Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välillä oikein hirvittää katsoa kaupassa kassalla mitä ihmiset ostavat

Vierailija
29.12.2019 |

Esim. äsken prismassa nuoren perheenäidin oloinen nainen lappasi litroittain limsaa, sipsejä, herkkuja, valmisruokia. Oli hänellä jotain hyviäkin juttuja kuten porkkanoita ja vihanneksia mutta ei niillä hirveästi juhlita.

Käy sääliksi lapset jotka joutuvat syömään tuollaista ravintoköyhää roskaa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokset saattavat olla vieraita varten juhliin. En usko että kukaan jaksaa juoda litrakaupalla limsaa, ellei se ole heidän lomajuomansa.

Vierailija
22/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudenvuoden juhlat joissa tarjottaisiin vain vettä ja kasviksia tuskin olisivat kovin suositut.

Meillä on isommissakin uudenvuodenjuhlissa ehkä 1 sipsipussi ja pari isoa limupulloa jemmassa. Teinit kaivaa ne esille joskus puolenyön maissa jos muistavat. Siihen mennessä syöty jo ihan oikeita herkkuja vatsat täyteen:) Jopa kasviksia. Ei vaan ole koskaan ollut meidän juttu nuo roskaruuat

Kiillota toki vielä sädekehääsi, ei vielä näy avaruuteen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi samaistua, kun en katsele muiden ostoksia, keskityn omiin asioihini, niissäkin on ihan tarpeeksi murehdittavaa.

Vierailija
24/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua moni katsoo varmaan kesällä kauhulla kun kaikki vihannekset puuttuu. Mutta se johtuu vain siitä että kasvatetaan ne itse. Kassan hihnalla on sitten lähinnä leipää, kuivatavaraa, maitotuotteita ja lihaa/kalaa:D.

Tästä huolimatta tai ehkä juuri siksi minusta on hauskaa seurata mitä muut ostavat ja arvailla mitä siellä kotona syödään.

Vierailija
25/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kassalla naurettu ja arvostelu toisten asiakkaiden toimesta kun ostin jugurttia ja kaakaota enkä esim. kaljaa viikonloppua varten. Itse saan siis jatkossa halveksua kaljaa+tupakkaa ostavia, mutta en huutele sitä kovaan ääneen kuten jotkut dorkat kyllä tekevät normaaleista ostoksista. Ei tainnut tulla mieleen että voi ostaa yhdestä kaupasta jugurtit (hyviä vatsalle) ja muut ruuat toisesta edullisemmasta kaupasta, näin teen kyllä jatkossakin.

Vierailija
26/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentavimpia ovat ne tyypit, joiden ainoat ostokset ovat kalja ja tupakka, vaikka kaupassa olisi tarjolla paljon muutakin syötävää ja juotavaa.

Sillä tyypillä voi olla kaapit täynnä ruokaa ja käy hakemassa kaljaa ja tupakkaa koska meinaa vähän ottaa, ei siitä masentua kannata. Tupakointi on toki oikeasti hirveän epäterveellinen tapa, mutta kurjaksi menee elämä jos jokaisen tupakoijan takia meinaa masentua. Oluessa silloin tällöin nautittuna ei ole mitään pahaa eikä sen ostaminen tarkoita että ravintopuoli olisi laiminlyöty, vaikkei juuri sillä kertaa ruokia ostaisikaan. Tietysti jos jo ihmisen olemuksesta näkee että on alkoholisoitunut, niin kurjaahan se on ja toki niitäkin on paljon, mutta kommentoin nyt ihan vaan noita ostoksia.

Minulla on kauppa niin lähellä (kirjaimellisesti naapurissa ja kävelen siitä ohi monta kertaa päivässä muutenkin), että ostan jotain melkein joka päivä, kun ei ole erityisempää tarvetta suunnitelmallisuudelle. Jos tarvin maitopurkin niin käyn hakemassa maitopurkin tai jos illaksi suunnittelemassani reseptissä käytetään kanaa ja kaikkea muuta tarvittavaa on jo kaapissa, kipaisen hakemassa pelkän kanan. Jos meinaan viikonloppuna ottaa olutta, voin hyvinkin käydä hakemassa kaupasta pelkkää olutta ilman mitään sapuskaa, eikä tästä valitettavasti voi päätellä elintavoistani paljoakaan - juon muutaman kerran vuodessa ja teen kaiken ruokani leivästä asti itse (ei siksi että paheksuisin eineksiä, vaan koska satun oikeasti tykkäämään ruoanlaitosta ja leipomisesta). 

Vierailija
27/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt kaltaisiisi kaupassa, jotka ovat ihmetelleet kuinka tuo pyörii karkkihyllyllä ja kylläpä ostaa paljon ruokaa. Vieläpä jatkuvasti olen ostanut herkkuja lähikaupasta. :D Valitettavasti en ole voinut kommentoida nasevasti takaisin, kun olen ollut työtehtävässä.

T. Nuorisotyöntekijänä ja perhekodin ohjaajana työskennellyt (ja ennen kuin joku kysyy niin ei, en ole ylipainoinen ja mitä sitten vaikka olisin??)

Vierailija
28/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään harmittää kun bisse ja ripsari jää kassalle.

Vierailija
29/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan herkkuja jemmaan aina hyvistä tarjouksista. Ja muitakin elintarvikkeita toki. Hyviä sipsitarjouksia on esim. uudenvuoden, vapun ja juhannuksen aikaan. Perjantaina tuli taas haettua muovikassillinen suklaabokseja, kun joulusuklaat tuli 50% alennukseen. Sitäkin varmaan joku pitkäkaulainen kuikuilija siellä kassajonossa saattoi kauhistella, mutta ne suklaat riittävät minulla arviolta ensi syksyyn saakka ainakin.

Vierailija
30/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on nuoren perheenäidin oloinen nainen? Jos hänellä ei ollut lapsia mukana, miten edes tiedät hänen olevan äiti? Mistä tiedät ostiko hän limsaa ja herkkuja lastenjuhliin, tupareihin, taloyhtiön pippaloihin? Et voi yksittäisistä ostoksista päätellä mitään, ja vaikka voisitkin, ei ole sinun asiasi kauhistella toisten valintoja.

Olen itse yltiöterveellisesti elävä vegaani, mutta muut lähipiirissäni eivät ole, vaikka terveitä, hoikkia ja suht järkevästi syöviä kaikki. Silti minullakin saattaa olla ostoskärryssä ties mitä höttöntöttöä jos on jotain erityistä tulossa. Muiden kärryihin en kurkistele, ei voisi vähempää kiinnostaa.

Mitä on yltiöterveellinen?

Vierailija
31/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vaan niitä sipsejä, limukkaa ja kaikkea valmisruoka pa….    . Suomalaiset on ihan sikalihavia ja vielä opettavat huonot tavat lapsilleen.

Vierailija
32/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkailin 4 vuotta opintojen ohessa ruokakaupan kassalla ja huh huh miten surkeasti ihmiset syö, varsinkin niissä ei niin mahtavissa lähiöissä. 🙈

Vierailija
33/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkailin 4 vuotta opintojen ohessa ruokakaupan kassalla ja huh huh miten surkeasti ihmiset syö, varsinkin niissä ei niin mahtavissa lähiöissä. 🙈

En siis tarkoita herkkuja, vaan sokerijugurttia, valmislihapullia, valmisruokaa ja puolivalmisteita sekä ehkä yksi kurkku ja vähän tomaattia...

Vierailija
34/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mun lähikaupan kassa ajattelee, kun en ikinä osta muuta kun herkkuja... satunnaisesti pastaa tai riisiä.

Ainoa vaan, että haen maitoni, jauhot ja kasvikseni läheiseltä vuohitilalta. Joskus haen nautaa tai ankkaa suoraan toisen tilan omasta puodista. Munat samaten.

Vierailija
35/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hölmö provo... huh heijaa... jotenkin käy sääliksi näitä saman jauhajia... ei se elämä oikeasti ole näilläkään kovin ihanaa....

Kontrolli ja kontrolli... Kaikessa, myös jo toisien ihmisten ravinnossa.

En ihmettele että mielenterveysongelmat sen kun lisääntyy. Joku hullu voi ottaa tällaiset tosissaan.

Provo, jossa omaa huonoa oloa siirretään toiseen!

Harva suomalainen syö tarpeeksi kasviksia päivässä, saatika muutenkaan terveellisesti. Ja se näkyy ostoksissa.

T. Kassatäti

Vierailija
36/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentavimpia ovat ne tyypit, joiden ainoat ostokset ovat kalja ja tupakka, vaikka kaupassa olisi tarjolla paljon muutakin syötävää ja juotavaa.

täh ...?

Vierailija
37/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Minäkin ihmettelen niitä einesmääriä joita ihmiset ostavat. Oma makuaisti kun on tottunut itsetehtyyn ruokaan. Mutta kai ne joillekin maistuvat.

Onko sinulla tarjota vaihtoehtoa esim. heikkokuntoiselle vanhukselle, jotka asuvat kotona? Vanhukset syövät paljon eineksiä, kun voimia ei tehdä ruokaa.

Ostan useasti eineksiä naapurin vanhalle miehelle (lapset asuvat kaukana) ja toinen ateria on eines ja toinen ateriapalvelun ateria.

Tykkää kovasti.

Ja mikä tekee eineksiä niin huonoa, jos sitä verrataan kotona tehtyyn ruokaan esim. makaranilaatikko.

Vierailija
38/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne tilaa kaiken muun kotiinkuljetuksella?

Vierailija
39/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vajaa 10 vuotta kassalla töissä eikä koskaan jäänyt kenenkään ostoksista mitään mieleen, eli en kytännyt ihmisten ostoksia siinä mielessä. Siinä ne lipuivat ohi ilman sen kummempia kyyläyksiä.

Vierailija
40/61 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin hölmö provo... huh heijaa... jotenkin käy sääliksi näitä saman jauhajia... ei se elämä oikeasti ole näilläkään kovin ihanaa....

Kontrolli ja kontrolli... Kaikessa, myös jo toisien ihmisten ravinnossa.

En ihmettele että mielenterveysongelmat sen kun lisääntyy. Joku hullu voi ottaa tällaiset tosissaan.

Provo, jossa omaa huonoa oloa siirretään toiseen!

Harva suomalainen syö tarpeeksi kasviksia päivässä, saatika muutenkaan terveellisesti. Ja se näkyy ostoksissa.

T. Kassatäti

Mistä sinä tiedät, ettei ihmiset syö kasviksia?

En juuri osta kaupasta tehotuotettuja kasviksia, vaan suurin osa tulee omasta puutarhasta ja loput suoraan luomutuottajalta.

Tänäänkin söin itse kasvatettua tomaattia, omenoita, porkkanoita, punajuurta, tilliä jne.