Oliko sinullakin epäonnea geenilotossa? (Pinnallisia asioita)
En tarkoita vakavia sairauksia ym. vaan pelkkiä ulkonäköseikkoja. Itseäni välillä tympii, kun on perinyt toisen vanhemman puolelta tanakan ruumiinrakenteen ja kaikki on leveää: jalkaterät, kädet, sormet, nenä, naama, rintakehä, vyötärö, lantio, nilkat. Sisareni taas tulee toiseen vanhempaamme, ja siinä missä minä olen lyhyt ja leveä, hän on pitkä ja siro. Epäreilua :D
Kommentit (121)
Arvonta kuin arvonta, minä en yleensä voita mitään, en ainakaan geenilotossa. Kaikki suvun sairaudet olen kerännyt (monta sukupolvea taaksepäin), kaikki terveysongelmat, kaikki rumat piirteet. Lisäksi vielä ne parannuskeinot mitkä normaalisti toimii ihmisille, minulla ne toimii päinvastoin. Esimerkiksi sanotaan että astma helpottaa kun saa laihdutettua. No minulla se pahenee eli ylipainoisena en tarvitse lääkitystä mutta heti kun laihdutan, astmapiippu on tarpeen. Uusia allergioita puhkeaa noin 5v välein. Sisko puolestaan on terveyden perikuva ja siitä saa aina syyn pilkkanauraa minulle (oma vikahan se on kun sairastuu). Olen muutenkin epäonnen lintu, siis Aku Ankka. Usein kuulen sanonnan "eihän kellekään voi noin käydä!". Minulle yleensä käy siten miten kellekään ei voi käydä, ja ihan ilman omaa syytäni. Joka kerta kun vaihdan ammattia, sairastun johonkin ammattitautiin, nyt jo neljättä ammattia suunnittelen. Elämä on yhtä ikävää yllätystä, mutta onhan minusta hyvää viihdettä siskolleni ja äidilleni, nauttivat ja nauravat kun kuulevat epäonnestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama itselläni. Äitini puolelta olisin voinut saada pitkän ja sorjan vartalon sekä upean kasvojen luuston, mutta sen sijaan perin isäni puolelta lyhyen ja rotevan emäntävartalon, joka edes alipainon rajalla ei näytä sirolta. Ja siihen pyöreä naama, pienet ja raskasluomiset silmät sekä iso nenä, niin melko kaukana ollaan geeniloton jättipotista.
Miten ihmeessä isäsi on saanut iskettyä äitisi?
Sisaravioliitot ovat usein järjestettyjä?
Ulkonäön puolesta kierot sormet ja terävät kasvonpiirteet. Muutoin minulla on käynyt varsin hyvä tuuri geenilotossa. Sopusuhtainen vartalo, johon rasva kertyy niihin hyviin paikkoihin ja kaunis vaalea hiusten väri. Siskoni sen sijaan peri muun muassa täydelliset kulmakarvat ja veljeni paksun, kihartuvan hiuslaadun ja ruskeat silmät.
Toki onhan tässä vielä aikaa rupsahtaa. Äitinikin oli nuorena kaunis mutta vuodet eivät ole tehneet hänelle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama itselläni. Äitini puolelta olisin voinut saada pitkän ja sorjan vartalon sekä upean kasvojen luuston, mutta sen sijaan perin isäni puolelta lyhyen ja rotevan emäntävartalon, joka edes alipainon rajalla ei näytä sirolta. Ja siihen pyöreä naama, pienet ja raskasluomiset silmät sekä iso nenä, niin melko kaukana ollaan geeniloton jättipotista.
Äitini se iski isäni aikoinaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa sulkemisaikaan, kun oli joku pakko saada.
Vierailija kirjoitti:
Arvonta kuin arvonta, minä en yleensä voita mitään, en ainakaan geenilotossa. Kaikki suvun sairaudet olen kerännyt (monta sukupolvea taaksepäin), kaikki terveysongelmat, kaikki rumat piirteet. Lisäksi vielä ne parannuskeinot mitkä normaalisti toimii ihmisille, minulla ne toimii päinvastoin. Esimerkiksi sanotaan että astma helpottaa kun saa laihdutettua. No minulla se pahenee eli ylipainoisena en tarvitse lääkitystä mutta heti kun laihdutan, astmapiippu on tarpeen. Uusia allergioita puhkeaa noin 5v välein. Sisko puolestaan on terveyden perikuva ja siitä saa aina syyn pilkkanauraa minulle (oma vikahan se on kun sairastuu). Olen muutenkin epäonnen lintu, siis Aku Ankka. Usein kuulen sanonnan "eihän kellekään voi noin käydä!". Minulle yleensä käy siten miten kellekään ei voi käydä, ja ihan ilman omaa syytäni. Joka kerta kun vaihdan ammattia, sairastun johonkin ammattitautiin, nyt jo neljättä ammattia suunnittelen. Elämä on yhtä ikävää yllätystä, mutta onhan minusta hyvää viihdettä siskolleni ja äidilleni, nauttivat ja nauravat kun kuulevat epäonnestani.
Voi että, olet mun sielunsisko! *hali*
Vierailija kirjoitti:
Alkoi niin naurattaa tämä :D Minä taas olisin voinut saada kauniin kallon niin kuin veljelläni, mutta sain sitten lättäkallon eikä ohuet hiukset tätä kokonaisuutta pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään lotto. Lotossa numerot arvotaan satunnaisesti. Jos vanhempasi geenit ovat jo paskat, niin todennäköisyytesi saada samat lukihäiriögeenit ovat sinulla suuremmat, kuin normaaleilla.
Kyllä geenit ovat nimenomaan lotto. Se että niihin on valmiit ainekset, joista ne tahdon vastaisesti muodostuvat ovat sattumanvaraiset ja toisia samanlaisia ei ole. Niin ne lottorivitkin muodostuvat numeroista, jotka on ennalta määrätty.
Höpö vitun löpö. Jos isäsi ja äitisi ovat vaikkapa valkoihoisia, niin ei todellakaan ole yhtä todennäköistä, että syntyisit itse mustaihoisena. Vittu, mitä tolloja tälläkin palstalla pyörii.
Kukas tässä on tollo? Puhuinko jotain mitään tuohon viittaavaakaan? Valmiiksi määrättyihin aineksiin ei luonnollisesti kuulu mustaihoisuus, jos ainekset sekoitetaan valkoihoisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa sulkemisaikaan, kun oli joku pakko saada.
Näinhän puolet Suomalaisita ovat saaneet alkunsa. Onneksi tuo loppuu, kun Persut pääsevät valtaan. Vain Parhaimmat saavat luvan lisääntyä.
Ei mullakaan jättipottia tullut: vaaleat suorat ripset, harmaat silmät, huono, ohut iho, luomia, iso nenä, vinot hampaat, vaivasenluut jo nuorena. Jotain huonoa jäi kuitenkin onneksi saamatta: tarjolla olisi ollut vielä suonikohjut ja lättäperse, mutta ne meni onneksi ohi. Parhaimmalla mahdollisille kombinaatiolla voisin olla vaikka missi, mutta ohi meni ne geenit.
Olen selvinnyt kai melko vähällä. Nenä on vähän liian pitkä ja kai oikein korostuu siksi, koska kasvoni ovat laihat. Toinen silmä on vähän pienempi kuin toinen. En ole kyllä koskaan tullut katsoneeksi vanhempieni kasvoja sillä silmällä, että kummalta mahtaa olla peräisin. 🤔
Isältä peritty niin kova ja karkea tukka, että sillä voisi lakaista vaikka portaat.
Näytän vanhemmiltani. Olen muuten kivan näköinen, mutta leuka vähän pienehkö, kuten vanhemmillani. Mutta olen saanut heiltä myös hyvät puoleni. Vanhemmistani ei voi kyllä erehtyä.
Omat lapseni ovat saaneet isänsä jykevämmän leuan. Ja hekin näyttävät meiltä vanhemmilta. Tosin yksi lyhyempi ja vahvempi (saa helposti lihasmassaa). Kaksi muuta on pidempiä ja kuivakampia (tanssijavartaloisia). Yhdellä erinäköinen nenä (versiota söpö kun kahdella muulla on enemmän komea), muuten muistuttavat toisiaan, vaikka silmät ovatkin eri väriset (yksi tumma ruskeasilmäinen ja kaksi sinisilmäistä ei ihan niin tummaa).
