Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätynyt olkapää?

Vierailija
30.12.2019 |

Vasen käsi ei nouse sivuttain ylös. Pikaisella googletuksella löytyi mahdollinen syy, jäätynyt olkapää. Kenelläkään kokemusta asiasta? Öisin särkee eikä nouse :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, jos tämä pahenee vielä. En kyllä pärjää töissä enkä vapaalla yksikätisenä. Onneksi on kuitenkin vasen vaikka ihmettelenkin miten on mahdollista

Vierailija
22/27 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että paranisi vaan itsestään ajan kanssa jos yrittää töissä suojata rasitukselta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se lahden mestarikansanparantajakin poistanut mobilisaatiolla vartissa puheineen erään vanhemman naisen jäätyneen olkapään, itse seurasin sivusta tilannetta ja hoidon jälkeen kädet nousi kuin tyhjää vain hinta vain muutama kymppi

Vierailija
24/27 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä vuosi mennyt olkapäätä sairastaessa. Kolme kortisonipiikkiä, röntgenkuvaus, ultraäänikuvaus, fysioterapiaa. Yksi kortisonipiikki auttoi vähän, sitten erehdyin fysioterapeutille joka oli sitä mieltä että heikot lihakset ja antoi jumppaohjeet. Siitä seurasi että 2 kk päästä käsi ei liikkunut ollenkaan ja jouduin hakemaan kaksi kortisonipiikkiä parin viikon välein. Kuvauksissa ei näkynyt mitään, kaksi piikkiä auttoi vähitellen. Itselläni siis rasitusvamma ja revähdys yhtä aikaa. Ei kyseessä mikään heikkous lihaksissa vaan päinvastoin, liikaa rasitusta. Rasitusvamma ei parane lisää rasittamalla vaan lepäämällä. Nukuin kipulääkkeiden voimalla ja kylmähaude olkapään alla kuukausia. Kipulääkekuureja useita, auttoivat vain sen hetken kun niitä söin. Diagnoosi vaihteli lääkärin mukaan, lopullista ei kukaan osaa sanoa. Nyt parempana, mutta käsi kipeytyi joulusiivouksia tehdessä ja nyt taas levätään että toipuu. Ei kestä entistä työtä, nyt olen työttömänä. Kaikki kyllä varoitteli että kestää kauan parantua. Kipu oli pahimmillaan niin kova että melkein oksensin, itku tuli monta kertaa. Käsi vartaloa vasten puristettuna liikuin, kaikki äkkinäiset liikkeet vihlaisi olkapäästä sormenpäihin saakka.

Vierailija
25/27 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli "jäätynyt olkapää", kiu kesti noin vajaan vuoden, jumppa ei auttanut (en ainakaan huomannut sen auttavan). Mutta onneksi aika parantaa tällaisetkin "haavat",nyt on täysi liikkuvuus. Parhaimman ja mielestäni myös uskottavimman selityksen ko. syndroomalle sain eräältä liikunta/rasitusvaivoihin erikoistuneelta urheilulääkäriltä: kun kättä ojentaa ylöspäin ja samalla yrittää liikuttaa sitä edestakaisin (esim. keihäänheitto tai itselläni liian lyhyiltä tikkailta tehty katon sadekourujen puhdistus),niin olkapään nivelen lihakset eivät enää rentoudu/palaudukaan vaan vaan muuttuvat todella kivuliaiksi. Mutta kuten itsekin totesin, aika parantaa haavat eli paranee itsestää, mutta vie kauan, vajaan vuoden itselläni.

Vierailija
26/27 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kivalta. Tähän asti pahimmat oireet on juuri tuo liikkumattomuus ja kipu kun vahingossa yrittää tehdä liikkeen, johon käsi ei taivu. Nousee sivulle asti mutta ei ylemmäs sivukautta. Yökivun kanssa pärjään vielä lääkkeillä. Hirvittää vähän kun fyysinen työ kohta alkaa että miten käy

Vierailija
27/27 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin urheilullinen nelikymppinen. Työnkuva muuttui niin, että olin käytännössä aina koneella ja olkapääthän ovat siinä ikään kuin supussa tavallaan. Jonkin aikaa huomasin, että auton oven vetäminen kiinni vihlaisi olkapäässä. Olin tosi kummissani. Hyvin pian olkapää kuitenkin jäätyi ihan täysin. Tätä kesti reilun vuoden, kunnes parani kuin itsestään.

Jumpata en voinut, koska käsi oli niin kipeä ja liikerajoitteinen. Toisinaan yritin venytellä huolellisesti ja pitkään, mutta sekin oli tuskallista. KIpulääkettä söin kuureina. Mikään ei auttanut, kunnes tosiaan yhtenä päivänä huomasin, että käsihän toimii taas.

Edelleen ääriasennoissa voi tulla vihlaisuja ja vähän olen arka rasisttamaan kättä, mutta kärrynpyörätkin sujuvat taas.

Tsemppiä!