Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville että mies on päässyt jo kahden kuukauden ajan töistä kaksi tuntia aikaisemmin kuin ennen, muttei ole tullut kotiin "vauvahelvetin" takia

Vierailija
30.12.2019 |

On ottanut omaa aikaa esim. kahvilassa tai kirjastossa, kun ei ole halunnut tulla kotiin sanojensa mukaan "vauvahelvettiin" rääkymistä kuuntelemaan ja pa*kavaippoja haistelemaan. Minä olisin todella kaivannut päivässä edes sen 2h enemmän lepoa, mutta ei. Koliikkivauva ja kestävyyteni alkaa olla äärirajoilla.

Kommentit (253)

Vierailija
181/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

T. Vela

Menkää velat nyt jo ulisemasta vauvapalstalla. Olette katkeria vain koska kukaan ei halua lisääntyä teidän kanssanne.

Vierailija
182/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kai kaikki nyt täällä jotka valittaa sitä että puoliso on hylännyt lasten kanssa yksin uupumuksen partaalle tajuaa sen että puolisonne ei rakasta teitä eikä lapsianne koska ei tippaakaan välitä teidän terveydestä, hyvinvoinnista eikä turvallisuudesta. Jos rakastaisi, olisi läsnä.

Sen olen saanut tuntea nahoissani pikkutytöstä asti, isän raivokohtaukset oli Mega luokkaa, koskaan ei mikään asia ollut hyvin ja kaikki muut väärässä. Mut kuka sitten olis sitä palvellut tai kenelle räyhännyt jos äiti olisi ottanut eron...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet usein ottaa noita vapauksia, ajattelematta naista ja naisen taakan keventämistä omansa sijaan. Miehille asiat täytyy selittää ja vääntää rautalangasta, kyllä ne sitten pikkuhiljaa ymmärtääkin jotain. Mutta spontaanisti toimivat yleensä omaa etuaan ajatellen. Empatiassa ovat siinä suhteessa heikompia. Ja varsinkin, kun on kyse vauvanhoidosta. Mielellään jatkaisivat elämäänsä ihan tuttuun tyyliin, kuten ennen vauvaa. Harrastusten ja muun suhteen. Ei ihan yhtä nopsaan käänny aivot vauvaelämämoodille kuin naisilla. Miehen on esimerkiksi vaikea joskus käsittää, että äidin on saatava joka päivä ottaa pieni etäisyys vauvasta. Siksi isän oleminen vauvan kanssa, kun tulee töistä, on tärkeää. Hetki ilman vauvaa on tärkeää äiti-lapsi vuorovaikutuksen laadulle. Miehille tällaiset asiat eivät ole välttämättä ihan selviä. Ne pitää selittää monta kertaa. Toivottavasti ei kaikille. Minun ainakin piti, vaikka muutoin on ihan normaalilla käyvä mies. Kyllä sitten ymmärsi, että ei voi mennä harrastuksiin suoraan töistä, koska en jaksa olla vaivan kanssa aamu viidestä ilta seitsemään yhteen putkeen. Yhtenä iltana hän voi mennä, mutta muuten tulee niin nopeasti kuin vain pystyy. Vaikka vauva on minulle kaikki kaikessa, niin kyllä jo kolmen jälkeen alan vilkuilemaan kelloa ja mietin, mitä kivaa teen. Se auttaa jaksamaan myös vauvan kanssa myönteisenä ja läsnäolevana myös seuraavana päivänä.

Eli mies saa rentoutua yhtenä päivänä ja sinä kaikkina muina?

Mitä somessa on tullut vastaan näitä tuoreita vanhempia niin usein miehet haluavat päästä useammin rentoutumaan. Äiti (nainen) tulee sitten avautumaan erinäisiin ryhmiin saadakseen jotain vinkkejä miten saisi miehen osallistumaan yösyöttöihin tai viemään lasta ulos.

Se, että miehet ei somessa avaudu (varsinkaan naisille suunnatuissa ryhmissä), ei tarkoita etteikö mämä ongelmat koskis heitä myös.

Mutta miten kommenttisi edes liittyi yllä käsiteltävään asiaan? Onko reilua, että mies tekee työpäivän ja hoitaa lasta kaikkina muina päivinä viikossa kuin yhtenä? Äitillähän on tuossa paljon enemmän vapaata..

