En jaksa työpäivien jälkeen tehdä muuta kuin maata sohvalla
Puoliso just pyysi mukaansa kävelylle mutta ei vaan jaksa/huvita. En saa mitään iloa edes siitä, tuntuu vaan yhdeltä asialta joka pitäisi suorittaa niin kuin joku kotityö tms. Sitten mulla on huono taas omatunto tästäkin :(
Kommentit (37)
Itse olen myös todella väsynyt 8 h työpäivän jälkeen. Minulle sopisi paljon paremmin 4-6 h työpäivät...
Polta hatsit, pane ukkosi kanssa ja menkää saunomaan. Takuulla energisempi olo näiden jälkeen.
En minäkään. Tosin en tunne siitä huonoa omaatuntoa. Täysin ansaittua.
Senkun makaat himassa.Älä tunne huonoa omaa tuntoa siitä.Käyt töissä!Moni makaa kotonaa tekemättä edes palkka työtä ,eivätkä tunne huonoa omaa tuntoa yhtään.
Kannattaisi lähteä kun puoliso pyytää. Jossain vaiheessa ei enää pyydä.
Raitis ilma piristääkin.
Puoliso? Jaksathan sä ihmissuhdetta. Ties kuinka montaa kun vain lopetat säälin kerjäämisen.
Työpäivän jälkeen kuulukaan jaksaa tehdä mitään. Harrastukset jää lomille ja vapaapäiville. Jos haluat työn lisäksi tehdä jotain muuta, järjestä työelämäsi vähemmän rasittavaksi. Esimerkiksi etätyössä säästyt työmatkoilta ja turhilta sosiaalisilta kontakteilta.
Jätä palstailu pois. Saat aikaa, energiaa ja paremman omantunnon.
Niin, ihmisiä on erilaisia.. Toiset katsovat sarjoja työpäivän päälle, toiset lähtevät lenkille. Monilla on aikaa molemmille.
Eipä tuohon mitään "taikaiskua" ole, jos ei huvita niin ei huvita, ehkä masennusta taustalla? Oletko koskaan ollut aktiivinen liikkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Juo kahvia niin piristyt.
Myös tupakointi herättää henkiin.
Vierailija kirjoitti:
Senkun makaat himassa.Älä tunne huonoa omaa tuntoa siitä.Käyt töissä!Moni makaa kotonaa tekemättä edes palkka työtä ,eivätkä tunne huonoa omaa tuntoa yhtään.
Kysehän ei ole nyt siitä, ettei haluaisi tehdä mitään, vaan siitä, ettei jaksa tehdä mitään. Neuvosi pätisi hyvin ensimmäiseen tapaukseen, mutta ei oikein toiseen.
Jaksaminen ei lisäänny lepäämällä, vaan kuntoa kohottamalla esim. sillä ulkoilulla. Toki riittävä lepo ja hyvä ravinto tarvitaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaminen ei lisäänny lepäämällä, vaan kuntoa kohottamalla esim. sillä ulkoilulla.
Asia jota ihmiset eivät halua kuulla.
Kuuluin itsekin siihen leiriin etten uskonut/tajunnut (halunnut uskoa) että liikunta oikeasti vaikuttaa vireyteen.. Kunnes aloin säännöllisesti liikkumaan.
Sama juttu ja teen kiireisessä ravitolassa töitä, meillä ei juurikaan ole taukoja ja päivät saattaa olla 12-tuntia pitkiä niin töiden jälkeen jaksaa justiinsa käydä suihkussa ja syödä.
Vapaapäivät menee melkeinpä nukkuessa.
Itse huomasin, että se muutama tunti töiden jälkeen oli mielekkäämpää ja aktiivisempaa kun vaan aloin mennä niin aikaisin nukkumaan, että sain sen reilut 8h unta yöllä. Mun tapauksessa siis yhdeksältä illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo kahvia niin piristyt.
Myös tupakointi herättää henkiin.
Ennen käytettiin enemmän nikotiinia ja tehtiin paljon asioita. Jaksoi enemmän.
Tässä ollaan asian äärellä. Tuhlaat energiaa esimerkiksi huonoon omatuntoon. Siihen vuotaa yllättävät määrät.
Etsi turhat energiasyöpöt (stressi, syyllisyys, negatiivinen itsepuhe, alkoholi, tupakka, sokeri, draama yms) ja poistele niitä yksitellen. Tilanne hyvä ravinto, kunnon uni, hyvä nesteytys, positiiviset ja innostavat asiat.
Kuukausi tätä ja takaan, että kynnys lähteä kävelylle on paljon pienempi. Tämä on lupaus.