Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko sinullakin epäonnea geenilotossa? (Pinnallisia asioita)

Vierailija
30.12.2019 |

En tarkoita vakavia sairauksia ym. vaan pelkkiä ulkonäköseikkoja. Itseäni välillä tympii, kun on perinyt toisen vanhemman puolelta tanakan ruumiinrakenteen ja kaikki on leveää: jalkaterät, kädet, sormet, nenä, naama, rintakehä, vyötärö, lantio, nilkat. Sisareni taas tulee toiseen vanhempaamme, ja siinä missä minä olen lyhyt ja leveä, hän on pitkä ja siro. Epäreilua :D

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydellisesti kaikki meni persuksilleen perintösairaukden vuoksi, mutta ulkonäöllisesti perin vanhempieni kaikki hyvät puolet. 

Vierailija
42/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni en jaksa miettiä, mutta lapset ovat perineet molemmilta puolilta kaiken ulkonäköön liittyvän hyvän; pitkiä ja hyvämuotoisia platinablondeja sinisillä, isoilla silmillä ja muutenkin kauniilla kasvoilla. Ikäänkuin vanhempansa, mutta kummankin virheelliset piirteet ovat jääneet pois.

Saa nähdä onko noilla aivotkin tehdasasetuksena... 😅

Aika kovat kateuspeukut, vissiin teidän lasten isät ovat jotain joutomiesneekereitä, kun pitkät sinisilmäiset platinablondit vihastuttavat? Meillä ollaan korkeakoulutettuja perussuomalaisia blondeja, tienataan yhteensä reilu 200k€ vuodessa ja uskotaan Jeesukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään lotto. Lotossa numerot arvotaan satunnaisesti. Jos vanhempasi geenit ovat jo paskat, niin todennäköisyytesi saada samat lukihäiriögeenit ovat sinulla suuremmat, kuin normaaleilla.

Kyllä geenit ovat nimenomaan lotto. Se että niihin on valmiit ainekset, joista ne tahdon vastaisesti muodostuvat ovat sattumanvaraiset ja toisia samanlaisia ei ole. Niin ne lottorivitkin muodostuvat numeroista, jotka on ennalta määrätty.

Höpö vitun löpö. Jos isäsi ja äitisi ovat vaikkapa valkoihoisia, niin ei todellakaan ole yhtä todennäköistä, että syntyisit itse mustaihoisena. Vittu, mitä tolloja tälläkin palstalla pyörii.

Kukas tässä on tollo? Puhuinko jotain mitään tuohon viittaavaakaan? Valmiiksi määrättyihin aineksiin ei luonnollisesti kuulu mustaihoisuus, jos ainekset sekoitetaan valkoihoisista. 

Et puhunut. Kirjoitit. Valmiiksi määrätyt ainekset? Eihän se sitten ole satunnaista.

Jos lottorivit muodostetaan sattumanvaraisesti numeroista 1-20 on se silti edelleen lotto, vaikkei numero 21 olisikaan mukana.

Naminami.

Vierailija
44/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni eniten harmittaa huono ihon mukautumiskyky, siskollani ja äidilläni sama. Sain jo teininä rumat "raskausarvet" rintoihin ja lantioon, vaikka ei ees mitkään isot rinnat tai lantio kasvaneet. Raskauksissa vatsan arvet onkin sitten kuin tiikeri ois raadellut.

Isältä ja sen suvusta perin myös isohkon nenän, tätä siskoni ei perinyt.

Muuten on onneksi ollut tuuriakin, ihan perusnätti naama ja vartalo (vaatteet päällä kun arvet ei näy..), paksut hiukset, terveys..

Vierailija
45/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ulkonäön ominaisuudet, voi edelleen miellyttää jonkun silmää, vaikka enemmistön mielestä näyttäisikin jopa rumalta.

Mä olen suomalaiseksi mieheksi tosi pienikokoinen. En osaa kuvailla naamaani, mutta kovin miehekäs se ei ole. Pääni on tosi pieni. Joidenkin kokotaulukoiden mukaan 10-vuotiailla on tämän kokoinen pää. Ei mulla kuitenkaan ole mikrokefaliaa ainakaan tietääkseni (joskus tosiaan vietin paljon aikaa tohtori googlen vastaanotolla pohtimassa, miksi pääni on niin pieni).

Mua luullaan kerran tai pari naiseksi joka vuosi. Yleensä talvella kun kroppa ei näy ja kun joku katsoo nopeasti.

Testosteronitasot on mitattaessa olleet normaalit.

Voisi asiat olla huonomminkin. Olen kuitenkin kokooni nähden aika vahva. Koulukiusaaminenkaan ei aikanaan koskaan edennyt kunnolla fyysiseksi kun eivät kuitenkaan uskaltaneet. Kaikkia naisiakaan ole ulkonäköni tai kokoni vaivannut.

Joskus mietin, että vaihtaisinko kroppani isompaan ja miehekkäämmän näköiseen, mutta heikompaan. En taitaisi vaihtaa. Uskon, että pienen koon takia olen myös ketterämpi kuin muuten olisin. Olen aina ollut hyvä kiipeilemään, pystyn istumaan kyykyssä pitkään, enkä ole iän myötä kauheasti kangistunut. Tästä on ollut aika paljonkin hyötyä.

Vierailija
46/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni en jaksa miettiä, mutta lapset ovat perineet molemmilta puolilta kaiken ulkonäköön liittyvän hyvän; pitkiä ja hyvämuotoisia platinablondeja sinisillä, isoilla silmillä ja muutenkin kauniilla kasvoilla. Ikäänkuin vanhempansa, mutta kummankin virheelliset piirteet ovat jääneet pois.

Saa nähdä onko noilla aivotkin tehdasasetuksena... 😅

Aika kovat kateuspeukut, vissiin teidän lasten isät ovat jotain joutomiesneekereitä, kun pitkät sinisilmäiset platinablondit vihastuttavat? Meillä ollaan korkeakoulutettuja perussuomalaisia blondeja, tienataan yhteensä reilu 200k€ vuodessa ja uskotaan Jeesukseen.

Kai uskotte myös joulupukkiin? Köyhät monesti uskoo. 200000, lol. Eihän tuolla saa oikein mitään. Tuskin omistat edes lentokenetta. Lol, mikä persu.

Vierailija
47/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnea geenilotossa täälläkin. Iso pää, metrin leveä naama, ruma vähän pystyynkääntyny "töpseli"nenä, oon persjalkainen eli pitkä selkä/yläruumis ja suhteessa lyhyet paksuhkot jalat, ja oon muutenkin iso. En siis lihava, vaan rakenteentani iso, leveä ja painava. Tunnen ihan fyysisesti muiden "normaali"kokoisten vierellä sen, kuinka olen ISO. Peilistä kun kattoo itteään kavereiden vieressä, niin naama on n. 3x leveämpi kuin muilla. Ja tietysti naama minkäs muunkaan värinen kuin punainen 24/7! Juuri näin, näin sen pitääkin olla joo! V**tu stna!

Vierailija
48/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taipumus keloideihin, "arpikasvugeenejä" ja tällä hetkellä olkapäätäni koristaa n. 2 cm kokoinen punainen arpimöhkäle. Saa olla varovainen ettei vahingossakaan mene nyppimään mitään nyppyjä ihosta, saatika lävistämään tms. Operaatioita tekemään. Riskinä on arven liikakasvu.

Vierailija
49/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten nuorena mietin, että toivottavasti en saa ikinä isäni suvun jalkoja. No, sainhan minä: pattipolvet, ei pohkeita ollenkaan (pohjelihakset ovat siis sellaiset pitkät mitkä saavat jalkani näyttämään pitkiltä pötkylöiltä sen sijaan, että pohkeet antaisivat naisellista muotoa, nilkkani ja pohkeeni ovat siis sivusta katsoen yhtä leveät), mutta pahinta on se valkoinen, kuultava iho missä verisuonet näkyy kilometrin päähän. Maximekot on ainoa vaate mitä kehtaa kesäkuumalla käyttää.

Lisäksi sain mummoni lyhyet ohuenohuet hiukset, kaikilla muilla suvussa on pitkät ja paksut hiukset.

Parhaita puoliani on myös äidiltä tullut leveä David Coulthard-leuka, kun isäni puolella taas kaikilla on sirot kasvot..

Vierailija
50/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon itsetunto-ongelmia on ollut siitä, kun perin toiselta puolelta ison pääkopan. Päänympärys on vähän yli 60cm. 

Vierailija
51/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestyyppisen kaljuuntumisen periminen ei näin naisena oikein naurata.

Vierailija
52/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen perinyt isältäni  tanakan ruumiinrakenteen ( olen nainen). Ainoa pelastus oikeastaan on se, että olen yli 170 cm pitkä ja se vähän tasapainottaa. Muuten voisin ihan oikeasti olla ainakin näillä hartioilla jo mies ja jotkut takit kiristävät aina hartioista. Lantio on leveä, jalat varsinkin reisistä sellaiset rotevat ( ovat siis olleet aina eli ei johdu ylipainosta). Lihasta löytyy jo muutenkin olkavarresta, vaikka on edes treenaa niitä ja monet puserot eivät mahdu hioistaan. Plussaa vartalossa on oikeastaan vaan melko kapea vyötärö sekä pitkät jalat, jotka sironevat vielä sääriä kohti. Kengän koko on 40, mutta jalat muuten aika "pienet" kuitenkin. Käsivarret ja kädet ovat myös sirot. Pään malli on taas sitten todella leveä ja olen saanut isältäni korkean ja leveän otsan ja korkean hiusrajan myös. Silmät aika pienet ja nenä pieni joten tavallaan kasvoihin jää liikaakin tilaa ja korkea otsa näyttää ihan typerältä. 

Vierailija
53/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen perinyt isältäni  tanakan ruumiinrakenteen ( olen nainen). Ainoa pelastus oikeastaan on se, että olen yli 170 cm pitkä ja se vähän tasapainottaa. Muuten voisin ihan oikeasti olla ainakin näillä hartioilla jo mies ja jotkut takit kiristävät aina hartioista. Lantio on leveä, jalat varsinkin reisistä sellaiset rotevat ( ovat siis olleet aina eli ei johdu ylipainosta). Lihasta löytyy jo muutenkin olkavarresta, vaikka on edes treenaa niitä ja monet puserot eivät mahdu hioistaan. Plussaa vartalossa on oikeastaan vaan melko kapea vyötärö sekä pitkät jalat, jotka sironevat vielä sääriä kohti. Kengän koko on 40, mutta jalat muuten aika "pienet" kuitenkin. Käsivarret ja kädet ovat myös sirot. Pään malli on taas sitten todella leveä ja olen saanut isältäni korkean ja leveän otsan ja korkean hiusrajan myös. Silmät aika pienet ja nenä pieni joten tavallaan kasvoihin jää liikaakin tilaa ja korkea otsa näyttää ihan typerältä. 

Unohtui vielä oma todella ulkoneva ja iso leukani joka on tuon korkean otsan kanssa kamala yhdistelmä. Minulla on myös siis aika iso ja leveä pää muutenkin. 

Vierailija
54/121 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestyyppisen kaljuuntumisen periminen ei näin naisena oikein naurata.

Se on meille miehillekin usein vaikeaa, mutta en varmaan osaa kuvitella, miltä se naisesta tuntuu. Itselläni oli joku parin viikon mittainen kriisi, kun tajusin asian, mutta mä voin sentään vain vetää hiukset koneella lyhyiksi ja unohtaa koko asian (lääkitykset ei ole mulle vaihtoehto).

Jotenkin tuo kuitenkin kuulostaa asialta, johon vertaistuki voisi auttaa. Vastaan siksi, kun tuli sellainen mieleen. Netistä löytyy varmasti paljon paikkoja, joissa kaljuuntuvat naiset voi jutella. Etenkin englanniksi. Monet on varmasti suunnattu alopeciaa sairastaville, mutta tuskin heitä haittaa, jos et muuta löydä ja menet sinne juttelemaan. Ainahan juttuja voi myös vain lukea ja katsella kuvia.

Ehkä olet nämä jo löytänytkin, mutta jos et ole, niin hae noita. Esim. reddit on ihan kiva paikka.

Vierailija
55/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Isältä: kaljuuntuminen, iso nenä, pienehkö kaksoisleuka,

Äidiltä: värittömät hieman punaiseen sävyttyneet hiukset ja hailakat silmät, lyhyet jalat, lyhyehkö pituus, taipumus ylipainoon, vaalea helposti palava iho.

Kokonaisuus ei ole kuitenkaan sellainen geenisotku kuin ylläolevasta voisi kuvitella, mutta olisin voinut periä. Pituuden ja ruumiinrakenteen isän puolelta ja hiukset säilyttävän geenin äidin puolelta.

Ei. Kaljuuntumisgeeni kulkee nimenomaan äidin kautta. Se on x-kromosomiin linkittynyt ja koska olet mies (xy), sulla on niitä vain yksi, äidiltä.

Äidiltäsi olet sen siis perinyt, vaikka isäsikin sattumalta on kalju. Onko äitisi isällä hiukset?

Vierailija
56/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. EI kiinnosta.

Vierailija
57/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuha saa viinaa ja tupakkaa. There is all what i need.

Vierailija
58/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä perittyä: kapea naama, läpinäkyvät harvat ripset, huono näkö, tissittömyys (isän suvun naisilla ei juurikaan ole rintoja)

Äidiltä perittyä: kaljuuntuminen, pco (akne, rasvan kertyminen ensisijaisesti vyötärölle, liiallinen karvankasvu...)

Että ihan putkeen meni. :D

Vierailija
59/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ja siro, mutta kurvikas= lyhyt ja paksu

No paino ei ollu tossa juttuna, vaan mun perusrakenne. Lantioluut leveet, hartiat pienet jne. Sulla varmaa tasapaksu kroppa ku ihmettelet noin jos joku on kurvikas.

Vierailija
60/121 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin perinyt ulkonäön äidiltäni, olisin n 170 senttinen, pitkäsäärinen, urheilullinen, paksuhiuksinen ja nätti, vaan kun olen kuin isäni niin olen lyhyt, persjalkainen, epämääräisen muodostunut, litteäkalloinen rumilus. Isäni on siis ihan ok näköinen mieheksi, mutta naisella hänen piirteet ei näytä miltään.. Eipä ole miehet ympärilläni pyörineetkään ja muutenkin masentaa aina kun peiliin katsoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä