saman ja joita tämä asia ärsyttää?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Yhtenäiskulttuuri rapautuu ja individualismi nousee. Palstailijan stereotyyppi ei ehkä (enää?) katso tuota puhetta. Kiinnitin myös huomiota tuhon että "medborgare" siitä alusta puuttui. Itse olisin säästänyt sen ja lisännyt vielä "dear citizens" + loppuun myös koko puhe lontooksi. He-he.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme