Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselyssä lähes yksimielinen tulos: Kauppojen tulisi luopua ilotulitteiden myynnistä

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulijoille on raketit hyvin tärkeitä ja Ruotsista ei kyllä ole vielä kielletty vaikka suuri ongelma?

Vierailija
22/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiennyt koko kyselystä.

Olen ehdottomasti kieltämistä vastaan.

Suomessa kaikki halutaan muutenkin kieltää. Elämme mielensäpahoittajien utopiassa.

En olen minäkään tuota kyselyä nähnyt. Jo tuo että lähes yksimielisesti niin se pistää epäilemään. Sellaista asiaa ei olekkaan mistä suomalaiset olisivat yksimielisiä. Suomihan johtaa sitä nannystate indeksiä. Holhotuin kansa kun täällähän lähdetään siitä ettei aikuinen voi itse päättää mitä tekee itselleen. Virka iminen siihen tarvitaan kertomaan mikä kaikki pitää olla kiellettyä tai ainakin voimakkaasti säädeltyä.

Lapset ja lapsentasoiset tarvitsevat holhousta, etteivät satuta itseään ja muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

saastetta sekä melusaastetta

Vierailija
24/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti oikeusvaltiossa kaikki mikä ei ole erikseen kielletty on sallittu, Suomessa joka ei ole ollut oikeusvaltio enää pitkään aikaan on kaikki mikä ei ole erikseen sallittu kielletty.

Sairasta holhousta. Kielletään vaan kaikki kiitos vihervas areiden.

Vierailija
25/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun se silmävamma osuu omalle tai oman lapsen kohdalle, kyllä sitten surettaa. Voi olla loppuelämän pilalla näkökyvyn suhteen.

Vierailija
26/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilotulitteet boikotiin!

Kun ei ole enää kysyntää, tarjontakin lopulta loppuu.

Vierailija
27/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei kielletä. Raketit kuuluvat uuteenvuoteen kuten joulukuusi ja lahjat jouluun. Teidän kukkahattutätien mielestä uuttavuotta pitää varmaan juhlistaa istumalla hiljaa piirissä kelloa tuijottaen. Kun kello tulee 0.00 voidaan todeta kuiskaamalla, vuosi vaihtui. Jippii.

Vierailija
28/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas näppärästi yhdistetty kaksi mielipidettä (kielto ja valvonnan tehostaminen), että saatiin omalle agendalle suotuisa lopputulos.

Vierailija
29/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tutkimus, jossa ei ilmoiteta edes eri vaihtoehtojen saamia prosentteja, vaan ilmoitetaan sopivasti yhdistelemällä haluttu lopputulos ei ole minkään arvoinen.

Esimerkiksi

Kiellettävä 6%

Valvottava 82%

Sallittava 12%

Tai

Kiellettävä 45%

Valvottava 43%

Sallittava 12%

Kummassakaan näistä kuvitteellisista jakaumista enemmistö ei ole kiellon kannalla.

Vierailija
30/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime uutena vuotena meidän asuinalueella oli kymmeniä roskakasoja raketteja ampuneiden ihmisten jäljiltä. Valehtelematta kymmeniä!

Siinä on jo tarpeeksi hyvä syy kieltää ne tavallisilta ihmisiltä: ihminen joka ei ymmärrä siivota jälkiään, ei myöskään ymmärrä suojata itseä ja läheisiään mm. suojalaseilla. Ja kuka tietää, mistä nekin rakettirahat on otettu (toimeentulotuesta)?

Vierailija
31/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että vain luvanvaraisiksi ja kaupunkien kuntien yms. järjestämäksi.

Nykyinen villi tapa on haitallinen ja roskaa tulee tolkuttomsti.

Niin puhuithan Vapusta?

Ehdottomasti kaikki Vappuperinteet kiellettävä haittojen ja roskien takia.

Samaten koulujen päättymisen juhlinta.

Oikeastaan kaikki juhlinta on kiellettävä haitallisena ja roskaavana.

Juhlimisesta ei koskaan ole mitään hyötyä kenellekään.

Kun nyt otit vapun esille, niin mun puolestani senkin voi kieltää. Ihan täysin turha juhla, eikä edes yhtään hauska kun ei ole muita juhlaperinteitä kuin kännäminen.

