Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko sinullakin epäonnea geenilotossa? (Pinnallisia asioita)

Vierailija
30.12.2019 |

En tarkoita vakavia sairauksia ym. vaan pelkkiä ulkonäköseikkoja. Itseäni välillä tympii, kun on perinyt toisen vanhemman puolelta tanakan ruumiinrakenteen ja kaikki on leveää: jalkaterät, kädet, sormet, nenä, naama, rintakehä, vyötärö, lantio, nilkat. Sisareni taas tulee toiseen vanhempaamme, ja siinä missä minä olen lyhyt ja leveä, hän on pitkä ja siro. Epäreilua :D

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin jossain vaiheessa kirjoittaa 2 versiota, sekä hyvän kuvauxen että huonon😂😂jos jollekulle tulis vaikka hyvä mieli. Naurattaa noi huonot kuvailut, sori ihmiset

Vierailija
62/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Isältä: kaljuuntuminen, iso nenä, pienehkö kaksoisleuka,

Äidiltä: värittömät hieman punaiseen sävyttyneet hiukset ja hailakat silmät, lyhyet jalat, lyhyehkö pituus, taipumus ylipainoon, vaalea helposti palava iho.

Kokonaisuus ei ole kuitenkaan sellainen geenisotku kuin ylläolevasta voisi kuvitella, mutta olisin voinut periä. Pituuden ja ruumiinrakenteen isän puolelta ja hiukset säilyttävän geenin äidin puolelta.

Ei. Kaljuuntumisgeeni kulkee nimenomaan äidin kautta. Se on x-kromosomiin linkittynyt ja koska olet mies (xy), sulla on niitä vain yksi, äidiltä.

Äidiltäsi olet sen siis perinyt, vaikka isäsikin sattumalta on kalju. Onko äitisi isällä hiukset?

Kaljuuntumisgeeni tulee siltä puolelta vallitsevana, jossa sitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin perinyt ulkonäön äidiltäni, olisin n 170 senttinen, pitkäsäärinen, urheilullinen, paksuhiuksinen ja nätti, vaan kun olen kuin isäni niin olen lyhyt, persjalkainen, epämääräisen muodostunut, litteäkalloinen rumilus. Isäni on siis ihan ok näköinen mieheksi, mutta naisella hänen piirteet ei näytä miltään.. Eipä ole miehet ympärilläni pyörineetkään ja muutenkin masentaa aina kun peiliin katsoo.

Miten nää kauheet isät onkin aina saanut pokattua hyvännäköiset mimmit? =D

Vierailija
64/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai ihan nätti ja minun pitäisi varmaan olla tyytyväinen ulkonäkööni koska paljon huonomminkin voisi olla, mutta olen aina inhonnut pitkää, jykevää leukaani. Olen perinyt sen isältäni ja miehellä se näyttäisikin hyvältä, mutta tekee myös omista kasvoistani miehekkään näköiset. Tätä kommenttia olen kuullut pojilta ja miehiltä kouluajoista asti. Äidilläni on sirot kasvot, jotka ovat periytyneet myös siskolleni. 

Lisäksi minulla on vinot ja isot etuhampaat, minkä takia hymyilen mieluiten suu kiinni. Tukkani ei ole oikein minkään värinen, kun siskoni on perinyt isän suvussa kulkevan punatukkaisuusgeenin. Huono näkö, jonka olen äidiltä perinyt, piilottaa kauniit silmäni rillien taakse. Olen harkinnut laserleikkausta mutta silmien sorkkiminen pelottaa.

Vierailija
65/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso perunanenä pilaa muuten kauniit kasvoni. Menisin leikkaukseen jos olisi rahaa.

Vierailija
66/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ja ei. Minulla  on ihan kauniit kasvonpiirteet, vaikken ole niin kaunis kuin nuorena. Muistutan kasvoiltani edesmennyttä äitiäni. Isän puolelta on tullut taipumus lihoa. Isältä olen perinyt leveät hartiat, isot kädet ja jalat ja pituusgeenejä molemmilta vanhemmiltani. Olen 170 cm (ja onneksi on normaali levenevä lantio tasapainottamaan hartialinjaa). Toki lihomistaipumusta vastaan voi kamppailla. Ärsyttävää, kun tuo lihomistaipumus periytyi mulle eikä mun veljelle, miehen on hyväksytympää olla ylipainoinen tässä yhteiskunnassa. Veli peri myös kiharat hiukset, omani ovat suorat, hieman taipuisat. Isältä olen perinyt myös alttiuden sydän- ja verisuonisairauksiin, minulla oli verenpainetauti jo 30-vuotiaana. Isot rinnat olen perinyt isän suvun naisilta, siitä voi olla eri mieltä, onko se hyvä vai huono asia, täällä kun monet pienirintaiset kehuu omaa varustustaan ja haukkuu isoja rintoja (itse olen suht tyytyväinen). Minulla on tummanvaaleat hiukset, vanhemmillani oli ruskeat.

Vierailija
67/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on geenilotto kohdellut ns. reilusti. Koska vartalo ja hiukset on mallikkaat, jopa upeat, niin luontoäiti tasapainottaa loistoa lähettämällä kasvoihin kaikenlaista ylimääräistä. Paha krooninen akne, nenästä leikattu iso luomi, poskesta leikattu iso koteloitunut paise josta arpi, ja nyt on tullut otsaan kysta joka leikataan ja josta jää arpi.

Vierailija
68/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on geenilotto kohdellut ns. reilusti. Koska vartalo ja hiukset on mallikkaat, jopa upeat, niin luontoäiti tasapainottaa loistoa lähettämällä kasvoihin kaikenlaista ylimääräistä

-toi onki ihan hyvä ajattelutapa. :D

Mulla taas kasvot on ns. täydellisen kauniit (anteeks!!! =)), ja vartaloki normaalipainossa on ihan ainutlaatusella tavalla harvinainen, mut sit esim laitettu just esim. väärät sääret xD varmaan just tasottamaan??? :D ja luonneki on tosi upee, mut ehk just siks tulee paljon skismaa ihmisten kanssa, eli mun reagointitapa tms, ei sovi tänne suomeen... :D

tässä kaks versioo itsestään, itsensä ku voi nähdä monella eri tapaa:

-peikkomainen olemus, isot jalat

-iso perunanenä

-ohenevat hiukset

-lyhyenläntä

-tankki

-harmaantuneet hiukset

-paskan väriset silmät

-pallopää

tässä toisenlaisella sävyllä kirjotettu kuvaus:

-hyvin kauniit, myös söpöt kasvot

-hymykuopat, nuorekkaan pyöreät posket

-pieni ja siro

-kurvikas, keho ottaa vastaan hyvin treenin sekä ravintoaineet

-kauniit tummat isot silmät, ei tarvii meikkiä näyttääkseen hyvältä eli luonnonkaunis

-hyvä tyylitaju, hiukset sävytetty useilla vaalean sävyillä, kaikki värit sopii( myös harmaa)

-pehmeä nenä, joka tekee kasvoista suloiset.

Vierailija
69/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin puolelta masennustaipumuksen ja isän puolelta äkäisen luonteen. Tiedostan kyllä nuo ja teen töitä jottei perheeni joutuisi kärsimään kuten minä aikanani jouduin.

Miten vtussa nuo liittyvät ulkonäköön?? Ääliö😑

Vierailija
70/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo litteäkalloisuus useammassa viestissä vähän naurattaa. En ole ikinä kiinnittänyt huomiota että jollakulla olisi liian litteä kallo. Millainen se oikein on?

Vierailija
71/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perinyt vanhemmiltani vain huonot puolet. Äitini kyttyräselän, jonka huomasin kauhukseni vasta tänä vuonna. Eli vaikka olisin kuinka ryhdikkäästi, niin yläselässäni on ulkoneva osa joka on hirveä. Äitini isälläni oli myös tällainen, ja muistan kuinka lapsena jo sitä kammosin. En saanut ruskeita silmiä, enkä oliivin väristä ihoa. Sisaruksella on nämä, ja iho on vielä täysin tasaisen värinen. Itselläni on tietenkin paljon luomia, joista kärsin ihan miesvalintaan asti, eli ne murskasi itsetuntoni. Olen lapseton, koska pelkäsin, että ne perityy lapselle. Näin jälkikäteen ajateltuna niitä ei ollut edes paljoa, ennen kuin alkoivat lisääntyä 40 vuotiaana. Sain myös kummankin vanhempani erilaiset allergiat. Joita ei tietenkään ole sisaruksellani. Niin ja sain isäni Keloidi taipumuksen, jota ei myöskään ole sisaruksellani. Ikäeroa meillä on vuosi. Tässä pahimmat.

