Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville että mies on päässyt jo kahden kuukauden ajan töistä kaksi tuntia aikaisemmin kuin ennen, muttei ole tullut kotiin "vauvahelvetin" takia

Vierailija
30.12.2019 |

On ottanut omaa aikaa esim. kahvilassa tai kirjastossa, kun ei ole halunnut tulla kotiin sanojensa mukaan "vauvahelvettiin" rääkymistä kuuntelemaan ja pa*kavaippoja haistelemaan. Minä olisin todella kaivannut päivässä edes sen 2h enemmän lepoa, mutta ei. Koliikkivauva ja kestävyyteni alkaa olla äärirajoilla.

Kommentit (253)

Vierailija
121/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nainen suostuisi lähtemään töihin kun mies tulee töistä kotiin olemaan lapsen kanssa.

Ei yksikään kun lapsen kanssa on rankkaa. Kuitenkin työnteko on kuin lomaa niin siinäpähän vain hankkimaan myös rahaa ja sitten lapsenvahtia.

Miehen kuitenkin pitäisi tuo sama tehdä. Naisen myös mutta erotuksella että tuo ”työpäivä” pitäisi olla lepoa.

Vähän nyt järkeä. Kummallekkin raskasta.

Vauva-aikana en käynyt töissä, mutta muuten hoidimme lapset kotona "läpystä vaihto" -tyylisesti eskari-ikäisiksi asti. Mies oli töissä toimisto-aikoina, itse tein pelkkää iltavuoroa. Oli päiviä, jolloin en tavannut ukkoa valveilla puolta tuntia kauempaa. Juu, koville otti.

Vierailija
122/253 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama, miten pitkiä päiviä mies tekee, laitan hänet silti aina hoitamaan vauvaa, kun tulee kotiin, oppiipahan pitämään päivät kohtuullisina. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa muuta kuin puhumaan sen miehen kanssa. Olette molemmat varmaan hyvin väsyneitä. Siksi pitäisi yrittää löytää molempia tyydyttävä ratkaisu.

Vierailija
124/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sovin duunissa heti vaimon kerrottua raskaudesta, että reilun puolen vuoden päästä alan tehdä myös öitä ja iltaa tietty normaalia enemmän.

Duunissakin nukkuu paremmin ku himassa.

M35

Vierailija
125/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa mua yhtään et olen Vanhapiika ikisinkku, elämä huomattavasti vauva arkea helpompaa. Ja suurin osa miehistä ei kanna vastuuta kuten tässäkin palstalla saa huomata, äiti huutaa itkevää vauvaa lähes 24/7 ja mies pakenee töitten jälkeen jonnekin chillaillee tai se pahin et on toinen nainen koska oma vaimo ja lapsi kyllästyttää

Meilläkin oli kun olin nuori samanlainen tilanne kuin suurimmalla osalla äideistä: äiti hoiti lapsia yksin yöllä ja päivällä, isä ei kestänyt vauvan tai lasten itkua, hiljaa piti olla, jos ei ollut sai raivohuudot niskaan, sylissä isä piti harvoin, äiti oli usein väsynyt, poikki ja nukkui huonosti, teki kaikki kotityöt koska "akkojen hommaa". Koti ei ollut siisti, mistä isä yleensä kanssa aina karjui. Pakeni usein autolla kylille ostamaan tupakkaa, kaljaa tms

Kumma kun äitini ei vieläkään yli 30 vuoden jälkeen älyä erota ja siitä kärsimyksestä äidille kehittynyt autoimmuuni sairaus, ei pysty eikä kykene tekemään enää kotitöitä

Vierailija
126/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimysonnaisenosa kirjoitti:

Ei haittaa mua yhtään et olen Vanhapiika ikisinkku, elämä huomattavasti vauva arkea helpompaa. Ja suurin osa miehistä ei kanna vastuuta kuten tässäkin palstalla saa huomata, äiti hoitaa itkevää vauvaa lähes 24/7 ja mies pakenee töitten jälkeen jonnekin chillaillee tai se pahin et on toinen nainen koska oma vaimo ja lapsi kyllästyttää