Olen pyrkinyt tuomaan esille jokaiselle lapsellemme geenilotossa tulleet hyvät puolet, niin että he kokisivat olevansa kauniita ja hyväksyisivät ominaisuutensa. Ovat kuitenkin ihan riittävän normaalin ja kivan näköisiä, vaikka eivät täydellisesti kauneusihanteita muistutakaan. Erityisen ikävää minusta olisi jos kokisivat tarvetta vertailla sisaruksiinsa.
- lonkkaluut törröttää ikävästi, lantio on vähän "korkea" eikä ihana naisellinen pehmeästi leveä
-reidet on isot ja pitkät
- selkään kertyy läskiä jos en ole ihannepainossa. Tästä en tykkää ollenkaan.
-lättäjalat
-pieni pää
Kaikenkaikkiaan ollessani ihannepainossa mikään näistä ei haittaa vaan olen mielestäni kaunis. Kokonaisuus ratkaisee ja hirveän pitkälle pääsee jo sillä, että pitää itsestään ja kunnostaan huolta! Minua on kiusattu koulussa, joten olen ehkä vähän turhamainen ulkonäöstäni (en tiedä onko yleistä) ja olen iloinen että minusta kuitenkin tuli siedettävän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään lotto. Lotossa numerot arvotaan satunnaisesti. Jos vanhempasi geenit ovat jo paskat, niin todennäköisyytesi saada samat lukihäiriögeenit ovat sinulla suuremmat, kuin normaaleilla.
Kyllä geenit ovat nimenomaan lotto. Se että niihin on valmiit ainekset, joista ne tahdon vastaisesti muodostuvat ovat sattumanvaraiset ja toisia samanlaisia ei ole. Niin ne lottorivitkin muodostuvat numeroista, jotka on ennalta määrätty.
Höpö vitun löpö. Jos isäsi ja äitisi ovat vaikkapa valkoihoisia, niin ei todellakaan ole yhtä todennäköistä, että syntyisit itse mustaihoisena. Vittu, mitä tolloja tälläkin palstalla pyörii.
Kukas tässä on tollo? Puhuinko jotain mitään tuohon viittaavaakaan? Valmiiksi määrättyihin aineksiin ei luonnollisesti kuulu mustaihoisuus, jos ainekset sekoitetaan valkoihoisista.
Et puhunut. Kirjoitit. Valmiiksi määrätyt ainekset? Eihän se sitten ole satunnaista.
Olen mies. Isältä: kaljuuntuminen, iso nenä, pienehkö kaksoisleuka,
Äidiltä: värittömät hieman punaiseen sävyttyneet hiukset ja hailakat silmät, lyhyet jalat, lyhyehkö pituus, taipumus ylipainoon, vaalea helposti palava iho.
Kokonaisuus ei ole kuitenkaan sellainen geenisotku kuin ylläolevasta voisi kuvitella, mutta olisin voinut periä. Pituuden ja ruumiinrakenteen isän puolelta ja hiukset säilyttävän geenin äidin puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini se iski isäni aikoinaan. :)
Onko isälläsi paljon rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, persu bongattu, lol!
Tuntuu kuin olisin saanut vanhempieni ulkonäöstä ainoastaan huonot piirteet... isältäni perin valtavan nenän, korkean ja leveän otsan, ison leuan, valjun värityksen ja persjalkaisen vartalotyypin, äidiltäni taas ohuet huulet ja ohuet hiukset. Ja äitini ohuet huulet sopivatkin hänen kapeisiin kasvoihinsa, mutta ei minun valtavaan pärstääni.
Veljeni taas on samoilla geeneillä kuin joku adonis. Pitkä (äidin puolelta peritty), hiukset paksut ja kiharat (isältä peritty),ripset mustat ja piirteet muutenkin sopusuhtaiset. epäreilulta tuntuu kyllä mutta näillä korteilla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et puhunut. Kirjoitit. Valmiiksi määrätyt ainekset? Eihän se sitten ole satunnaista.
Jos lottorivit muodostetaan sattumanvaraisesti numeroista 1-20 on se silti edelleen lotto, vaikkei numero 21 olisikaan mukana.
Lyhyt ja siro, mutta kurvikas= lyhyt ja paksu