Sopiiko sinulle että sallitaan muitakin päihteitä kuin alkoholi? Aikuisten juhliminen vaatii muutakin kuin karkkia ja limukkaa. Tietenkin monet on ankeuttajia joiden mielestä kaikki hauskanpito on turhaa.

Vierailija
32/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta vanha kysely?

Vierailija
33/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina ja raketit on veemäinen yhdistelmä

Kumpi on väärässä minä vai järjestelmä

Katselin pari vuotta sitten uutena vuotena ikkunasta kun joku humalainen yritti sytytellä raketteja. Ilman hieman selvempää kaveriaan olisi ampunut yhden suoraan naamalleen lähietäisyydeltä.

Vierailija
34/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime uutena vuotena meidän asuinalueella oli kymmeniä roskakasoja raketteja ampuneiden ihmisten jäljiltä. Valehtelematta kymmeniä!

Siinä on jo tarpeeksi hyvä syy kieltää ne tavallisilta ihmisiltä: ihminen joka ei ymmärrä siivota jälkiään, ei myöskään ymmärrä suojata itseä ja läheisiään mm. suojalaseilla. Ja kuka tietää, mistä nekin rakettirahat on otettu (toimeentulotuesta)?

Jos maastosta löytyy käytetty auton akku, pitää mielestäsi myös autot kieltää?

Vierailija
35/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiennyt koko kyselystä.

Olen ehdottomasti kieltämistä vastaan.

Suomessa kaikki halutaan muutenkin kieltää. Elämme mielensäpahoittajien utopiassa.

En olen minäkään tuota kyselyä nähnyt. Jo tuo että lähes yksimielisesti niin se pistää epäilemään. Sellaista asiaa ei olekkaan mistä suomalaiset olisivat yksimielisiä. Suomihan johtaa sitä nannystate indeksiä. Holhotuin kansa kun täällähän lähdetään siitä ettei aikuinen voi itse päättää mitä tekee itselleen. Virka iminen siihen tarvitaan kertomaan mikä kaikki pitää olla kiellettyä tai ainakin voimakkaasti säädeltyä.

Lapset ja lapsentasoiset tarvitsevat holhousta, etteivät satuta itseään ja muita.

Kyse onkin aikuisista ja kuka on oikea määrittelemään aikuisen lapsellisuuden? Mielensäpahoittaja raittiushenkilö omassa kuvitteellisessa moraalisessa ylemmyydessään on varmaan kaiken kieltäjien mielestä oikea henkilö päättämään mitä muut eivät saa tehdä.

Vierailija
36/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viina ja raketit on veemäinen yhdistelmä

Kumpi on väärässä minä vai järjestelmä

Katselin pari vuotta sitten uutena vuotena ikkunasta kun joku humalainen yritti sytytellä raketteja. Ilman hieman selvempää kaveriaan olisi ampunut yhden suoraan naamalleen lähietäisyydeltä.

Eli ongelma on viina, ei raketit. Kielletään alkoholi?

Vierailija
37/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovutaan vaan. Kun itse tekee, saa juuri sellaiset ilotulitteet kun haluaa. Se tosin voi näkyä terveydenhuollon ja pelastusviranomaisten hommissa eikä verotuloja enää tule Suomeen kun paukut rakennetaan itse tai salakuljetetaan ulkomailta.

Kielto vaan päälle.

Kiitos aamun nauruista. Kuinkakohan moni teistä jonneista oikeasti jaksaisi itse alkaa tehdä yhtään mitään.

Tai osaisi. Ainakaan niin että kukaan ei kuole/loukkaannu tai muutakaan vahinkoa synny. Aika lyhyeen loppuisi nuo kokeilut, jos niitä ollenkaan edes tulisi.

Vierailija
38/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan kielletä. Tässä maassa on ihan tarpeeksi kieltoja jo muutenkin. Tarjonta loppuu kyllä sitten, kun kysyntääkään enää ei ole.

Vierailija
39/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maastosta löytyy käytetty auton akku, pitää mielestäsi myös autot kieltää?

Typerä vertaus. Auton akkuja löytyy aika paljon vähemmän, kuin rakettien roskia.

Vierailija
40/61 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas otos laatujournalismista.

Ei minkäänlaista kuvausta siitä, miten kyseinen kyselytutkimus on suoritettu?

Vedotaan vaan että tämmösiä tuloksia saatiin..

Eikö näille koulussa opeteta yhtään mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän