Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Prisman sushi

Vierailija
29.12.2019 |

Todella hyvää ja yllättävän edullista. Uskaltauduin maistamaan ja oli kyllä hyvää.
Kuinka moni shoppailee prisman sushia?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ainakaan Tampereella ole mitään Prisman sushia, vaan Itsudemo-ravintolan tiski Prisman yhteydessä.

Tampereen Turtolan Citarissa on ainakin myös tuollainen tiski eikä mitään ravintolaa siinä yhteydessä. En tiedä miten tuolla sitten sushit hommataan/tehdään.

Ainakin Vantaan Myyrmäen CM:ssä ne tehdään ihan asiakkaiden nähden. Siellä saa ottaa itsekin, mutta ne kokit seisovat siinä vieressä toisin kuin Jumbossa, jossa ne on kenenkään valvomatta asiakkaiden näprättävissä. Ja jos sattuu olemaan taas joku sormilla tökkijä paikalla, niin ei kiva. Jokainen käyttää puhtaita pihtejä joilla ottaa ja käytön jälkeen ne laitetaan muiden likaisten pihtien joukkoon.

Vierailija
22/43 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä ja ihan kohtuuhintaisiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi = tuo mauton ruokalaji, kysyin kerran yhdeltä työkaverilta että mille sushi maistuu, hän sanoi että ei millekään, kysyin, miksi sitten syöt sitä. Alkoi vähän ihmetellä itsekin miksi syö sushia. Niin, Suomi on täynnä sellaisia huonon itsetunnon omaavia ihmisiä, jotka tekevät mitä trendipellet vain keksivät. Itse en syö raakaa kalaa, se haisee ihan alapäälle...............siitä voi myös sairastua. Voisin ehkä maistaa sushia Japanissa, koska siellä varmasti on todellakin ne tuoreet raaka-aineet, mutta en täällä. Tukehtukaa siihen trendisushiinne juntit. Prismasta sushia.................ei hyvää päivää sentään. No Prismahan on juntteja täynnä niinkuin koko Suomikin.

Vierailija
24/43 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi = tuo mauton ruokalaji, kysyin kerran yhdeltä työkaverilta että mille sushi maistuu, hän sanoi että ei millekään, kysyin, miksi sitten syöt sitä. Alkoi vähän ihmetellä itsekin miksi syö sushia. Niin, Suomi on täynnä sellaisia huonon itsetunnon omaavia ihmisiä, jotka tekevät mitä trendipellet vain keksivät. Itse en syö raakaa kalaa, se haisee ihan alapäälle...............siitä voi myös sairastua. Voisin ehkä maistaa sushia Japanissa, koska siellä varmasti on todellakin ne tuoreet raaka-aineet, mutta en täällä. Tukehtukaa siihen trendisushiinne juntit. Prismasta sushia.................ei hyvää päivää sentään. No Prismahan on juntteja täynnä niinkuin koko Suomikin.

Olen saanut herkullista sushia esimerkiksi Jyväskylän Mestarin Herkusta. Muistaakseni siellä sushit valmisti japanilainen kokki, joten miksipä ne eivät olisi yhtä hyviä kuin Japanissa. Mutta tuo Itsudemon sushi oli kamalaa! Edes wasabi ei maistunut oikealta.

Vierailija
25/43 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan maistanut sushia? Kokeilepa rohkeasti. Sushi on ollut Suomessa 80-luvulta lähtien, joten ei ole trendipelletouhua. Ruukaan tehdä sushia itse. Lapsetkin tykkää meillä sushista. Olen kaukana ruokatrendipellestä, sillä meillä syödään perin vaatimatonta ruokaa ja paljon eineksiä :D

Vierailija
26/43 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa on parempi. Sieltä saa nyt corona-aikanakin valita itse rauhassa eikä selitellä myyjälle joka kokoaa rasiaan.

27/43 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä, lähinnä lohinigirit. Olen syönyt myös aidon sushiravintolan susheja enkä suoraan sanottuna huomannut mitään eroa Prismassa myytävien ja niiden välillä.

Sushi ei kuulu lempiruokiini, joten en ehkä osannut arvioida niiden makuvivahteita.

Vierailija
28/43 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ehkä 3 sushi-ya josta saa autenttista, taidolla tehtyä sushia. Helsingissä sushi wacogoro ainakin. Suomen paras, selviäisi Japanissakin vaikka ei tietenkään pärjäisi millään niille parhaimmille.

Sushikokit harjoittelevat vuosia ja vuosia sushi-mestarin alaisuudessa Japanissa ennenkuin heistä yksikään avaa omaa ravintolaa. Se riisin tekeminen ja oikea käsittely vaatii oikeasti taitoa.

Lisäksi sushi vaatii laadukkaita raaka-aineita. Huippu sushi-yat Tokiossa hankkii omansa maailman parhaimmalta merenelävä-torilta Tsukijista (nykyään siirtynyt Toyosuun).

Nää suomalaiset academiapähkinäbanaanimakit eivät ole oikeaa sushia nähnytkään.

Vierailija
29/43 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä olin reissussa Joensuussa ja poikkesin Prismassa. Täytyy sanoa, että oli pääkaupunkilaisilla ihmettelemistä, kun sieltä sai keskivertoa paremmat sushit ammattilaisten tekeminä.

Vierailija
30/43 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu edes pitää sushista? Merilevään kiedottua kylmää riisiä kylmillä vihanneksenpaloilla ja kylmällä kalalla, aah mitä herkkua

Vierailija
31/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskon Cittarissa mielestäni paras sushi, ainakin Oulussa. Yleensä ostan sieltä enkä koskaan pettynyt.

Vierailija
32/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin edelleen, jos ei olis käytössä tätä typerää itsepalvelutiskiä, mistä päivän mittaan kuka tahansa likanäppi voi niitä käydä lääppimässä.

Vierailija
33/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tätä ketjua vähän ällistyneenä, koska sain äskettäin elämäni ensimmäisen kerran *pahaa* sushia juuri Prisman Itsudemosta. Ostin sellaisen valmiin rasian, jossa oli yksi kohtalainen lohinigiri ja kaikki muut palat olivat enemmän tai vähemmän omituisia. Jotain ruskeaa tofua, keltainen täysin mauton päällinen, tonnikalatahnaa (yök) ja kaiken kruunasi jokin hedelmätäytteinen maki. Siinä kyllä meni mieli nurin, kun odotti lohta ja puraisikin ylikypsää hedelmää. Miten joku voi pitää tuon puljun tuotoksista?

Miksi ostit sellasen rasian missä on sun inhokkitonnikalatahnasushia? Näkeehän niistä päälle mitä sisältää.

Vierailija
34/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman/Itsudemon sushi on todella hyvää. Oikeastaan parempaa mitä söin Japanissa. Japanilaisessa annoksessa oli liikaa tuoreita mereneläviä (paksuja siivuja lohta, raakaa mustekalaa jossa imukupit näkyvillä, sekä jotain valkoista, todella sitkeää otusta. ehkä seepiaa?). Eli lopputulos oli liian kalaisa. Riisi toki oli parempilaatuista, sen myönnän.

Vierailija
35/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi mistään tiskistä

Vierailija
36/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoiko Itsudemo riisissä käytetyn etiikan joskus muutama kuukausi sitten? Harvoin otamme, joten en muista koska. Oli maku selvästi muuttunut, eikä minusta todellakaan paremmaksi.

Vierailija
37/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienehkön riisipallon päällä ohut kalaviipale ja 5kpl paketti maksaa 5,99€. Hyvät katteet.

Sitten nettiin valittamaan kun kaikki rahat menevät ruokaan.

Vierailija
38/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikan. Tyhmä autocorrect.

/36

Vierailija
39/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Ei vastaa kunnon aitoa sushia joka tehty oikein ja taidolla, mutta paremman puutteessa paras vaihtoehto.

Vierailija
40/43 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän ihmettelen. Täällä on CM:ssa sushitiski ja se tekijä häärää siellä kauempana tekemässä niitä. Ne sushiklöntit ovat siinä ihan tyrkyllä, mitä saa siis itse ottaa. Siinä ei ole mitään suojaa päällä tms vaan jokainen ohikulkija voi aivastaa niihin tai käydä näpelöimässä niitä. Jotenkin ällöttävää ja ällöttäisi ilman koronaakin. Eikö niihin nyt jonkin muovisuojan voisi eteen laittaa? Siinä on vain "katto".