Ruokalaji, jonka vain äitisi tai isäsi osaa valmistaa oikein?
Siis niin, että ruoka maistuu sinusta Juuri Oikealta? Ruoka, jota et saa itse maistumaan samalta, vaikka tekisit perässä - eikä kukaan muukaan onnistu kuin oma vanhempasi.
Kommentit (31)
Pottumuusi. Vain äiti saa siitä samaan aikaan kiinteää ja kouhkeaa. Ei auta, vaikka tekisi samalla ohjeella, joku taika äidillä on.
Äidin tekemä perunamuusi: pehmeää, tasaista ja maistuvaa. Itsellä joko kokkareista tai sitten liian ilmavaa höttöä.
Äidin tekemä makaronilaatikko. Aivan ehdoton ykkönen ja tottakai lihapullat.
Kumma kyllä äiti tykkää enemmän minun tekemistäni; osaan kuulemma maustaa paremmin.
Itse kyllä uskon siihen, että äidistäkin on vaan joskus ihanaa, kun saa kylässä ollessaan istua valmiiseen pöytään. :)
Äireen ruskia soossi. Ihan vaan voita, jauhoja, suolaa ja tilkka kermaa. Mä en tajua miten se on niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Poronkäristys.
Sama. Tähän vielä äidin perunamuusi ja puolukkahillo.
Tämäkin ketju todistaa sen, että nykynaiset ei osaa edes vettä keittää.
Vierailija kirjoitti:
Eikä todista muuta kuin sen, että äidit on parhaita ja rakkaita.
Isovanhempani tekivät lipeäkalaa itse liottamalla. Oli parempaa kuin nämä nykyiset valmiit.
Vierailija kirjoitti:
Edes vedenkeittimellä.
Äidin tekemä maksarisotto ja isän kesämökillä paistamat isot muurinpohjaletut.
Kaksi on ylitse muiden: kaalikääryleet ja itse graavattu lohi. Niissä äiti on paras.
Isä ei osaa tehdä mitään ruokaa. Paitsi nakkikastiketta, mutta sitä ei voi sanoa millään mittakaavalla edes hyväksi.
Äidin tekemä lihakeitto ja poronkäristys pottuvoin ja puolukkasurvoksen kanssa.
Äidin leipoma ohrarieska.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puhuttiin myös isistä. Aika harvassa vastauksessa puhutaan mairittelevasti isän ruuanlaittotaidosta.
Äidin burgundinpata ja lasagne. Isäni ei tykännyt kummastakaan, mutta minä rakastin näitä.
Porsaan kyljykset. En enää edes yritä tehdä. Miehenikin äityy vallan runolliseksi kun muistelee äitini tekemiä.