Kirkosta eroaminen on taas räjähtämässä käsiin
Pelkästään tänään, yhden päivän aikana, eroaa yli 1000 ihmistä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä useampi eroaa, sitä vähemmän annetaan köyhille taloudellista tukea tätä kautta. Moni seurakunta onkin rajaamassa rahalahjoitukset oman seurakunnan jäseniin, muiden kanssa rukoillaan Jumalalta apua.
Et selvästikään tunne kirkon virallista tilinpäätöstä, joka paljastaa, että kirkko käyttää vain 1% tuloistaan köyhien auttamiseen.
Tilinpäätöksessä ei ole kohtaa köyhien avustaminen.
Löytyy kohta diakonia, joka tarkoittaa samaa asiaa. Kirkko liikenee köyhille vain 1% tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa tässäkin keskustelussa miten valo ja pimeys taistelevat. Valitkaa puolenne. Juonipaljastus: valo voittaa.
Päivi Räsänen on pimeyden ruhtinatar
a) Päivi Räsänen ei ole kirkon edustaja, vaan kirkon kriitikko. Pysyy kirkossa voidakseen paremmin kritisoida sitä.
b) Päivi edustaa perinteistä kristinuskoa, sitä pelastavaa mallia. Joten hän on pikemminkin valon enkeli, jos ihmisestä näin voi sanoa. Profeetta olisi ehkä parempi sana. Niitä harvoja, jotka uskaltavat vielä muistuttaa että kuoleman rajan takana on taivas ja helvetti. Ja Jumala, joka tuomitsee.
Kirkosta eroaa vuonna 2019 yli 55 000 ihmistä. Hurja on tahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pihalla kuin lumiukko. Taivaspaikan on ihmiselle lunastanut Jeesus eikä ihminen teoillaan.
Missä vaiheessä siitä on tarvinnut alkaa maksamaan kirkolle tuhansien eurojen sisäänpääsy rahaa?
olet oikeasti noin pihalla..vai ? ihmettelen miten joku ei oikeasti viitsi ottaa selvää ja sitten kuitenkin omilla luuloillaan tulee jauhamaan aiheesta.. mahtaa olla ikävystyttävää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä useampi eroaa, sitä vähemmän annetaan köyhille taloudellista tukea tätä kautta. Moni seurakunta onkin rajaamassa rahalahjoitukset oman seurakunnan jäseniin, muiden kanssa rukoillaan Jumalalta apua.
Et selvästikään tunne kirkon virallista tilinpäätöstä, joka paljastaa, että kirkko käyttää vain 1% tuloistaan köyhien auttamiseen.
Jo vain tunnen tilinpäätöksen. Sinä kuvittelet, että kirkon työntekijät eivät saa palkkaa? Ja että tilinpäätöksessä olisi kohta "köyhien auttaminen". Ei ole!
Tämä oli hyvä ja paljasta vastaus. Kirkon tilintarkastetussa tilinpäätöksessä on erikseen kohta, diakonia eli köyhien auttaminen. Johonka kirkko laittaa vain noin 1% tuloistaan. Kannattaisi hiaman tutustua aiheeseen ennen kuin tekee itsestä täydellisen narrin.
Laitapa ystävällisesti linkki tähän. Diakonia ei ole köyhien auttamista!
Totta on, että diakoniatyön kautta avustettiin 6,1 milj. euron verran, mutta tuosta puuttuu esim. diakoniarahaston luvut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeudet voittaa. Kirkko häviää.
Jeesus on jo voittanut maailman.
Jeesus sanoi :maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, sillä minä olen voittanut maailman.
Jeesus ei ole voittanut yhtään mitään eikä sanonut yhtään mitään. Jeesus ei ole historiallinen henkilö, vaan kristittyjen keksimä satuolento. Ensimmäistäkään todistetta ei ole löydetty Jeesuksen historiallisuudesta vaikka kristityt ovat kääntäneet kaikki antiikinaikaisetkin kirjastot läpi.
Mitä kummaa. Kaikki varteenotettavat tutkijat ovat sitä mieltä, että Jeesus oli historiallinen henkilö. Toki muuta ei ole historiallisesti voitu todistaa, kuin että hän oli juutalainen ja kuoli Pontius Pilatuksen käskystä ristillä. Ja että kristinusko sai inspiraationsa hänestä. Mutta perehdy nyt edes vähän asiaan, ennen kuin heittelet ateistisia harhalaukauksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilinpäätöksessä ei ole kohtaa köyhien avustaminen.
Löytyy kohta diakonia, joka tarkoittaa samaa asiaa. Kirkko liikenee köyhille vain 1% tuloista.
Sieltä löytyy myös kohta avustukset. Päästään reilusti isommille euroluvuille.
Ai niin, ja sinä joka aloit puhua jostain todisteista niin menkää jonnekin herätyskristittyjen luo jotka jaksavat kanssanne aiheesta varmaan vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnottomat tulevat ennen pitkää enemmistöksi Suomessa(kin).
Rationaalisuus ajattelussa lisääntyy.
Yhteiskunnassamme on tapahtumassa suuri muutos.
Tämä on hyvä asia, kun todellakin pidämme huolen moraalisesta arvopohjasta. Se kumpuaa ihmisestä itsestään, ei mistään ulkopuolisesta, yliuluonnollisesta voimasta. Itse pidän tätä kovimpana haasteena tässä yhteiskunnallisessa murroksessa.
Liian moni on tehnyt/tekee hyvää (tai ainakin vahvasti itse kokee niin tekevänsä) vain esim. omaa taivaspaikkaa tavoitellen. Siitähän tässä kaikessa ei ole kyse.
Olet pihalla kuin lumiukko. Taivaspaikan on ihmiselle lunastanut Jeesus eikä ihminen teoillaan.
Tää yksi täällä toistelee näitä muinaisia ateistisia kliseitä, jotka kaikki voidaan todistaa vääriksi. Kristitty ei tosiaankaan pääse taivaaseen tekemällä hyvää. Taivaaseen ei pääse hyviä, vaan armahdettuja syntisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo vain tunnen tilinpäätöksen. Sinä kuvittelet, että kirkon työntekijät eivät saa palkkaa? Ja että tilinpäätöksessä olisi kohta "köyhien auttaminen". Ei ole!
Tämä oli hyvä ja paljasta vastaus. Kirkon tilintarkastetussa tilinpäätöksessä on erikseen kohta, diakonia eli köyhien auttaminen. Johonka kirkko laittaa vain noin 1% tuloistaan. Kannattaisi hiaman tutustua aiheeseen ennen kuin tekee itsestä täydellisen narrin.
Laitapa ystävällisesti linkki tähän. Diakonia ei ole köyhien auttamista!
Totta on, että diakoniatyön kautta avustettiin 6,1 milj. euron verran, mutta tuosta puuttuu esim. diakoniarahaston luvut.
Oletpa sinä totaalisen pihalla kirkon toiminnasta ja sanastosta. Kirkon tilinpäätös on julkinen, senkun googlaat. Vai oletko tyhmä kuin saapas, ainakin sellaista esität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoi :maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, sillä minä olen voittanut maailman.
Jeesus ei ole voittanut yhtään mitään eikä sanonut yhtään mitään. Jeesus ei ole historiallinen henkilö, vaan kristittyjen keksimä satuolento. Ensimmäistäkään todistetta ei ole löydetty Jeesuksen historiallisuudesta vaikka kristityt ovat kääntäneet kaikki antiikinaikaisetkin kirjastot läpi.
Mitä kummaa. Kaikki varteenotettavat tutkijat ovat sitä mieltä, että Jeesus oli historiallinen henkilö. Toki muuta ei ole historiallisesti voitu todistaa, kuin että hän oli juutalainen ja kuoli Pontius Pilatuksen käskystä ristillä. Ja että kristinusko sai inspiraationsa hänestä. Mutta perehdy nyt edes vähän asiaan, ennen kuin heittelet ateistisia harhalaukauksiasi.
Mutta kun ateismi on ISMI, se mitä oikeasti on tapahtunut on ismille toissijaista
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Eipä ole parin vuoden kuluttua enää kirkoissa joululaulukonsertteja, joihin seurakuntaan kuulumattomat kokevat vastustamatonta halua osallistua. Toivottavasti vastaavia tilaisuuksia saadaan aikaan kunnan toimesta.
En ole koskaan käynyt joululaulukonsertissa kirkossa, vaikka olen jo 52 ja kuulunut kirkkoon suurimman osan elämästäni (erosin jo vuosia sitten). En myöskään ole käynyt kirkossa kuin häissä ja hautajaisissa, mutta minulle ei saa järjestää hautajaisia eikä minua haudata kirkon maalle, vaan tuhkataan ja sirotellaan omaan metsään.
Juuri kukaan ei käy kirkossa, ei edes niitä joululauluja laulamassa, joten aika tyhmää mainita tuollainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei kukaan, ei kukaan, ole esittänyt ensimmäistäkään todistetta Jeesuksen historiallisuudesta. Ja syykin on ilmeinen, niitä ei ole. Ja edelleen syykin on ilmeinen, Jeesus ei ole historiallinen helkilö, vaan kristittyjen keksimä satuolento.
Kirkkoon kuuluminen ei ole itseisarvo, vaan Jeesukseen uskominen. Nykyään kirkossa on niin paljon liberalismia, että siellä on suorastaan vaikea seurata Jeesusta. Sinänsä ihan hyvä jos liberaali turhake kaatuu ja jää vain puhdistettu ja seulottu Jumalan kansa jäljelle. Toisaalta Suomen kansan kannalta surullista. Se tulee häviämään, koska karistaa Jumalan siunauksen pois harteiltaan. Luultavasti Jumala antaa Suomen islamin käsiin. Sittenpähän ihmettelette mihin ne ihmisoikeudet oikein katosivatkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei kukaan, ei kukaan, ole esittänyt ensimmäistäkään todistetta Jeesuksen historiallisuudesta. Ja syykin on ilmeinen, niitä ei ole. Ja edelleen syykin on ilmeinen, Jeesus ei ole historiallinen helkilö, vaan kristittyjen keksimä satuolento.
varhaiset kristitytkin on mainittu muualla, olisko ollut roomalaisten kirjoituksissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Jeesus oli olemassa, mutta samanlaisia messiaita oli monia muitakin. Olen historian tutkija, en kristitty ja eri kuin tuo kommentoimasi.
Järjen valo voittaa! Uskonnot ja papit ovat olleet aina vain työkalu vallanpitäjille, jolla massoja ohjaillaan ja pidetään kurissa. Ihmiset oppivat vihdoinkin ajattelemaan itse, ja vapautuvat vuosituhansien aikasesta talutusnuorasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleinen käsitys on että on ollut olemassa profeetta/opettaja Jeesus. Siitä että kyseessä on varsin todennäköisesti historiallinen henkilö on kuitenkin vielä pitkä matka siihen että olisi Jumalan Poika, koko ihmiskunnan vapahtaja jne. Se sitten jää kunkin uskon asiaksi uskooko sellaiseen vai ei.
Miksi niitä ei olisi? Ei kirkosta eroamineen sellaiseen vaikuta mitenkään.