Olenko ainoa jota naurattaa nämä sanat: servietti, dekoltee, validi, argumentti, olkinukke?
😂😂😂😂😂
Huvittavia sivistyssanoja kerrakseen.
Mitä naurettavia sanoja teille tulee mieleen?
Kommentit (29)
Mikä vttu on olkinukke? Ja kyllä olet ainoa, jota naurattaa sanat, joissa ei ole mitään hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalakoulutetuilla ja -älyisillä on halvat huvit.
Minä olen akateeminen ja huvitun aina kun huomaan jonkun älyllisen keskinkertaisuuden yrittävän päteä läiskimällä sivistyssanoja tai uusimpia mitäänsanomattomia muotisanoja joka väliin sisällön kustannuksella. Esimerkkejä:
- Nettikeskustelussa koko lause täynnä olkinukkeja, n-kortteja ja uusinta uutta, hyvesignalointia. Tähän syyllistyvät usein hommateoreetikot.
- Työhaastatteluussa ja työelämässä sisällöttömyyden naamionti johtamis- tai projektijargonilla, hyi hitto. Strategiatimantti ja tiimipelaaminen. Ollaan niin leania vaikka puhuja tuskin tunnistaa itse asiaa.
Tämä nyt meni vähän asian vierestä. Sivistyssanojen käytössä selkäpiitä karmii se ettei osata käyttää suomenkielisiä vastineita sivistyssanoille ja yleensäkään ilmaisuille. Väkisin väännetään validia ja bioassaytä. Hyi helkkari. Ei kuullosta hyvältä.
Raskastahan toki nekin ihmiset joiden kanssa pitää koko ajan miettiä ettei vaan lipsauta liian vaikeaa sanaa.
Kyllä sinulla on hankalaa, kun olet niin älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ole ainoa, onhan Suomi junttien luvattu maa 👍
Sinä et ole juntti? Muut ovat? Oletko suomalainen?
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalakoulutetuilla ja -älyisillä on halvat huvit.
Minä olen akateeminen ja huvitun aina kun huomaan jonkun älyllisen keskinkertaisuuden yrittävän päteä läiskimällä sivistyssanoja tai uusimpia mitäänsanomattomia muotisanoja joka väliin sisällön kustannuksella. Esimerkkejä:
- Nettikeskustelussa koko lause täynnä olkinukkeja, n-kortteja ja uusinta uutta, hyvesignalointia. Tähän syyllistyvät usein hommateoreetikot.
- Työhaastatteluussa ja työelämässä sisällöttömyyden naamionti johtamis- tai projektijargonilla, hyi hitto. Strategiatimantti ja tiimipelaaminen. Ollaan niin leania vaikka puhuja tuskin tunnistaa itse asiaa.
Tämä nyt meni vähän asian vierestä. Sivistyssanojen käytössä selkäpiitä karmii se ettei osata käyttää suomenkielisiä vastineita sivistyssanoille ja yleensäkään ilmaisuille. Väkisin väännetään validia ja bioassaytä. Hyi helkkari. Ei kuullosta hyvältä.
Raskastahan toki nekin ihmiset joiden kanssa pitää koko ajan miettiä ettei vaan lipsauta liian vaikeaa sanaa.
Kyllä sinulla on hankalaa, kun olet niin älykäs.
Kyllä sulla on tyhjä elämä, kun ainoa argumenttisi ja mielipiteesi keskustelussa on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulle (et ole tosin yksin tässä) on ajatuksena vaikea avata sanakirja tai netti ja tarkistaa mitä sinulle aiemmin tuntematon sana tai käsite merkitsee? Sillä tavalla kaikki muutkin ovat ne hassut sanat oppineet, tai kysymällä tietävämmiltä.
Kyllä minä tiedän mitä noi sanat merkitsee, mutta aina ne jaksavat vain naurattaa kun niitä näen. 😂
Ap
Siirretään sitten polttopiste sinusta niihin muihin tässä tapauksessa. On hauskaa että olet kiinnostunut erilaisista kielimuodoista, ja monet sanat kuulostavat hassuilta, minä ehkä olen niistä vähemmän kiinnostunut, joten servietti lähinnä raastaa korvaa (kouluaikanani jo sopasta puhuminen oli hyvin paheksuttavaa kyökkiruotsia), mutta nuo muut vaikuttavat lähinnä teknisen kielenkäytön valumiselta arkipuheeseen. Olkinuken tunnistaminen tällä palstalla on kyllä lähinnä kansalaisvelvollisuus
Saa kai sitä löytää ilon aiheita elämään ihan mistä vaan. Minulle nuo mainitut ovat ihan normaaleja sanoja, en näe niissä mitään erikoista.
Muakin naurattaa toi olkinukke. Joku tykkää siitä sanasta ihan älyttömästi ja tunkee sen lähes jokaiseen keskusteluun. Varsinkin täällä. Se nyt sattuu kuulostamaan ihan älyttömälle.
Mahdat nähdä usein eli elämäsi on iloista.