Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätynyt olkapää?

Vierailija
30.12.2019 |

Vasen käsi ei nouse sivuttain ylös. Pikaisella googletuksella löytyi mahdollinen syy, jäätynyt olkapää. Kenelläkään kokemusta asiasta? Öisin särkee eikä nouse :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö itsestää ohi vai onko aihetta työterveyshoitajalla käyntiin?

Vierailija
2/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden juttu, menin lääkäriin noin 9 kuukauden "taistelun" jälkeen ja laittoi mut jumpparille, muutamassa kuukaudessa meni ohi itsestään, vaikka hieman jumppakin auttoi.

Vierailija
4/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin ja luulen vieläkin, mutta otopedi väitti kiertäjäkalvosinoireyhtymää ja pisti kortisonia, ei apua. Oireet samat kuin sinulla.

Kestänyt n 8 kk. Toivon, että paranee itsestään.

Yritän jumpata nettiohjeilla, helpottaa vähän.

Vierailija
5/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muuten diabetes, tulee kuulema herkemmin. Ja kannattaa käydä varmistamassa diagnoosi lääkäriltä.

Vierailija
6/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää vuodenkin. Hae fysioterapeutilta jumppa ohjeet ja tee niitä kotona. Vältä sitä rasitusta josta kipu alkoi.

Vierailija
7/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu kun on nyt vasta kipeytynyt kun olen ollut lomalla 3 viikkoa. Kyseessä on vasen olkapää ja olen oikeakätinen. Enkä ole mitenkään erityisesti rasittanut vasenta kättä. Ei ole mitään sairauksia, reuma, diabetes ym. Perusterve 44-v. Kädet kyllä puutuu öisin niin että useita kertoja joutuu herätä puristelemaan käsiä nyrkkiin

Vierailija
8/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on, ja vieläpä molemmista olkapäistä. Ei tosin samaan aikaan. Oli kyllä kamalat kaksi vuotta.

Vierailija
9/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli. Kesti varmaan vuoden tai ylikin parantua. Ei mitään leikkauksia tms joutunut tekemään.

Vierailija
10/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden se sairastaa, toisen se paranee. Vanhan kansan sanonta. Särkylääkettä tarvittaessa.

Vierailija
11/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sairasloma, jos nyt sattuu olemaan oikea dignoosi? Ei olis kyllä varaa vuositolkulla sairastella ja työssä tarvitsen kyllä käsiä

Vierailija
12/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko verenpaine ok ap:lla?

Itsellä käy niin, että tiedän just olkapäähartian jäykistymisestä, että jaahas, nousseet paineet - en tiedä syytä, onko esim vagushermo yhtenä syynä.

Vierailija
13/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkalumpiossa kalkkia?

Vierailija
14/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin kolme vuotta sitten ja siitä oli seurausena ko. vamma. Läkärissä kävin, jumppa ei mitään auttanut. Minulla parani itsestään alle vuodessa. Kyllä se siitä . Nyt ole 73v.

Vierailija
15/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineet olleet hieman koholla aina -sukuvika. Lääkitystä ei ole paineiden ollessa 87-94 / 135-140. En ole huomionut loukanneeni tai rasittaneeni erityisesti vasenta puolta, normaalin rymyämisen lisäksi.

Vierailija
16/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
17/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikki kipeät olkapäät leikatiin - kaikki turhaan. Menee ohi itsestään mutta aikaa voi ottaa vuosi puolitoista. Magneetissa voi käydä jotta saa mielenrauhan, mitään muuta ei kannata tehdä.

Vierailija
18/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä vaikea saada asentoa, kun käsivarsi on kipeä. Vuosia vaivannut, terveyskeskuksessa ei mitään apua.

Vierailija
19/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisen kanssa pärjää vuoden-kaksi? Laitanko kantositeeseen vai miten voi muka olla rasittamatta päivittäisissä askareissa? Entä jos joutuu käyttämään kättä, hidastuuko paraneminen vielä entisestään vai paheneeko vaiva?

Vierailija
20/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jolla vuoden ollut tuo vaiva. Käy vaan AP lääkärille näyttämässä. Luultavasti on jäätynyt olkapää tai kiertäjäkalvosimen jumi.

Alussa nimen omaan EI saa jumpata, eikä oikein voikaan. Koska tuosta tulee oireet vain pahenemaan, valitettavasti. Itse söin puoli vuotta vahvoja kipulääkkeitä joka päivä yösärkyyn, jotta sai nukuttua joten kuten.

Mulla ei ollut saikkua, koska töissä onneksi pärjäisin yhdellä kädellä. Jos et AP pärjää, Saikku varmaan ainoa vaihtoehto.

Kun puolen vuoden - vuoden päästä ei enää särje, on aika jumppauttaa. Tsemppiä.