Unohdat siis ihan täysin, että äiti sitten valvoo myös vauvan kanssa, kun mies nukkuu..

Vierailija
184/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se monilla kieroon ja etuoikeutettuun asemaan kasvatetuilla miehillä valitettavasti on. Hyvin yleistä vielä nykyäänkin, että mies oikeasti kuvittelee olevansa maailman napa ja perheen pää, jonka tehtävänä on vain nauttia isyyden, parisuhteen ja perheellisyyden tuomasta asemasta ja egon hivelystä ilman että oikeasti laittaisi tikkua ristiin. Kunhan pääsee kuorimaan kermat päältä, niin on tyytyväinen.

Tämä kaikki lähtee kotikasvatuksesta ja siitä miten poikia kohdellaan. Pojille tehdään jo pienestä pitäen selväksi, että he ovat parhaita, muita erinomaisempia ja ansaitsevat tyttöystävän joka palvelee ja paapoo heitä. Ja poika saa jo varhain mielikuvia, että tytöt ovat luonnostaan huonompia ja kaikki tyttömäinen on kiellettyä ja naurunalaista.

Poikiin iskostetaan ajatus (kotikasvatuksessa, mediassa ym.), että he eivät ole koskaan vastuussa toiminnastaan: "pojat ovat poikia!" ym, vaan vika löytyy aina jostain muualta kuin miehen omasta käytöksestä. esim. "Vaimo nalkuttaa, vaimo on laiska, mulla on raskas työ, olen sorrettu, lapset ei käyttäydy" ym. Katsokaapa vaikka Simpsoneita ja Pulmusia ja you get the picture. Saman ajatuksen mukaan vaimon tehtävä on miehen mielenrauhan säilyttäminen, egon tukeminen ja kuuliaisuus.

Onneksi kaikki miehet eivät ole tällaisia. Esim. oma mieheni. Monet ystävistäni ovat tottuneet kieroon kasvaneisiin miehiin ja pitää jopa epänormaalina sitä kuinka paljon mieheni tekee kotitöitä, hoitaa omaa lastaan ym. Miehelleni kaikki "osallistuminen" (outo sana, koska onhan tämä hänenkin kotinsa) tulee kuitenkin luonnostaan ja parisuhteemme on aina ollut hyvin seesteinen koska jaamme työt tasan ja kohtelemme toisiamme tasa-arvoisina.

Vierailija
185/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt kirjoitti:

Ehkei mies vaan halunnut lasta, vaan sinä halusit? Oisko niin????

Mies olisi voinut sanoa "ei" ja huolehtia ihan itse ehkäisystä, jos lapsi olisi ollut hänelle ehdoton ei.

Vierailija
186/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin. Itse jään monta kertaa toimistolle tekemään mukamas jotain tärkeää ihan vain siksi, että en jaksa tulla kuuntelemaan kahden päiväkoti-ikäisen lapseni iltapäiväkiukkua. En vain yksinkertaisesti jaksa. Onhan se varmasti epäreilua vaimoa kohtaan joka lapset päiväkodista hakee, mutta en tästä tietenkään julkisesti mitään koskaan sano. 

No mutta miettikäähän hetki asiaa itse. Työpaikalla voi iltapäivällä rauhassa lukea lehdet ja pleikkarikin tuolta nurkasta löytyy. Vaihtoehtona on se, että menisin kuuntelemaan miten toinen lapsi on lyönyt toista ja toinen on potkaissut takaisin. Kaikki ulkovaatteet on viskelty päiväkodin jälkeen suoraan keskelle lattiaa ja vaimo laittaisi siskonmakkarakeittoa samalla kun huutaa, ettei saa lyödä.

Te voitte toki moraalisaarnata, että "itsehän olet lapsesi tehnyt". Niin olenkin. Mutta ei se nyt mitenkään poista tuota äsken kuvailemaani tosiasiaa. Olen varmasti vuoden kehnoin aviomies, mutta näin tämä nyt vain menee. Taas olen jopa huomenna muka toimistolle tekemään muutaman tärkeän asian. Todellisuudessa ei siellä mitään hommia ole. Mutta kun tiedän tarvitsevani hengähdystauon, kun täällä kaksi lasta kiipeilee seinillä. Oikeasti käyn lukemassa päivän lehdet, palstailen ja pelaan pleikkarilla pari rundia bäfää kavereiden kanssa... toivottavasti ovat linjoilla.

Vierailija
187/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se monilla kieroon ja etuoikeutettuun asemaan kasvatetuilla miehillä valitettavasti on. Hyvin yleistä vielä nykyäänkin, että mies oikeasti kuvittelee olevansa maailman napa ja perheen pää, jonka tehtävänä on vain nauttia isyyden, parisuhteen ja perheellisyyden tuomasta asemasta ja egon hivelystä ilman että oikeasti laittaisi tikkua ristiin. Kunhan pääsee kuorimaan kermat päältä, niin on tyytyväinen.

Tämä kaikki lähtee kotikasvatuksesta ja siitä miten poikia kohdellaan. Pojille tehdään jo pienestä pitäen selväksi, että he ovat parhaita, muita erinomaisempia ja ansaitsevat tyttöystävän joka palvelee ja paapoo heitä. Ja poika saa jo varhain mielikuvia, että tytöt ovat luonnostaan huonompia ja kaikki tyttömäinen on kiellettyä ja naurunalaista.

Poikiin iskostetaan ajatus (kotikasvatuksessa, mediassa ym.), että he eivät ole koskaan vastuussa toiminnastaan: "pojat ovat poikia!" ym, vaan vika löytyy aina jostain muualta kuin miehen omasta käytöksestä. esim. "Vaimo nalkuttaa, vaimo on laiska, mulla on raskas työ, olen sorrettu, lapset ei käyttäydy" ym. Katsokaapa vaikka Simpsoneita ja Pulmusia ja you get the picture. Saman ajatuksen mukaan vaimon tehtävä on miehen mielenrauhan säilyttäminen, egon tukeminen ja kuuliaisuus.

Onneksi kaikki miehet eivät ole tällaisia. Esim. oma mieheni. Monet ystävistäni ovat tottuneet kieroon kasvaneisiin miehiin ja pitää jopa epänormaalina sitä kuinka paljon mieheni tekee kotitöitä, hoitaa omaa lastaan ym. Miehelleni kaikki "osallistuminen" (outo sana, koska onhan tämä hänenkin kotinsa) tulee kuitenkin luonnostaan ja parisuhteemme on aina ollut hyvin seesteinen koska jaamme työt tasan ja kohtelemme toisiamme tasa-arvoisina.

Onnittelut, olet löytänyt miehen, joka on painonsa arvoinen kultaa. Valitettavasti minulle ei tällaista loistoyksilöä osunut kohdalle perhettä perustaessa, mutta nyt lähes viisikymppisenä olen vastaavan helmen saanut elämääni. Vieläkin on vaikeaa uskoa, että oikeasti on olemassa näin ihania miehiä, jotka pitävät itsestäänselvänä sitä, että vastuu jaetaan ja miehelle kuuluu myös osa kotivelvollisuuksista.

Vierailija
188/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua on höynäytetty?

Vierailija
189/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kai kaikki nyt täällä jotka valittaa sitä että puoliso on hylännyt lasten kanssa yksin uupumuksen partaalle tajuaa sen että puolisonne ei rakasta teitä eikä lapsianne koska ei tippaakaan välitä teidän terveydestä, hyvinvoinnista eikä turvallisuudesta. Jos rakastaisi, olisi läsnä.

Ei se ole noin suoraviivaisen mustavalkoista. 

Mies voi rakastaa, mutta olla myös hyvin hyvin väsynyt ja ennen kaikkea kyvytön osatakseen toimia uudessa tilanteessa oikein. Miehet eivät ole luonnostaan niin empaattisia kuin naiset, ja monet pakenevat uusia negatiivisiakin tunteitaan työhön, harrastuksiin, ystäviinsä tai vaikka kaljaan. Ei tarkoita automaattisesti, ettei rakastaisi vaimoa tai lastaan. 

Vierailija
190/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on perheen pää, MUTTA.

Tarkoittaa sitä, että hän nimenomaan ON vastuussa käytöksestään ja toiminnastaan. On valmis palvelemaan perhettään monella eri tavalla, voimiaan säästämättä, ja aina laittaa perheen hyvinvoinnin ykköseksi. Koska tietenkin, rakkaiden hyvinvointi on myös omaa hyvinvointia <3 

Perheen pään tehtävä on myös vaikka kuolla rakkaidensa edestä. Tämä kaikki lukee Raamatussa.

Vierailija
191/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, olet löytänyt miehen, joka on painonsa arvoinen kultaa. Valitettavasti minulle ei tällaista loistoyksilöä osunut kohdalle perhettä perustaessa, mutta nyt lähes viisikymppisenä olen vastaavan helmen saanut elämääni. Vieläkin on vaikeaa uskoa, että oikeasti on olemassa näin ihania miehiä, jotka pitävät itsestäänselvänä sitä, että vastuu jaetaan ja miehelle kuuluu myös osa kotivelvollisuuksista.

Kotivelvollisuuksia. Heh. Maata aamusta asti sohvalla ja katsoa televisiota. Miehen ostamassa talossa. Ai niin patriarkaatti esti tekemästä vastaavaa työtä ja ostamasta!

Onko joku pakottanut sinut ottamaan täysin tulottoman naisen elätettäväksi? Kas kun kaikissa minun tuntemissani perheissä sitä asuntolainaa maksetaan yhdessä, kuulostaa vähän toisenlaisilta piireiltä nuo sinun ympyräsi.

Vierailija
192/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja kuulee kuin sieniä sateella ja sitten ihmetellään miksei enää haluta synnyttää lapsia :D

Vierailija
193/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan jo etukäteen, mutta ihan pakko kommentoida tätä...

Tässä modernissa feminismissä ja tasa-arvo ajattelussa on nyt kyllä lipsahdettu jo järjettömyyden puolelle vahvasti.

Jo pelkkä ajatus 50/50% vastuun jaosta vauvaikäisten lastenhoidosta on täysin luonnon vastainen.

Vain nainen kykenee imettämään pienokaista, näin on luonto ja evoluutio asian järjestänyt.

Jos naisen pitää siis olla jatkuvassa valmiudessa vauvan kanssa jo ihan biologisista syistä, mitä mieltä samaan asiaan on miehenkin energiaa ja aikaa kuluttaa?

Kiinnostaisi tietää mitä sukupuolta olet? Onko tuo kokemuksesi vauvanhoidosta nimenomaan äitinä? Itse kun en kolmen äitinä ole kokenut, että tissieni vuoksi minun pitäisi olla jotenkin "jatkuvassa valmiudessa". Vauvoja lienee erilaisia, mutta meillä kaikki on pitäneet heti alusta asti 3-4 h taukoja tissikertojen välillä. Näiden kertojen välillä isä voi ihan hyvin vaihtaa kakkavaippaa tai vaikka ihan vaan sylitellä vauvaa. Joskus katkonaisen yön jälkeen mies hoiti syötönkin lypsetyllä tissimaidolla. Tietty jos tekee itsestään omassa päässään korvaamattoman, niin sitten se varmaan on niin. Minä en vaan kertakaikkiaan kokenut tuota niin, että minä joudun kuitenkin olemaan 24/7 varalla.

Vierailija
194/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua parempaa ehkäisyvalistusta ei maailmasta löydy.

Erittäin hyvää insidetietoa perhe-elämän todellisuudesta.

Kiitos.

Vierailija
195/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole noin suoraviivaisen mustavalkoista. 

Mies voi rakastaa, mutta olla myös hyvin hyvin väsynyt ja ennen kaikkea kyvytön osatakseen toimia uudessa tilanteessa oikein. Miehet eivät ole luonnostaan niin empaattisia kuin naiset, ja monet pakenevat uusia negatiivisiakin tunteitaan työhön, harrastuksiin, ystäviinsä tai vaikka kaljaan. Ei tarkoita automaattisesti, ettei rakastaisi vaimoa tai lastaan. 

Minä uskon että olet oikeassa. Toisaalta, en tiedä onko sillä aina lopulta niin paljon väliä mistä se kohtuuton käytös johtuu. Kun toisen jättää riittävän pahalla hetkellä riittävän karusti yksin, se luottamus särkyy eikä sitä aina pelasta edes tieto siitä ettei toinen toiminut pahuuttaan.

Minulla oli joskus vuosia sitten hirveän komea ja mukava ihastus. Hänen hyvä ystävänsä sairastui syöpään, eikä hän kyennyt menemään sairaalaan tapaamaan ystäväänsä. Minä ymmärsin sen, tämä ei ollut paha mies, mutta minä ymmärsin myös sen että tämän miehen kanssa minä en voi perhettä perustaa. Ei riitä että rakastaa, lasten kanssa pitää olla myös vahva. Koska vastuunkanto perheestä vaatii joskus sitä, että tekee oikein silloinkin kun se ei ole aina niin helppoa. Silloinkin kun ei niin jaksaisi. Mies, joka pakenee koliikkilasta kaljalle tai pleikkariin on liian heikko isäksi.

Vierailija
196/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"SUOMALAISET miehet ovat Euroopan parhaita – erityisesti jos tarkastellaan sitä, kuinka moni heistä tekee päivittäin kotitöitä tai laittaa ruokaa.

Täysi-ikäisistä suomalaismiehistä 57 prosenttia kertoo tekevänsä niitä päivittäin. EU-maiden miesten keskiarvo on 34 prosenttia. Suomalaiset jättävät niukasti taakseen myös ruotsalaiset, joita pidetään usein sukupuolten tasa-arvon edelläkävijöinä.

Tiedot perustuvat Euroopan tilastokeskuksen Eurostatin vertailuun."

Vierailija
197/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt vihdoin ja viimein vastaus niille ketkä ihmettelee millaisissa piireissä löytyy yhä tänä päivänäkin tuontivaimoja. Justiinsa tuollaisten toimistolle jäävien sekä mamman passaamien jätkien kotoota. Treffeillekään ei olla välttämättä jaksettu lähteä vaan naiselle lähetetään rahat, jotta hän tulee suoraan miehen luo. Alusta saakka kaikki voidaan todennäköisesti ulkoistaa pelkän rahan voimalla niihin päiviin asti kunnes herätään lasten ekaan koulupäivään. Tässä vaiheessa saatetaan usein ihmetellä mihin vuodet karkasivat ja kuka nyt menee ekalle jne.

Hetken aikaa tuota voidaan miettiä ja sitten taas karataan töiden keskelle. 18 vuotta pyyhältää silmissä eikä varmaan osata oikeastaan käsittää kun lapsen huone onkin jonain päivänä tyhjänä. Kysytään rouvalta, missäs meidän poika? Vaimo: Etkö muista? Hänhän kertoi lähtevänsä armeijaan. Mies: Niinkö nopeasti se aika menikin? :O

Vierailija
198/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"SUOMALAISET miehet ovat Euroopan parhaita – erityisesti jos tarkastellaan sitä, kuinka moni heistä tekee päivittäin kotitöitä tai laittaa ruokaa.

Täysi-ikäisistä suomalaismiehistä 57 prosenttia kertoo tekevänsä niitä päivittäin. EU-maiden miesten keskiarvo on 34 prosenttia. Suomalaiset jättävät niukasti taakseen myös ruotsalaiset, joita pidetään usein sukupuolten tasa-arvon edelläkävijöinä.

Päivittäin tekevät kotitöitä, oikein sankareita, ei se ruoka itsestään laittaudu eikä roskat kävele ovesta ulos. Pakkohan sitä on jotakin tehdä joka päivä. Eli toi tilastohan tarkoittaa et 43% vastaajista eivät edes osaa itsestään huolehtia, jo on surullista.

Vierailija
199/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin tekevät kotitöitä, oikein sankareita, ei se ruoka itsestään laittaudu eikä roskat kävele ovesta ulos. Pakkohan sitä on jotakin tehdä joka päivä. Eli toi tilastohan tarkoittaa et 43% vastaajista eivät edes osaa itsestään huolehtia, jo on surullista.

Tilastollisesti maailman eniten kotitöihin osallistuvat miehet. Voittaa jopa ruotsalaiset.

Parempaa ei löydy siis mistään muusta kulttuurista tässä maailmassa.

Hyvä suomalaiset miehet!

Vierailija
200/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti maailman eniten kotitöihin osallistuvat miehet. Voittaa jopa ruotsalaiset.

Parempaa ei löydy siis mistään muusta kulttuurista tässä maailmassa.

Hyvä suomalaiset miehet!

Tilastollisesti ehkä joo. Sekään ei kuitenkaan selitä sitä miksi niin moni kuitenkin kaipaa täysylläpidon tarjoavaa naista? Tuossa tutkimuksessa on varmaan jätetty luokittelematta sinkut sekä perheelliset. Voihan olla ettei enää vakituisessa suhteessa jakseta samalla tavalla panostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi