Sain selville että mies on päässyt jo kahden kuukauden ajan töistä kaksi tuntia aikaisemmin kuin ennen, muttei ole tullut kotiin "vauvahelvetin" takia
On ottanut omaa aikaa esim. kahvilassa tai kirjastossa, kun ei ole halunnut tulla kotiin sanojensa mukaan "vauvahelvettiin" rääkymistä kuuntelemaan ja pa*kavaippoja haistelemaan. Minä olisin todella kaivannut päivässä edes sen 2h enemmän lepoa, mutta ei. Koliikkivauva ja kestävyyteni alkaa olla äärirajoilla.
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Jos on rintamaidolla niin anna korviketta, meillä loppui huuto ja vatsanväänteet siihen.
Ei ei. Meillä vauva huusi kuin hyeena, vaikka oli korvikkeella. En valitettavasti pystynyt imettämään. Apteekin kallis erikoiskorvike ei auttanut huutoon. Koliikki loppui 6kk iässä, en tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi kyllä. Kotona odottaa vain kiukkuinen ja väsynyt vaimo, sekä kirkuva sinappikone, jota hän ei haluaisi hoitaa, mutta joutuu sen tekemään. Menisitkö itse ilomielin ahdistavaan ympäristöön, jossa joudut tekemään vain vastenmielisiä asioita?
Sanon tämän naisena, joka oli koko viiden lapsensa kanssa kuin yksinhuoltaja koko sen ajan kun lapset olivat pieniä. Nyt ole itse saanut tarpeekseni perhe-elämästä, enkä juuri koskaan ole kotona ja jos olenkin, niin en ainakaan siivoa tai laita ruokaa. Mies istuu kotona kaiket päivät (tekee nykyään etätyötä) ja komentelee happamana teinejä.
Tekisi mieli lähteä lopullisesti koko paskasta. Eikä tee mieli ruvata enää korjaamaan mitään kaikkien näiden vuosien jälkeen. Teillä ap voisi olla vielä mahdollisuus, jos saatte kartotettua kokonaistilanteenne ja tehtyä suunnitelman, missä kummankin tarpeita voisi jonkin verran toteuttaa ja silti vielä selvitä kunnialla siitä vauvahelvetistä. Jos kukaan ei ole vielä niin totaalisesti kypsynyt, että haluaa vain iskeä hanskat tiskiin ja häipyä.
Ja sinä teit viisi lasta tuollaisen miehen kanssa? Minulle selvisi kahden lapsen jälkeen hyvin kirkkaasti, ettei mies auta esim. yövalvomisissa mitenkään. Avioliitto ja elämänilo säilyi, mutta miehen haluamaa kolmatta lasta ei tullut.
Jaa, minä en taas ymmärrä miksi kukaan edes haluaa säilyttää avioliiton sellaisen ihmisen kanssa, joka ei välitä kumppanin jaksamisesta pätkääkään. Mutta meitä on näemmä moneen junaan.
" Minulla on vain yksi lapsi, mutta olin hänestä vastuussa 24/7, kun mies kävi töissä ja harrastuksissa ja kavereillaan. Minä olin niin uuvuksissa, että en jaksanut koskaan edes tehdä mitään, jos mies katsoi lasta joskus. Kaksi vuotta olin kotona ja sen jälkeen tein työtä niin, että lapsi oli päivähoidossa neljä tuntia päivässä ja minä tein siis työpäiväni toisen puolikkaan kotona yhdessä lapsen kanssa. Oli aivan kaameaa. Olin vastuussa myös kaikesta lapseen liittyvästä, hoitoajoista, vaatteista, kaverisuhteista, harrastuksista jne."
Minulla oli aikanaan samankaltainen tilanne, olin täysin yksin vastuussa ihan kaikesta 24/7. Mies oli meillä se joka lapsen hankkimista halusi kiirehtiä, jos sillä nyt mitään merkitystä edes on - yhdessä/molemmat joka tapauksessa vanhempia oltiin. Lapsellamme oli lisäksi monenlaisia haasteita terveyden kanssa alkuvuosina ja valvoin pari ekaa vuotta (yöllä nukuin max noin parin tunnin pätkiä) ja päivisin hoidin zombiena kaiken.
Mies ei ollut juuri lainkaan kanssani/lapsen kanssa 3 ekaan vuoteen. Siinä vaiheessa aloitin työt ja lapsi meni hoitoon. Minä hoidin edelleen kaiken lapseen liittyvän. Kun lapsi oli noin 4v. sain kovan väännön jälkeen kinuttua itsellenikin 2 tuntia omaa aikaa, 1-2 krt viikossa.
Avioeron otin kun lapsi oli 5v. Yksinhän olin ollut jo vuosia, joten avioeron myötä tilanteeni oikeastaan pelkästään helpottui.
Ex-miehellänikin sentään on kyllä ihan hyvä suhde lapseen nykyisin, mistä olen vilpittömästi ihan äärimmäisen onnellinen.
Siis joka päivä lähtee töistä 2 h aikaisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi kyllä. Kotona odottaa vain kiukkuinen ja väsynyt vaimo, sekä kirkuva sinappikone, jota hän ei haluaisi hoitaa, mutta joutuu sen tekemään. Menisitkö itse ilomielin ahdistavaan ympäristöön, jossa joudut tekemään vain vastenmielisiä asioita?
Sanon tämän naisena, joka oli koko viiden lapsensa kanssa kuin yksinhuoltaja koko sen ajan kun lapset olivat pieniä. Nyt ole itse saanut tarpeekseni perhe-elämästä, enkä juuri koskaan ole kotona ja jos olenkin, niin en ainakaan siivoa tai laita ruokaa. Mies istuu kotona kaiket päivät (tekee nykyään etätyötä) ja komentelee happamana teinejä.
Tekisi mieli lähteä lopullisesti koko paskasta. Eikä tee mieli ruvata enää korjaamaan mitään kaikkien näiden vuosien jälkeen. Teillä ap voisi olla vielä mahdollisuus, jos saatte kartotettua kokonaistilanteenne ja tehtyä suunnitelman, missä kummankin tarpeita voisi jonkin verran toteuttaa ja silti vielä selvitä kunnialla siitä vauvahelvetistä. Jos kukaan ei ole vielä niin totaalisesti kypsynyt, että haluaa vain iskeä hanskat tiskiin ja häipyä.
Ja sinä teit viisi lasta tuollaisen miehen kanssa? Minulle selvisi kahden lapsen jälkeen hyvin kirkkaasti, ettei mies auta esim. yövalvomisissa mitenkään. Avioliitto ja elämänilo säilyi, mutta miehen haluamaa kolmatta lasta ei tullut.
Jaa, minä en taas ymmärrä miksi kukaan edes haluaa säilyttää avioliiton sellaisen ihmisen kanssa, joka ei välitä kumppanin jaksamisesta pätkääkään. Mutta meitä on näemmä moneen junaan.
Välittää kyllä. Aikamoisia päätelmiä teet yövalvomisten perusteella. Ehkäpä pääset tuolla mustavalkoisuudellasi omassa liitossasi pitkälle, meillä ei toimisi kummankaan suhteen.
Miten sellainen järjestely, että miehellä on töiden jälkeen kaksi tuntia lepo/omaa-aikaa ja sen jälkeen on sinun vuorosi?.. Yhdessä nyt vaan sovitte kummallekin sitä omaa aikaa ja pidätte sopimuksesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Aiempi pomoni teki samaa mutta vielä pidemmälle. Ei kertonut vaimolleen käyttävänsä palkallista vapaata silloin tällöin yksin, ja käytti sen vain chillaillen kahvilassa tai vastaavassa. Halusi omaa aikaa rauhoittua. Ymmärtäähän sen. Kyllä miehenkin pitää saada ottaa rennosti välillä raskaan työn lomassa.
N33
Ei tarvitse. Tuolla saa aikaan sen että vaimo hukkuu siihen lapsiarkeen ja esim seksihalut häviää eli miesparkalusmu sitten itkee kun vaimo ei anna. Vastuuta pakoileva ei ole mies vaan mies tekee sen mitå miehen kuuluu tehdä.
Mutta hiiret on erikseen ja sitten on miehet niin kuin oma mieheni joka on luonnostaan ollut ihana isä kahdelle lapselleen ja iki-ihana puoliso ja elåmänkumppani. Me olemme jaksaneet ja pystyneet em johtuen aina olemaan myös rakastava ja rakasteleva pariskunta koska yhteenkuulumisen ja elämän jakamisen tunne on niin suuri.
Tuttua. Meillä oli koliikkivauva ja mies kävi lauantaisin omassa harrastuksessa. Harrastus kesti tunnin iltapäivällä. Käytännössä mies oli pois koko päivän lauantaina kun aina keksi extempore tavata kavereita, käydä oluessa, käydä levykaupoissa, lähteä pussikaljalle Suomenlinnaan jne. Minä kanniskelin huutavaa vauvaa kellon ympäri 6 päivää viikossa, söin seisten kylmää ruokaa jääkaapista ja kävin vauva sylissä vessassa. No myöhemmin selvisi pojan terveysongelmat ja kahden vuoden jälkeen alkoi jopa nukkua kokonaisia öitä. Tosin vielä nyt vuosia myöhemmin on selkeänä mielessä että sitä tukea ja apua ei mieheltä saanut silloin kuin olisi sitä kipeästi tarvinnut.
Ap:n tilanne on todella kurja enkä oikein osaa auttaa siinä.
En silti ymmärrä miksi täällä yleistetään kaikki miehet tuollaisiksi.
Minulla esim. on hyvin osallistuva mies, joka tekee asioita paljon enemmän kuin minä. Itse olen introvertti ja viihdyn yksinäni, mies taas jaksaa touhuta ja mennä lasten kanssa vaikka joka ilta eikä ikinä sano ei jos haluan olla yksin tai tehdä jotain eikä varsinkaan näytä nyrpeää naamaa. Hän viihtyy lasten seurassa paremmin kuin minä, vaikka tottakai rakastan lapsiani yli kaiken. En vaan jaksaisi sitä riehumista :)
Miksi pitää aina yleistää, että miehet sitä ja naiset tätä. En minä ainakaan ole mikään täydellinen yksilö, vaikka olen nainen ja äiti.
No jaa... Sille ei voi mitään kuin kortit jaetaan...
Eikö miehet ole perheen päitä? Miksi johtaja pakenee johtoalueensa luota, eikö ole kantamassa vastuuta ja organisoimassa? Lähteekö johtaja aina töistä ensin? Eikö johtajan tule organisoida? Eikö johtajan tule parantaa johtoalueensa oloja?
Ihan naurettavaa että miehet saa olla perheen päitä ja heitä arvostetaan enemmän perheissä vähemmällä työllä ja vastuun pakenemisella. Annatte vielä pelkän sukupuolen perusteella nimenne näille, ja lastenkin nimet menee tärkeämmät isukin mukaan. Ei näytä yhteinen nimi sitovan teitä kauheasti yhteen? ;)
Naisten oma vika. Itse olette helppoja ja annatte miehille kaikki oikeudet ilman mitään tekoja. Seuraavaksi tulet jätetyksi. Pidä hauskaa vaihtuneen sukunimesi kanssa, jää kiva muisto perheen pään uroteoista ;)
Vierailija kirjoitti:
Minulla esim. on hyvin osallistuva mies, joka tekee asioita paljon enemmän kuin minä. Itse olen introvertti ja viihdyn yksinäni, mies taas jaksaa touhuta ja mennä lasten kanssa vaikka joka ilta eikä ikinä sano ei jos haluan olla yksin tai tehdä jotain eikä varsinkaan näytä nyrpeää naamaa. Hän viihtyy lasten seurassa paremmin kuin minä, vaikka tottakai rakastan lapsiani yli kaiken. En vaan jaksaisi sitä riehumista :)
Miksi pitää aina yleistää, että miehet sitä ja naiset tätä. En minä ainakaan ole mikään täydellinen yksilö, vaikka olen nainen ja äiti.
No onnea sulle! Kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Hyvä tulla tänne kehuskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onnea sulle! Kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Hyvä tulla tänne kehuskelemaan.
En tullut tänne kehuskelemaan, mutta on minusta
väärin leimata kaikki miehet laiskoiksi. Ei ap sitä tehnyt, mutta moni muu keskustelija kyllä. Miehetkin ovat ihan yksilöitä kuten me naisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tullut tänne kehuskelemaan, mutta on minusta
väärin leimata kaikki miehet laiskoiksi. Ei ap sitä tehnyt, mutta moni muu keskustelija kyllä. Miehetkin ovat ihan yksilöitä kuten me naisetkin.
Ja miten sun kommentti auttaa yhtään ap:tä ja naisia samanlaisessa tilanteessa? Aivan, ei mitenkään, ellet lähetä sitä sun ihanaa ja täydellistä miestä ap:n tueksi.
Eikö miehet ole korostamassa miten naisen tarpeet tulee tyydyttää? Sen sijaan he pakenevat vastuuta? Mies saa nimensä koko perheelle vain sukupuolensa perusteella, ja silti ukko vain pakenee? Naiset suorastaan vainoaa naisia jotka ei hoida perhevelvollisuuksiaan. Naiset jopa sanelee että naisen on pakko suostua seksiin jos mies haluaa. Miehen ei ole pakko tehdä mitään? Mies voi vain paeta?
Naiset on heikommassa asemassa. Sitten vielä itse taistelette saadaksenne alistua ja vaihtaa nimenne. Miehet ei teidän eteen taistele. Miehet ei korosta miten tärkeitä on naisten tarpeet. He pakenevat kahviloihin velvollisuuksiaan.
Muistakaa tämä kun luette näiden Sirpojen ja Marjaanojen juttuja! Ei ole miehet selostamassa miten nainen tulee tyydyttää. Miehen seksihalut ylittää lasten oikeudet ja lasten edun. Miettikää sitä.
Eiköhän tasapuolisesti molemmat tarvitse välillä sitä omaa aikaa. Aloita joku harrastus et pääset pois kotiympyröistä.
Juuri Ap:n kaltaisen miehen takia olen yh ja ennemmin yksin nyt ja tulevaisuudessa kuin ilmaisena kotiapulaisena vastuuttomalle miehellä.
Pääsee helpommalla. Aah mikä nautinto!
Jep. Eikös tutkimusten mukaan pienten lasten isät tee vielä kaikista eniten töitä? Lintsataan kodinhoidosta kun vaimo pitää huushollia pystyssä yksin ja vielä v*ttuillaan päälle siitä kun "akat jää tekemään lapsia yhteiskunnan loisina eikä etene urallaan" ja iltapäivälehdissä syyllistetään vauvapulasta. Isä sitten ihmettelee kun on jäänyt etäiseksi jälkikasvulleen ja vaimo on vihainen ja stressaantunut. Pistää miettimään kahdesti että löytyykö luotettavaa miestä jonka kanssa tehdä lapsia ilman pelkoa tuosta että ukko luistaa vastuustaan.