N. 48v.

Vierailija
72/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo litteäkalloisuus useammassa viestissä vähän naurattaa. En ole ikinä kiinnittänyt huomiota että jollakulla olisi liian litteä kallo. Millainen se oikein on?

https://images.app.goo.gl/6GBvu7iBkSgQQeyR6

Tuollainen että takaraivo ei ole pyöreä vaan litteä. Ei minulla kai mitään syndroomaa ole mutta pään muoto on ruma. Ja yhdistettynä lyhyeen kaulaan näytän vielä rumemmalta.

Vierailija
73/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan se sellainen neandertarilaiskallo? Joskus luin noita Ayla-kirjoja joissa oli termi "latuskapää".

Vierailija
74/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://images.app.goo.gl/6GBvu7iBkSgQQeyR6

Tuollainen että takaraivo ei ole pyöreä vaan litteä. Ei minulla kai mitään syndroomaa ole mutta pään muoto on ruma. Ja yhdistettynä lyhyeen kaulaan näytän vielä rumemmalta.

En kyllä kiinnittäisi tuollaiseen kalloon mitään huomiota. En ole itse asiassa ikinä kiinnittänyt huomiota kenenkään kallon muotoon. Katson ennemmin kasvoja ja kroppaa.

Vierailija
75/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan se sellainen neandertarilaiskallo? Joskus luin noita Ayla-kirjoja joissa oli termi "latuskapää".

Joskus varoiteltiin ettei saa antaa vauvan nukkua aina selällään, ettei takaraivo litisty.

Vierailija
76/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut hyvä tsägä geenilotossa, olen perinyt hyvät puolet vanhemmiltani. Kauniit kasvot ja kauniin kuulaan ihon, paksut kiharat hukset. Pituus jäi vähän lyhyeksi ja rasva kertyy vähän turhan innokkaasti reisiin ja takapuoleen, toisaalta vatsa on litteä niin tuo ns. naisellinen läski ei niin haittaa.

Mutta elämän lähtökohdissa on ollut sitten muita juttuaj, joita ei voi lottovoitoksi sanoa. Joten ei tarvitse tuntea kateutta.

Vierailija
77/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itae olen kanssa lyhyt ja leveä jo luustoltani. Lisäksi pienet silmät ja muihin kasvonpiirteisiin verrattuna suuri perunanenä.

Vierailija
78/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut hyvä tsägä geenilotossa, olen perinyt hyvät puolet vanhemmiltani. Kauniit kasvot ja kauniin kuulaan ihon, paksut kiharat hukset. Pituus jäi vähän lyhyeksi ja rasva kertyy vähän turhan innokkaasti reisiin ja takapuoleen, toisaalta vatsa on litteä niin tuo ns. naisellinen läski ei niin haittaa.

Mutta elämän lähtökohdissa on ollut sitten muita juttuaj, joita ei voi lottovoitoksi sanoa. Joten ei tarvitse tuntea kateutta.

Mutta silti halusit tulla leuhkimaan ominaisuuksillasi tähän ketjuun jonka pointti oli nimenomaan negatiiviset perinnölliset ulkonäköseikat? Haista vttu.

Vierailija
79/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ketjun aihe on: "oliko-sinullakin-epaonnea-geenilotossa"

Ja tulet vartavasten kertomaan että Mulla on ollut hyvä tsägä geenilotossa

Mitä vattua? :D Etkö saa arjessa tarpeeksi huomiota, etkö osaa lukea? Miksi koit tarvetta tulla tänne lesoilemaan?

Vierailija
80/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin taitaa olla litteä kallo, tajusin asian vasta nyt... onneksi on sentään paksuhkot hiukset sitä peittämässä.