Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselyssä lähes yksimielinen tulos: Kauppojen tulisi luopua ilotulitteiden myynnistä

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, tuo maailman kiintiöhölmölä ettei muiden tarvitse. 

Vierailija
42/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kieltämässä, miehet eipä yllätä. Kun naiset pääsee vallassa enemmistöön niin seuraus on se että kaikki hauskanpito kielletään. Alkoholi, raketit, kalastus ja metsästys, autoilu yms missä voisi ylipäätään viihtyä. Ainoat viihdykkeet mitä sallitaan on sometus, shoppailu ja sukankudonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on ollut muka tällainen kysely? Taitaa olla taas valtamedian tuulesta temmattua propagandaa...hohhoijaa...

Vierailija
44/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noi raketit on älyttömän kalliitakin menee rahat ihan hukkaan

Samalla lailla ne menee hukkaan kun joutuu veroja maksamaan. Raketteihin  käytetyt rahat on kuitenkin saanut päättää itse.

Vierailija
45/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että vain luvanvaraisiksi ja kaupunkien kuntien yms. järjestämäksi.

Nykyinen villi tapa on haitallinen ja roskaa tulee tolkuttomsti.

Niin puhuithan Vapusta?

Ehdottomasti kaikki Vappuperinteet kiellettävä haittojen ja roskien takia.

Samaten koulujen päättymisen juhlinta.

Oikeastaan kaikki juhlinta on kiellettävä haitallisena ja roskaavana.

Juhlimisesta ei koskaan ole mitään hyötyä kenellekään.

Kun nyt otit vapun esille, niin mun puolestani senkin voi kieltää. Ihan täysin turha juhla, eikä edes yhtään hauska kun ei ole muita juhlaperinteitä kuin kännäminen.

Sopiiko sinulle että sallitaan muitakin päihteitä kuin alkoholi? Aikuisten juhliminen vaatii muutakin kuin karkkia ja limukkaa. Tietenkin monet on ankeuttajia joiden mielestä kaikki hauskanpito on turhaa.

Mä olen viettänyt kaikki juhlani selvin päin ja hauskaa on ollut (olen yli 30-vuotias). Sä olet varmaan niitä ihmisiä, joiden mielestä "ilo ilman viinaa on teeskentelyä". Mun mielestä päihteiden aikaan saama ilo se vasta teeskentelyä onkin. Aikuistenkaan juhliminen ei VAADI mitään päihteitä. 

Vierailija
46/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on ollut muka tällainen kysely? Taitaa olla taas valtamedian tuulesta temmattua propagandaa...hohhoijaa...

Pääkaupunkiseudun keskustan Prisma ja sieltäkin haastateltu pelkästään  kukkahattutädit.

Vierailija
47/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka siivoaa metsät rakettiroskasta? Ruokaa etsiessään eläimet saattavat jopa syödä niitä roskia ja kuolla tuskallisesti.

Jos joku elukka on niin umpi-idiootti että syö ruudinkärventämiä ilotulitteenjäänteitä niin se on Darwin Award ja voi voi.

Ei sellainen töhö olisi muutenkaan kauan elänyt, ja parempikin ei jatka sukuaan.

Vierailija
48/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime uutena vuotena meidän asuinalueella oli kymmeniä roskakasoja raketteja ampuneiden ihmisten jäljiltä. Valehtelematta kymmeniä!

Siinä on jo tarpeeksi hyvä syy kieltää ne tavallisilta ihmisiltä: ihminen joka ei ymmärrä siivota jälkiään, ei myöskään ymmärrä suojata itseä ja läheisiään mm. suojalaseilla. Ja kuka tietää, mistä nekin rakettirahat on otettu (toimeentulotuesta)?

Jos maastosta löytyy käytetty auton akku, pitää mielestäsi myös autot kieltää?

Annas kun arvaan? Olet miespuolinen juntti, jolla kuluu tänäkin vuonna satasia tuhkana taivaalle?

Vierailija
49/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että vain luvanvaraisiksi ja kaupunkien kuntien yms. järjestämäksi.

Niin puhuithan Vapusta?

Kun nyt otit vapun esille, niin mun puolestani senkin voi kieltää. Ihan täysin turha juhla, eikä edes yhtään hauska kun ei ole muita juhlaperinteitä kuin kännäminen.

Sopiiko sinulle että sallitaan muitakin päihteitä kuin alkoholi? Aikuisten juhliminen vaatii muutakin kuin karkkia ja limukkaa. Tietenkin monet on ankeuttajia joiden mielestä kaikki hauskanpito on turhaa.

Mä olen viettänyt kaikki juhlani selvin päin ja hauskaa on ollut (olen yli 30-vuotias). Sä olet varmaan niitä ihmisiä, joiden mielestä "ilo ilman viinaa on teeskentelyä". Mun mielestä päihteiden aikaan saama ilo se vasta teeskentelyä onkin. Aikuistenkaan juhliminen ei VAADI mitään päihteitä. 

Koska MINÄ juhlin selvinpäin niin kaikki muutkin joutaa juhlia selvinpäin. Meillä on se ero että minä en pakota ketään käyttämään mitään mutta enpä ala myöskään kieltämään. Niistä päihteistä on oikeasti iloa. Ihmiset ovat käyttäneet niitä aina. Jopa monet eläimet käyttää päihteitä. Niissä on sitä jotain tai niitä ei kukaan haluaisi.

Vierailija
50/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei tehdä päätöstä, jonka mukaan raketteja ei saa ampua asemakaava-alueella eikä 2 km lähempänä sitä. Silloin maalla saisi ampua juuri niin paljon kuin haluaa, täällä kun ei ole mitään verovaroilla kustannettuja ilotulituksia. Ja ampujalle tulityökortti, se kun on käytännössä jokaisella maajussilla ihan työtehtävän puolesta.

Vierailija
51/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakialoite F2 ja F3 luokkiin kuuluvien pyroteknisten tuotteiden käytön rajoittamiseksi

Kannatusilmoituksia tässä palvelussa  65 491

Aloite on lähetetty eduskuntaan 7.11.2019

Lähde:

https://www.k.a.n.s.a.l.a.i.s.a.l.o.i.t.e.fi/fi/aloite/3573

Vierailija
52/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tehdä päätöstä, jonka mukaan raketteja ei saa ampua asemakaava-alueella eikä 2 km lähempänä sitä. Silloin maalla saisi ampua juuri niin paljon kuin haluaa, täällä kun ei ole mitään verovaroilla kustannettuja ilotulituksia. Ja ampujalle tulityökortti, se kun on käytännössä jokaisella maajussilla ihan työtehtävän puolesta.

Ai pitääkö niitä metsäneläimiä ja tuotantoeläinparkoja kiusata maalla uutena vuotenakin oikein erityisesti?

Vierailija
53/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pitääkö niitä metsäneläimiä ja tuotantoeläinparkoja kiusata maalla uutena vuotenakin oikein erityisesti?

Eikös lehmien kaataminen ole yhdenlainen harrastus? Maalla on niin tylsää että harvat huvit voi muiden mielestä olla outoja.

Vierailija
54/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin puhuithan Vapusta?

Koska MINÄ juhlin selvinpäin niin kaikki muutkin joutaa juhlia selvinpäin. Meillä on se ero että minä en pakota ketään käyttämään mitään mutta enpä ala myöskään kieltämään. Niistä päihteistä on oikeasti iloa. Ihmiset ovat käyttäneet niitä aina. Jopa monet eläimet käyttää päihteitä. Niissä on sitä jotain tai niitä ei kukaan haluaisi.

Ootkohan vetänyt hiukan liikaa kärpässieniä tänään?

Vierailija
55/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin puhuithan Vapusta?

Ootkohan vetänyt hiukan liikaa kärpässieniä tänään?

En ole käyttänyt tänäänkään mitään päihteitä. Kannattaa katsoa joskus muutakin kuin salkkareita ja temppareita niin voi tietää eläimistäkin jotain. Kokeile vaikka hakusanoilla eläinten päihteiden käyttö niin luulisi löytyvän mitä kaikkea ne eläimet käyttää.

Vierailija
56/61 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovutaan vaan. Kun itse tekee, saa juuri sellaiset ilotulitteet kun haluaa. Se tosin voi näkyä terveydenhuollon ja pelastusviranomaisten hommissa eikä verotuloja enää tule Suomeen kun paukut rakennetaan itse tai salakuljetetaan ulkomailta.

Kielto vaan päälle.

Kiitos aamun nauruista. Kuinkakohan moni teistä jonneista oikeasti jaksaisi itse alkaa tehdä yhtään mitään.

Tai osaisi. Ainakaan niin että kukaan ei kuole/loukkaannu tai muutakaan vahinkoa synny. Aika lyhyeen loppuisi nuo kokeilut, jos niitä ollenkaan edes tulisi.

Siinä taas kommentoidaan täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella.

Vierailija
57/61 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vuoden ja vuosikymmenen viimeisen päivän hyvä teko: Jätä raketit ostamatta tai vie ostamasi uudet raketit ongelmajätekeräykseen heti ensimmäisenä arkipäivänä!

Vierailija
58/61 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee vuoden ja vuosikymmenen viimeisen päivän hyvä teko: Jätä raketit ostamatta tai vie ostamasi uudet raketit ongelmajätekeräykseen heti ensimmäisenä arkipäivänä!

Näyttää siltä, että kun uskonnot ovat menettämässä otettaan yhteiskunnasta, vihreät ja muu vaihtoehtopoppoo ovat sitten näitä, jotka keräävät sen joukon, jolla on ollut nutturat ja pipot liian tiukalla synnytyssalista saakka...

Vierailija
59/61 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei kielletä. Raketit kuuluvat uuteenvuoteen kuten joulukuusi ja lahjat jouluun. Teidän kukkahattutätien mielestä uuttavuotta pitää varmaan juhlistaa istumalla hiljaa piirissä kelloa tuijottaen. Kun kello tulee 0.00 voidaan todeta kuiskaamalla, vuosi vaihtui. Jippii.

Miten ei muka voisi juhlia ilman raketteja? Ihan turhaa touhua. Mun puolesta paukutelkoon ketkä haluaa, mutta oikeasti riittäisi kun kaupunki järjestäisi yhden ilotulituksen. 

Vierailija
60/61 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Raketit on niin out! Tänäänkin on paljon mukavampaa istua rauhassa kotona ja kutoa vaikka sukkaa ja mennä sitten ajoissa nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi