Voisiko joku auttaa nuorta, joka ei tiedä mistä hakea apua
Olen siis vähän päälle 20, ja viime aikoina ollut tosi kurja olo ja paha mieli. Perheessä siis ollut paljon vastoinkäymisiä, muun muassa veljen itsemurhayritys jouluna. En puhu tästä kenenkään kanssa, en edes vanhempieni mutta asiasta todella paha mieli ja itkenkin melkein joka ilta. Olen myös yksinäinen. Haluaisin puhua näistä asioista jonkun ulkopuolisen kanssa, en tuttujeni, mutta mietin onko tämä liian pieni asia mennä terapiaan (tai mihin sitä ikinä mennäänkään puhumaan)? En edes tiedä mitä kautta hakea apua, ehkä koulun? Opiskelen siis ammattikorkeakoulussa. Jos jollai olisi jotain apua antaa, tai edes kannustavia sanoja arvostaisin kovasti, ja varmaan auttaisi nyt kun paha mieli taas iski ja kovaa. :(
Kommentit (25)
Kannattaa varautua siihen, että on tuurista kiinni saatko apua. Kaikki eivät saa, ja sä saatat kuulua siihen joukkoon. Resurssit eivät millään riitä kaikkien auttamiseen, eikä sillä ole sun tilanteen kanssa mitään tekemistä. Voi vain olla, että juuri sun kohdalla pitää tehdä linjaus auttamisesta kieltäytymisen suhteen.
Olen itsekin vähän päälle parikymppinen nainen ja kärsin pitkään masennuksesta erinäisten syiden saattelemana.
Antaisin ehdottomasti neuvoksi mennä muitta mutkitta psykiatrin vastaanotolle. Itse varasin ajan terveystalon psykiatrille joka siltä istumalta järjesti minulle Kelan tukemaa psykoterapiaa. Hienointa tuossa oli että kesti kolme vuotta tuo terapia Kelan avustamana.
Ei ole liian pientä asiaa miksi ei apua hakisi.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia! ❤️
Mielestäni murheesi eivät ole pieniä. Hyvä, että olet varannut sinne koulupsykologille ajan. Hän osaa auttaa sinua eteenpäin, jos on tarvetta. ei kannata miettiä, onko omat murheet pieniä tai isoja. Jos on tarvetta keskustelulle, niin viisainta on mennä keskustelemaan. Lisäksi ei kannattaisi koskaan odottaa sitä, että murheista tai ongelmista olisi tullut järkäleen kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Yritin ettiä jotain chattia missä vois jollekki puhuu, muttei meinaa löytyy mitää mikä ois auki. Soittaminen tuntuu tällä hetkellä liian vaikeelta kun itkusta ei tuu loppua
Kuule, mä olen vastannut työkseni sellaisiin puheluihin. Se itkeminen on ihan asiaankuuluvaa.
Veljen im-yrityksen järkytys alkaa vasta laueta. Kuka tahansa ois tossa tilassa.
Asutko isommassa kaupungissa? Tosi monissa on kriisikeskus, josta ei tarvitse edes varata aikaa arkena.
Puhelimeen vastataan monissa paikoissa 24/7
Koita sitä puhelua. Koita, jooko?
Tohditko sanoa kaupungin tai alueen, mistä oot?
Tsemppiä!