Meilläkin oli kun olin nuori samanlainen tilanne kuin suurimmalla osalla äideistä: äiti hoiti lapsia yksin yöllä ja päivällä, isä ei kestänyt vauvan tai lasten itkua, hiljaa piti olla, jos ei ollut sai raivohuudot niskaan, sylissä isä piti harvoin, äiti oli usein väsynyt, poikki ja nukkui huonosti, teki kaikki kotityöt koska "akkojen hommaa". Koti ei ollut siisti, mistä isä yleensä kanssa aina karjui. Pakeni usein autolla kylille ostamaan tupakkaa, kaljaa tms

Kumma kun äitini ei vieläkään yli 30 vuoden jälkeen älyä erota ja siitä kärsimyksestä äidille kehittynyt autoimmuuni sairaus, ei pysty eikä kykene tekemään enää kotitöitä

Vierailija
127/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin lapsen miehen hoitoon pitemmäksi aikaa, viikonlopuksi ainakin, ja menisin hotelliin.

Vierailija
128/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään vielä miksi ihmiset eivät enää tee lapsia...

No se nyt ei tähän liity mitenkään. Mun mies ei ikinä lipeäisi vastuusta ja ymmärrn tuota omaa aikaa enemmän, kuin paskaa perhe-elämää kaipaavaa miestä täysin. Omaa ärtymystäni perheeseen aiheutti tosin itseni ja miehen erilaiset kasvatusperiaatteet. Jotka eivät tulleet ilmi sen takia, että tajuan vasta jälkeenpäin, ettei mies koskaan ilmaisut mitään ajatuksiaan ennen lapsia. Koska en ollut samaa mieltä ja valitin hänen olevan idiootti, jos oli eri mieltä. Oikea mies olisi siinä vaiheessa tietenkin todennut, että lapsia ei kannata tehdä, mutta ei tämä luuseri. Hän teeskenteli samanmielistä, ettei tule arvostelluksi ja pilasi sitten perhe-elämän mielipiteillään, kun lapset olivat syntyneet.

Siitä hyvästä hoitaakin heitä nyt yksin ja minä chillaan missä huvittaa. Mielestäni jokainen, joka vain kykenee olemaan hankkimatta lapsia tekee oikean valinnan, jos ei hanki.

Vierailija
129/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on just tommosia vastuunkarttelijoita. Sitten, kun heitä vaatii kantamaan sitä vastuuta, nainen haukutaan henkistä väkivaltaa käyttäväksi nalkuttajaksi ja sitten mies onkin jo yhtäkkiä häipynyt ja hankkinut "uuden rakkauden ja paremman parisuhteen".

Unohtamatta miten parin vuoden jälkeen se lapsi alkaakin kiinnostaa (kun sen kanssa voi tehdäkkin jotain) ja sitten esitetään niin hyvää isää ja haukutaan äiti vieraannuttajaksi.

No totta kai se äiti on vieraannuttaja, jos pyrkii vahingollisella tavalla vaikuttamaan isän ja lapsen väleihin. Sitä ei poista eikä muta mikään.

Vierailija
130/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimysonnaisenosa kirjoitti:

Ei haittaa mua yhtään et olen Vanhapiika ikisinkku, elämä huomattavasti vauva arkea helpompaa. Ja suurin osa miehistä ei kanna vastuuta kuten tässäkin palstalla saa huomata, äiti huutaa itkevää vauvaa lähes 24/7 ja mies pakenee töitten jälkeen jonnekin chillaillee tai se pahin et on toinen nainen koska oma vaimo ja lapsi kyllästyttää

Uskot varauksetta valittavia naisia jossain vauvapalstalla ja teet sen perusteella vihamielisiä yleistyksiä, jotka tukevat sun juurtineita oletuksiasi? Jos mies valittaa täällä jostain, se vaiennetaan aina, koska nainen on oletrtusti aina oikeassa. Kyllä Suomi on täynnä hyviä isiä.

Vierailija
131/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet ei ilmeisesti tajua mitä ne tekee parisuhteelleen tuommoisella lusmuilulla. Jos jättää puolison yksin vaativan (tai helpommankin) vauvan kanssa, ei puoliso voi enää luottaa että toinen on tukena haastavassa tilanteessa. Luottamus, arvostus ja rakkaus rapistuu ja sitten kun vauva kasvaa ja vaimo alkaa saada normaalin toimintakykynsä takaisin ja jättää luuserimiehen, niin miehet on ihan ihmeissään kun ero tuli "ihan yllättäen". Tai sitten jos vaimo jää, hän on "yllättäen" muuttunut väsyneeksi, nalkuttavaksi ja seksihaluttomaksi.

Vierailija
132/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan sama, miten pitkiä päiviä mies tekee, laitan hänet silti aina hoitamaan vauvaa, kun tulee kotiin, oppiipahan pitämään päivät kohtuullisina. :D

Eli menetkö sinä sitten vastaavasti siksi ajaksi töihin, kun hän hoitaa vauvaa? Vai sinä otat omaa aikaasi ja mies hoitaa kellon ympäri velvollisuuksiaan?

Vierailija
133/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta en ymmärrä. Eikö niitä juttuja voi sopia ennen lasten hankintaa.

Olen mennyt parikymppisenä naimisiin ja lapset tehtiin nuorina, ja kyllä sovimme etukäteen, että jos naidaan, niin tuloksista vastataan yhdessä.

Tämä sopimus on kestänyt 50 v ja oma poikani hoitaa suurperheessään n 70% kaikesta huolimatta vaativasta työstään.

Ukko olisi lähtenyt ulkoruokintaan jo ekan virheen sattuessa.

Älkää ryhtykö jakamaan tavaraanne sikojen kanssa.

Vierailija
134/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä perheessä mies ei pitänyt perhearjesta jonka jakoivat tasan 50-50. Ja tästä tuli ongelma lapsiluvusta puhuttaessa. Mies ei enää halua lisää lapsia, mutta puoliso haluaa. Nyt käyvät keskustelua että voiko tämä puoliso sitten kantaa enemmän vastuuta jos suostuisi vielä. Mutta en usko tämänkään olevan hyvä ratkaisu, vaikka ei oma asia olekaan. Tärkeintä olisi sopia kaikki yhdessä.

Vierailija
135/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta en ymmärrä. Eikö niitä juttuja voi sopia ennen lasten hankintaa.

Olen mennyt parikymppisenä naimisiin ja lapset tehtiin nuorina, ja kyllä sovimme etukäteen, että jos naidaan, niin tuloksista vastataan yhdessä.

Tämä sopimus on kestänyt 50 v ja oma poikani hoitaa suurperheessään n 70% kaikesta huolimatta vaativasta työstään.

Ukko olisi lähtenyt ulkoruokintaan jo ekan virheen sattuessa.

Älkää ryhtykö jakamaan tavaraanne sikojen kanssa.

Poika hoitaa 70 % ? Tämäkö ei sua häiritse? :D

Ei tainut noudattaa tuota sinun ohjettasi, tais jakaa tavaraa sian kanssa...

Vierailija
136/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Eikös tutkimusten mukaan pienten lasten isät tee vielä kaikista eniten töitä? Lintsataan kodinhoidosta kun vaimo pitää huushollia pystyssä yksin ja vielä v*ttuillaan päälle siitä kun "akat jää tekemään lapsia yhteiskunnan loisina eikä etene urallaan" ja iltapäivälehdissä syyllistetään vauvapulasta. Isä sitten ihmettelee kun on jäänyt etäiseksi jälkikasvulleen ja vaimo on vihainen ja stressaantunut. Pistää miettimään kahdesti että löytyykö luotettavaa miestä jonka kanssa tehdä lapsia ilman pelkoa tuosta että ukko luistaa vastuustaan.

Itse aion tehdä sosiaalisen kokeen tuomalla kotimiehen. Yritän parhaani mukaan kuulostella tätä toista osapuolta löytääkseni mahdollisimman hyvän. Siinäpä saavat muut isät ihmetellä puistossa istuvaa koti-isää joka on saapunut paikalle itse leipomien pullien kanssa. Suurin hämmästyksen aihe tulee olemaan se ettei hänen tarvitse mennä heti töihin vaan nauttii kotona kulukorvausta hoitaessaan yhteistä lastamme.

Vierailija
137/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne on todella kurja enkä oikein osaa auttaa siinä.

En silti ymmärrä miksi täällä yleistetään kaikki miehet tuollaisiksi.

Minulla esim. on hyvin osallistuva mies, joka tekee asioita paljon enemmän kuin minä. Itse olen introvertti ja viihdyn yksinäni, mies taas jaksaa touhuta ja mennä lasten kanssa vaikka joka ilta eikä ikinä sano ei jos haluan olla yksin tai tehdä jotain eikä varsinkaan näytä nyrpeää naamaa. Hän viihtyy lasten seurassa paremmin kuin minä, vaikka tottakai rakastan lapsiani yli kaiken. En vaan jaksaisi sitä riehumista :)

Miksi pitää aina yleistää, että miehet sitä ja naiset tätä. En minä ainakaan ole mikään täydellinen yksilö, vaikka olen nainen ja äiti.

No onnea sulle! Kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Hyvä tulla tänne kehuskelemaan.

Eikö tasa-arvon naisia häiritse se, et mies (joutuu) tekee enemmän? Se on jotenkin hieno asia ja ylpeyden aihe näköjään... Näköjään naiset eivät ole yhtään sen tasa-arvoisempia, vaan ottaisivat ilomielin vastaan etuoikeuksia suhteessa toisiin. Ja haukkuvat miehiä tästä asiasta.

Vierailija
138/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Eikös tutkimusten mukaan pienten lasten isät tee vielä kaikista eniten töitä? Lintsataan kodinhoidosta kun vaimo pitää huushollia pystyssä yksin ja vielä v*ttuillaan päälle siitä kun "akat jää tekemään lapsia yhteiskunnan loisina eikä etene urallaan" ja iltapäivälehdissä syyllistetään vauvapulasta. Isä sitten ihmettelee kun on jäänyt etäiseksi jälkikasvulleen ja vaimo on vihainen ja stressaantunut. Pistää miettimään kahdesti että löytyykö luotettavaa miestä jonka kanssa tehdä lapsia ilman pelkoa tuosta että ukko luistaa vastuustaan.

Itse aion tehdä sosiaalisen kokeen tuomalla kotimiehen. Yritän parhaani mukaan kuulostella tätä toista osapuolta löytääkseni mahdollisimman hyvän. Siinäpä saavat muut isät ihmetellä puistossa istuvaa koti-isää joka on saapunut paikalle itse leipomien pullien kanssa. Suurin hämmästyksen aihe tulee olemaan se ettei hänen tarvitse mennä heti töihin vaan nauttii kotona kulukorvausta hoitaessaan yhteistä lastamme.

Miksi sen kotimiehen pitää leipoa pullia kun ei suurin osa kotiäideistäkään leivo? Haluatko siis jonkun orjan, vai mitä yrität sanoa? Sekö tekis sulle hyvän olon?

Vierailija
139/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen kotimiehen pitää leipoa pullia kun ei suurin osa kotiäideistäkään leivo? Haluatko siis jonkun orjan, vai mitä yrität sanoa? Sekö tekis sulle hyvän olon?

Ei ole tietenkään pakko. Haluan vain välillä vaihtaa rooleja. Tuohan osa miehistäkin kotirouvan joka on kotona sillä aikaa kun mies on töissä.

Vierailija
140/253 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon aika meni jo. Osallistuvia isiä löytyy pilvin pimein. Ei kukaan ihmettele. Sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä