Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keskittymishäiriöisiä/Adh/Add aikuisia joilla oireet pahentuneet iän myötä?

Vierailija
29.12.2019 |

Lapseni on käynyt nyt tiiviit tutkimusjaksot eri asiantuntijoilla käytöshäiriön takia ja kun olen istunut palavereissa ja kuunnellut kuin olisi puhuttu minusta itsestäni. En koe tekeväni mitään enää 37-vuotiaana varsinaisella diagnoosilla, nyt aikuisiällä opiskelujen aloituksen myötä olen kyllä huomannut keskittymishäiriöni pahentuneen. Kaipaan ympärilleni akviitista toimintaa, ja ahdistun sekä liiallisista päällekkäisistä tehtävistä että tekemättömyydestä. Olen aina ollut hyvin suorituspaineinen, mutta vanha toimintamalli ei enää vain toimi.
Nukun huonosti, en pysty keskittymään edes elokuvan katsomiseen, en saa siivottua tai tehtyä ruokaa kuin paineen alla ja ns. pakon edestä. Monesti teenkin useamman ruuan kerralla valmiiksi.

Saan nykyään ahdistuskohtauksia mitä nuorempana en ole saanut. Enää edes suorittaminen ei motivoi tiettyjä rutiineja. Tuntuu että toimintakykyni huononee päivä päivältä ja se on pelottavaa. Erittäin lääkevastaisena mietin ensimmäistä kertaa lääkitystä itselleni, ja mahdollisesti lapselleni. Olen tähän asti uskonut että oikeilla toimintamalleilla tämän kanssa selviää, mutta nyt en meinaa päästä sohvalta ylös vapaapäivinä. Eläimet ja lapset pakottavat ylös, en ilmeisesti voi koskaan olla ilman eläimiä, pelkään että homehdun täysin 4 seinän sisään. Olen haaveillut vaikka mistä, mutta en saa mitään aikaiseksi enkä osaa enää käyttää aikaani tehokkaasti.

Mistä olette saaneet eniten apua? Lääkkeistä vai toimintaterapiasta? Mistä? Paheneeko nämä oikeasti iän myötä vai tuntuuko vain siltä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsi ketju "aikuisiän adhd"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän