Koko joulun olen popsinut kaikenlaisia laatusuklaita, ulkomaisia hintavia herkkusuklaita, konvehteja kaikissa muodoissaan ja vaikka minkälaisia ulkomaisia laatulevyjä. Laitoin nyt suuhuni Fazerin sinisen ja tajusin että tämä on se paras.
Kyllä, tämä meidän oma pehmeän lämpimän makuinen veti pisimmän korren. On tungettu suuhun kaikkea mahdollista ja herkullisia nekin. Mutta kyllä tämä vie silti voiton. Voimme olla ylpeitä omasta suklaastamme!
Kommentit (41)
Sulla on sit varmaan tuohesta suu. Pahemman makuista suklaata saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vain läskit "syö" suklaata. Itse otan palan vaikka sitä sinistäkin vain kaksi kolme palaa juodessani lasin viiniä kirjan kanssa. Koskaan en todellekaan "syö" suklaata.
Jaa et "syö" suklaata? Oletan siis että oikeaoppisesti puraiset palan ja sylkäiset roskiin, ja maistelet jälkeenpäin. Jos nielaiset yhdenkin palan, se valitettavasti lasketaan "syömiseksi".
Älä provoile siinä, ruma luurankoh uora.
Vierailija kirjoitti:
Olen enemmänkin tumman suklaan ystävä, mutta mitä maitosuklaaseen tulee, niin paljon mieluummin söisin punaisia Lindor-kuulia kuin Fazerin sinistä. Oletko maistanut niitä?
Kyllä olen, herkullisia ovat ja Lindtiä jouluna onkin tullut syötyä paljon! Erittäin hyvää. Silti Fazer on pohjimmiltaan se suosikkini. Vaihtelua tarvitsen mutta perinpohjainen lemppari kaikessa yksinkertaisuudessaan on sininen :) Ja tietysti muistuttaa lapsuudestakin. Pienenä hiihtoretkillä isä aina antoi fazeria ja sitä sitten pureskeltiin pakkasessa. Ja kuinka se pirulainen kesällä pehmeni vanhaan Toyotaamme kun ei ollut ilmastointia ja vanhemmat valittivat sotkusta. Sotku tuli. Ja kuinka lapsena aina kun sairastimme kaupasta tuli vakio: jaffa ja fazer. Näitä on paljon.
Eli siis paljon liittyy myös tunnemuistoa. Tulee lämmin ja turvallinen olo. On ollut aina ihan lapsuudesta aikuisuuteen. Samaa en saa esimerkiksi vaikka Lindorin kuulista. Hyviä mutta puuttuu se, minkä vain Fazer voi tarjota.
Huh, kuulostan Fazerin piilomainostajalta 😨
Ap
Ootteko maistaneet Lindt Excellence Milk (45/55/65) tai Extra Creamy suklaalevyjä? Onko ne hyviä? Mikä niistä on paras?
Koulusta aikoinaan tuli joululahjapussi. Se paperinen pussukka. Meillä aina samat vakiot siellä: Fazerin suklaata patukka kaikille, omena, pipari ja rusinapurkki 😂 Arvatkaa kumpi maistui enemmän, omena vai suklaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Musta Fazer taas häviää jo ihan Maraboullekin, jostain keskieurooppalaisesta Wedelistä puhumattakaan. Etenkään just siitä sinisestä en tykkää yhtään.
Perus Tobleronekin on parempaa.
Joitain vuosia sitten K-kaupoista sai Pirkka-sarjan alla myytävää banaani-mantelivalkosuklaata luomuna. Että se oli hyvää. Taisi olla sveitsiläistä. Mutta katosi ykskaks, harmi.
"Kyllä, tämä meidän oma pehmeän lämpimän makuinen veti pisimmän korren. On tungettu suuhun kaikkea mahdollista ja herkullisia nekin. Mutta kyllä tämä vie silti voiton."
;)
Vierailija kirjoitti:
Ai. Musta Fazer taas häviää jo ihan Maraboullekin, jostain keskieurooppalaisesta Wedelistä puhumattakaan. Etenkään just siitä sinisestä en tykkää yhtään.
Vaikka Fazerin sininen ei mikään maailman paras olekaan, niin Marabou on kyllä ihan kuraa siihen verrattuna.
Mun mielestä Sininen on parempaa konvehteina kuin levynä.
Muistaako kukaan fazerin kahvisuklaata? Rapeita kahvicrispejä maitosuklaassa? Tulisipa takaisin...joskus 2000-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vain läskit "syö" suklaata. Itse otan palan vaikka sitä sinistäkin vain kaksi kolme palaa juodessani lasin viiniä kirjan kanssa. Koskaan en todellekaan "syö" suklaata.
Ah, halvinta plonkkia kanisterista Valittujen Palojen lyhennelmien kera.
Joskus Sinistä myytiin litteinä nappeina ja 1,5 sentin "torneina", pötköinä kummatkin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tunteesi. Samoin nautin aikoinaan sinisistä hetkistä. Yhdessä Fazerin, HK:n ja Lahden Sinistä. Sinolia en koskaan kokeillut.
Erittäin huonoa on suomalainen suklaa. Paljon parempaa ja aivan erilaista on ir.a.kilainen suklaa. Sama oli jo lapsuudessa kun sai neuvostoliittolaista suklaata tai karkkeja itäblokista.
So.ma.lian suklaat ovat myös ihania ja sitä parempaa suklaata. Suomalaiselle suklaalle sanon ei, ei sitä mihinkään.
Minäpä SYÖN suklaata. Enkä ole edes läski, alipainon rajoilla. Ainiin, olenkin wt-porsas koska jopa herkuttelen ja syön suklaata.
Ne "hyvät ulkomaalaiset suklaat" ovat usein tummia suklaita. Ihmiset sanovat, että tummaa suklaata riittää pari palaa, ja uskon, että se johtuu siitä, että se ei ole niin hyvää kuin maitosuklaa eikä sitä edes huvita syödä niin paljon.
Fazerin sininen on hyvää suklaata, mutta ei sitä voi enää syödä kun aloittivat sen vihapuhekampanjan, pieni pala paskaa.
Täytyi laittaa boikottiin.