Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On valhe väittää ettei yrityksillä ole varaa 10% palkankorotuksiin tai jopa suurempiin!

Vierailija
17.02.2025 |

Miksikö?

Lähes kaikkialla käytetään vuokratyöntekijöitä ja niiden määrä jatkaa lisääntymistään. Vuokratyöntekijä on aina kalliimpi kuin firman omilla kirjoilla oleva työntekijä. Vuokratyöntekijä voi maksaa 2-5 kertaa sen mitä oma työntekijä. Vuokrafirman joutuu ottamaan vastuun vakuutuksista, eläkkeistä, terveydenhuollossa ja muista lakisääteisistä asioista ja vielä tekemään selvää voittoa.

Siksi on naurettavaa sanoa ettei ole varaa palkankorotuksiin.

Liittojen pitäisi ottaa yhteinen linja ja kieltää yhteen tuumaan vuokratyövoiman käyttö tai vähintään rajoittaa käyttö alle prosenttiin koko työvoimasta kun työntekijöitä on yli 50, muuten kokonaan kielletty. 

Määräaikaisten hyväksikäyttö kiellettävä ja niiden määrä rajoitettava. 

0-sopparit vain työntekijän halusta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!!

Vierailija
2/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään 

Mutta kansa haluaa palkanalennukset

Terveisin EK ja Kokoomus 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei ole samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
4/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla vuokrahenkilöstö maksaa 2-5 kertaa enemmän kuin oma henkilö? Itse en ole vielä törmännyt tällaiseen.

Vierailija
5/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla vuokrahenkilöstö maksaa 2-5 kertaa enemmän kuin oma henkilö? Itse en ole vielä törmännyt tällaiseen.

No sinä maksat työnantajalle sinun bruttopalkkasi kertaa 2. 

Vuokratyöntekijät ovat siis vähintään 2x kalliimpia. Voittoa pitää saada eli kallista on.

Vierailija
6/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina hakea itse itsellesi parempipalkkaisen työn. Problem solved.

Vierailija
7/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöntekijät eivät käytännössä ole töissä niissä firmoissa, joihin menevät töihin, vaan siinä vuokratyöfirmassa. Kohdetta sitten veloitetaan tuntikohtaisesti. Tällä järjestelyllä myös työntekijän "kiertoon" laittaminen on helpompaa ja "soitetaan tarvittaessa" yms. nollasopparit ovat mahdollisia, siksi se on firmoille "edukasta".

Vierailija
8/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä maksat työnantajalle sinun bruttopalkkasi kertaa 2. 

Vuokratyöntekijät ovat siis vähintään 2x kalliimpia. Voittoa pitää saada eli kallista on.

Eli siis jos palkka on 2000 euroa kuussa, niin firman A kustannus työntekijästä on 4000 euroa. Näin voi hyvin ollakin.

Mutta tarkoitatko siis tosiaan, että vuokratyöntekijä maksaisi tuolle firmalle A 8000 euroa? En itse ole tällaiseen törmännyt, kiinnostaisi kuulla millä alalla on näin kallista. Joku kirjoitti jopa viisinkertaisesta hinnasta, eli 20000 kuussa. Vaikea uskoa.

Vierailija
9/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät on kaikki opetettu tähän "koska mä voin" tyyliin ja yrittäjätkin maksavat mahdolisimman vähän palkkaa "koska voivat".

Vierailija
10/10 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät on kaikki opetettu tähän "koska mä voin" tyyliin ja yrittäjätkin maksavat mahdolisimman vähän palkkaa "koska voivat".

Mikset ala yrittäjäksi ja maksa sitä KUNNON palkkaa?