Oliko sun esi-isät mukana valkoisten ja punaisten taistelussa?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kummallakaan puolella tai mukana taisteluissa, mutta punaiset yrittivät tappaa heitä.
Noitakin juttuja kuulee mutta todellisuudessa punaiseen terroriin kuo li ensisijaisesti punaisten alueella valkoisten hyväksi toimineita henkilöitä. Voidaan puhua maanalaisesta vastarintaliikkeestä vaikka termiä ei ole koskaan käytetty Suomen sisällissotaan liittyen.
On myös mahdollista että väitteesi on temmattu tuulesta. Olen ennen kuullut tarinoita missä henkilöt pelkää punaisia sodan aikana vaikka oleskelee valkoisten hallitsemilla alueilla, satojen kilometrien päässä rintamalinjoista.
Vierailija kirjoitti:
Äidin isä oli. Joutui vankileirille.
Selvisikö hän?
Mun esi-isät sotivat toisaalla. Olen mayojen ja konkistadorien jälkeläinen.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Punaisia molempien vanhempien puolelta ja aviomiehen molempien vanhempien puolelta. Lapsella on pelkkiä punaisia esi-isiä.
Se oli vapaussota ja omat ollu aina valkoisen Suomen puolustajia. Nykymenoa kun katsoo niin mullekin tulee kohta hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin isä oli. Joutui vankileirille.
Selvisikö hän?
Joo.
Eiku mun esi-isät tulevat Saturnuksesta v. 5080. Mutta varmasti olisivat hengessä mukana!
Punaisia olivat, tietenkin. Valkoiset terrorisoivat koko isovanhempieni lapsuuden heidän kylässään. Mummolle jäi hirveät traumat siitä kuinka IKL:n miehet saattoivat repiä kenen tahansa talon mullin mallin ja uhkailla :(
Vierailija kirjoitti:
Eiku mun esi-isät tulevat Saturnuksesta v. 5080. Mutta varmasti olisivat hengessä mukana!
Voi vitsit kun mahdat olla ylpeä kun keksit noin mahdottoman hauskan vitsin ihan asialliseen ketjuun.
Toisen puolen valkoissa ja toisen puolen punaisissa.
Molemmat puolet pitivät sitä tapahtumana, joka olisi voinut väliin.
Molempien vanhempien puolelta valkoisia.
Isoäidin isoisä ammuttiin taloonsa saman kylän miesten toimesta, koska sattui olemaan talollinen. Myös parikymppinen poika meinattiin ampua, mutta kun oli tutut miehet kyseessä, niin pystyi puhumalla lopettamaan aikeet.
Ei ollut kummallakaan puolella tai mukana taisteluissa, mutta punaiset yrittivät tappaa heitä.