Tuleeko nyt tulevalla 20-luvulla edellinen 20-luku muotiin?
Eiköhän näitä muita vuosikymmeniä ole jo tarpeeksi matkitttu:) Olis aika hienoa jos tulis.
Kommentit (20)
Olisipa hienoa jos tulisi! Iloinen 20-luku, ihanat väljät mekot ja jatsin ensiaskelet.
Oih! Ne lainekampaukset ja hiusverkot!
Koneromantiikka, kokaiini ja opium.
20-lukuhan oli muotia, kun tuli muutama vuosi sitten Great Gatsby -leffa. Kaikki bilemekot oli niitä 20-luvun tyylisiä hapsumekkoja tai paljettimekkoja. Nukuitteko silloin?
Vierailija kirjoitti:
20-lukuhan oli muotia, kun tuli muutama vuosi sitten Great Gatsby -leffa. Kaikki bilemekot oli niitä 20-luvun tyylisiä hapsumekkoja tai paljettimekkoja. Nukuitteko silloin?
Art deco, musta ja kulta yhdessä.
20-luvun tyyli ja ilmaston pelastaminen eivät vaan sovi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
20-luvun tyyli ja ilmaston pelastaminen eivät vaan sovi yhteen.
Miten niin? 20-luvulla elettiin paljon ekologisemmin kuin nykypäivänä. Mummoni oli vanhoissa kuvissa ystävineen viimeisen päälle tyylikäs itse ommelluissa mekoissaan. Tuskin heillä kellään oli sähköjä kotona, tai autoja pihassa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä laitetaan holkkeihin?!
Savukkeet tietty. Oli kyllä tyylikäs tapa vedellä tupakkia. Tuosta saattaakin tulla muotia.
Ihana olis, ne mekot mitä kuvissa näkee on kyllä nättejä. Ei liian paljastavaa, mutta ei liian peittävääkään. Paras vuosikymmen ja kampaukset kauniita! Hatut olis kiva olla in, kun mulle todella sopii hattu hyvin ohuthiuksisena. Yhdessä vaiheessa oli talvilippikset muotia ja ne pukivat minua kyllä.
Tykkään 20-luvun alun tyylistä kun mukana oli vielä häivähdys menneestä 10-luvusta ja mekot eivät olleet vielä lyhentyneet polviin ja tukat muuttuneet lyhyiksi geelihiuksiksi. Siitä tyylistä mitä ihmiset yleensä ajattelevat 20-luvun tyylinä en pidä (pilailupuotimaiset hampsumekot ja siihen yhdistettynä kaikki muutkin kliseet).
Toivottavasti uusi 20-luku ei pääty niin kuin edellinen: pörssiromahdukseen.
Kaikille, jotka eivät ole kovin perehtyneitä 20-luvun muotiin, mutta ovat kiinnostuneita oppimaan suosittelen tätä pätkää:
Hänellä on muutenkin muodin historiasta kiinnostuneille hyvää sisältöä.
Mutta 2/3 naisista on läskejä, ja silloin oli muotia tikkulaihuus. Ei sopisi kuin harvalle vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Mutta 2/3 naisista on läskejä, ja silloin oli muotia tikkulaihuus. Ei sopisi kuin harvalle vaatteet.
Sopii aika harvalle laihallekaan. Itse olen laiha ja kun laitan 20-luvun mekon päälle, aiheuttaa matalalla oleva vyötärölinja ainakin minulle "mahaefektin" vaikka minulla ei tosiaankaan mahaa ole. Lisäksi tuo leikkaus korostaa melko leveätä lantiotani.
Nyt on muodissa 90-luku,luultavasti 2020-luvulla tulee muotiin 2000-luku. Napapaidat, lantiofarkut, uggsit jne
Taloudessahan muoti on jo vuoden 1929 tasolla.
Minä rakastan 1920-lukua, supertyylikästä aikaa mm. sisustus ja vaatteet.