Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkosta eroaminen on taas räjähtämässä käsiin

Vierailija
29.12.2019 |

Pelkästään tänään, yhden päivän aikana, eroaa yli 1000 ihmistä.

https://www.eroakirkosta.fi/

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä useampi eroaa, sitä vähemmän annetaan köyhille taloudellista tukea tätä kautta. Moni seurakunta onkin rajaamassa rahalahjoitukset oman seurakunnan jäseniin, muiden kanssa rukoillaan Jumalalta apua.

Vierailija
22/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeudet voittaa. Kirkko häviää.

Jeesus on jo voittanut maailman.

Jeesus sanoi :maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, sillä minä olen voittanut maailman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä useampi eroaa, sitä vähemmän annetaan köyhille taloudellista tukea tätä kautta. Moni seurakunta onkin rajaamassa rahalahjoitukset oman seurakunnan jäseniin, muiden kanssa rukoillaan Jumalalta apua.

Et selvästikään tunne kirkon virallista tilinpäätöstä, joka paljastaa, että kirkko käyttää vain 1% tuloistaan köyhien auttamiseen.

Vierailija
24/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Paavali eli silloinen Saul joka vainosi kristittyjä, kääntyi kun näki valon ja kuuli "Saul, Saul, miksi vainoat MINUA" ja puhuja oli Jeesus.

Vierailija
25/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi :maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä, sillä minä olen voittanut maailman.

Jeesus ei ole voittanut yhtään mitään eikä sanonut yhtään mitään. Jeesus ei ole historiallinen henkilö, vaan kristittyjen keksimä satuolento. Ensimmäistäkään todistetta ei ole löydetty Jeesuksen historiallisuudesta vaikka kristityt ovat kääntäneet kaikki antiikinaikaisetkin kirjastot läpi.

Vierailija
26/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei ole voittanut yhtään mitään eikä sanonut yhtään mitään. Jeesus ei ole historiallinen henkilö, vaan kristittyjen keksimä satuolento. Ensimmäistäkään todistetta ei ole löydetty Jeesuksen historiallisuudesta vaikka kristityt ovat kääntäneet kaikki antiikinaikaisetkin kirjastot läpi.

Miksi uskottelet itsellesi valheita, mitä pelkäät? Kaikki mitä Jeesus on sanonut on totta.

Vierailija
27/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskottelet itsellesi valheita, mitä pelkäät? Kaikki mitä Jeesus on sanonut on totta.

Itse tunnut pelkäävän tosiasiaa. Kukaan ei ole esittänyt ensimmäistäkään todistetta Jeesuksen historiallisuudesta. Raamatun Jeesus ei ole koskaan kävellyt tämän maan päällä.

Vierailija
28/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnut pelkäävän tosiasiaa. Kukaan ei ole esittänyt ensimmäistäkään todistetta Jeesuksen historiallisuudesta. Raamatun Jeesus ei ole koskaan kävellyt tämän maan päällä.

Iselläni on jo ihan omassa elämässä sitä todistetta tarpeeksi kiitos vain "huolenpidostasi".

Vierailija
29/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnottomat tulevat ennen pitkää enemmistöksi Suomessa(kin).

Rationaalisuus ajattelussa lisääntyy.

Yhteiskunnassamme on tapahtumassa suuri muutos.

Tämä on hyvä asia, kun todellakin pidämme huolen moraalisesta arvopohjasta. Se kumpuaa ihmisestä itsestään, ei mistään ulkopuolisesta, yliuluonnollisesta voimasta. Itse pidän tätä kovimpana haasteena tässä yhteiskunnallisessa murroksessa.

Liian moni on tehnyt/tekee hyvää (tai ainakin vahvasti itse kokee niin tekevänsä) vain esim. omaa taivaspaikkaa tavoitellen. Siitähän tässä kaikessa ei ole kyse.

Vierailija
30/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selvästikään tunne kirkon virallista tilinpäätöstä, joka paljastaa, että kirkko käyttää vain 1% tuloistaan köyhien auttamiseen.

Jo vain tunnen tilinpäätöksen. Sinä kuvittelet, että kirkon työntekijät eivät saa palkkaa? Ja että tilinpäätöksessä olisi kohta "köyhien auttaminen". Ei ole!

Vierailija
31/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnottomat tulevat ennen pitkää enemmistöksi Suomessa(kin).

Rationaalisuus ajattelussa lisääntyy.

Yhteiskunnassamme on tapahtumassa suuri muutos.

Tämä on hyvä asia, kun todellakin pidämme huolen moraalisesta arvopohjasta. Se kumpuaa ihmisestä itsestään, ei mistään ulkopuolisesta, yliuluonnollisesta voimasta. Itse pidän tätä kovimpana haasteena tässä yhteiskunnallisessa murroksessa.

Liian moni on tehnyt/tekee hyvää (tai ainakin vahvasti itse kokee niin tekevänsä) vain esim. omaa taivaspaikkaa tavoitellen. Siitähän tässä kaikessa ei ole kyse.

Olet pihalla kuin lumiukko.  Taivaspaikan on ihmiselle lunastanut Jeesus eikä ihminen teoillaan.

Vierailija
32/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iselläni on jo ihan omassa elämässä sitä todistetta tarpeeksi kiitos vain "huolenpidostasi".

Sinulla voi olla subjektiivinen kokemus ja se voi olla ihan aitokin, mutta se ei ole millään määritelmällä todiste.

Vierailija
33/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn seurakunnan perhekerhossa. Osallistujista puolet ei ole seurakunnan jäseniä, mutta heillä on kovimmat vaatimukset kerhoilulle. Kerran kuukaudessa käydään keskustelua siitä, pitääkö todella olla rukoushetki ja oikeastiko lapsille puhutaan Jeesuksesta. Joulukuussa vedottiin opetusministeriön linjaukseen joulukirkosta ja vaadittii, että lapsille ei väkisin puhuta jumalajuttuja. Perhekerhon vetäjä muistutti, että toiminta ei maksa kävijöille mitään, mutta se on vapaaehtoista. Siksi järjestävä taho voi toimia lähetyskäskyn mukaan ja virsiä lauletaan kuin ennenkin.

Miksi he käyvät seurakuntien perhekerhossa? Ihan kun veisi lapsensa jonnekin Heurekan perhekerhoon ja vaatisi, ettei siellä puhuttaisi mitään luonnontieteistä.

Vierailija
34/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kyllä pelastaa ilman seurakuntaakin. Niinhän se sanoi.

Vierailija
35/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo vain tunnen tilinpäätöksen. Sinä kuvittelet, että kirkon työntekijät eivät saa palkkaa? Ja että tilinpäätöksessä olisi kohta "köyhien auttaminen". Ei ole!

Tämä oli hyvä ja paljasta vastaus. Kirkon tilintarkastetussa tilinpäätöksessä on erikseen kohta, diakonia eli köyhien auttaminen. Johonka kirkko laittaa vain noin 1% tuloistaan. Kannattaisi hiaman tutustua aiheeseen ennen kuin tekee itsestä täydellisen narrin.

Vierailija
36/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla voi olla subjektiivinen kokemus ja se voi olla ihan aitokin, mutta se ei ole millään määritelmällä todiste.

No ei minulla tässä ollutkaan intressinä todistella sinulle mitään.

Vierailija
37/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, kirkko tuo turvaa ja lohtua elämään. Olen nyt joulukuussa käynyt kaksi kertaa kirkossa, en siis normaalisti käy koskaan ja olen ymmärtänyt miten hieno ja lohdullinen asia se on.

Kirkot eivät tuo mitään muuta kuin sotaa, kuolemaa ja orjuutta. Väkivallalla se kristinusko tännekin Suomene tuotiin ja kaikki muinaiset suomalaiset luonnonjumalat tuhottiin ja käännettiin saatanallisiksi. Vihaan kristinuskoa ja islamia lähes yhtä paljon.

Vierailija
38/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoon tulee myös ihmisiä koko ajan. Lopun ajat.

Ai, Greta Thunbergin lupaamat Lopun Ajat?

Vierailija
39/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilinpäätöksessä ei ole kohtaa köyhien avustaminen.

Vierailija
40/59 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet pihalla kuin lumiukko.  Taivaspaikan on ihmiselle lunastanut Jeesus eikä ihminen teoillaan.

Missä vaiheessä siitä on tarvinnut alkaa maksamaan kirkolle tuhansien eurojen sisäänpääsy rahaa?