Oletko edistyksellinen ihminen ja vastustat kiivaasti ilotulitteita?
Kommentit (33)
En itse osta ilotulitteita ja mielestäni se on turhaa. En koe tarpeelliseksi riehua keskustelupalstoilla tms. huutamassa mielipidettäni. Jos joku kysyy, miksen itse laita rahaa niihin, kerron toki syyn.
Jep, olin edistyksellinen jo 30 vuotta sitten kun meillä oli ensimmäinen vauva, ja Vantaalla räiskittiin ihan helevetisti ja jokainen kauppamatka oli yhtä pelkoa, että meneekö vaunukoppaan paukkupommeja.
Olen. Vastustan vaikkakaan en kiivaasti, lähinnä paheksun. Onhan tuokin saastuttaminen muun turhan kuluttamisen ohessa nykymaailmassa moukkamaisuuden merkki.
En ole edistyksellinen, mutta olen näitä vastustanut jo pitkään, siis amatöörien ampumista. Minulta paloi käsi, kun naapurin pata kaatui ja raketti tuli käteen. Onneksi ei ollut naama. Minulla oli kyllä lasit, mutta kyllä se naama muuten olisi palanut kirjavaksi. Nykyisin en mene ulos uutena vuotena, mutta valitettavasti niitä ammuskellaan ja paukutellaan päiväkausia.
Onko amatöörirakettien paukut sen arvoisia, että kannattaa menetettää silmiä ja aiheuttaa tulipaloja?
Toivoisin että Marinin vasemmistohalitus kieltäisi kaikki, taskulampulla voisi tehdä jonkun hienon valoshown
En vastusta itse ilotulitteita vaan ainoastaan niiden myyntiä urpoille siviileille. Ammattilaiset saavat minun puolestani paukutella niin paljon kuin haluavat.
Onhan se järjetöntä saastuttamista. Yksikään älykäs ihminen ei voi tuota perustella mitenkään.
Olen aina inhonnut sitä räiskimistä pitkin katuja. Mielestäni ilotulituksia voisi järjestää vain yhteistilaisuuksissa ammattilaisten toimesta.
Ammattilaisten järjestämät keskitetyt ilotulitukset on upeaa katseltavaa, juhlatunnelman huipennus. Sen sijaan yksityiset raketinampujat tuottavat muutamalla paukullaan lähinnä häiriötä, vahinkoja ja vaaratilanteita. Multa vahva EI yksityisille ilotulittajille.
Siviilit ammuskelemassa kissanpierujaan kännissä on lähinnä säälittävää wt-touhua.
Onpa taas kerran iloton ketju. Ei ihme, että itsemurhat ja masennus ovat kansantauti täällä.
Vastustan siviilien ampumina. Ammattilaiset voivat järjestää mutta yksittäiset ihmiset vaan häsläävät niiden kanssa ja roskaavat hirvittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas kerran iloton ketju. Ei ihme, että itsemurhat ja masennus ovat kansantauti täällä.
Sokeutuneelle elämä voi aluksi tosiaan olla ilotonta ja itsemurhakin voi käydä mielessä.
Kun vastustaa ilotulitteita, voi hyvillä mielin matkustaa ulkomaanlomalle pari kertaa vuodessa.
Keltaisenjoen saastumista ja Tyyneenmereen päätyvää roskaa voi parhaiten vastustaa kieltämällä muovipussit Suomessa.
Minä aion ostaa ja ampua raketteja, kaikki vain tämän ketjun innoittamana. Yritän kirjoittaa taivaalle, kuinka typerää on tehdä aiheesta keskusteluja avlle. Tämä on äärimmäisen vaikeaa, joten aloitan harjoittelun jo nyt, siis ennen kuin raketteja saisi ampua. Toivottavasti olemme naapureita, niin saat jutunjuurta paskaan elämääsi.
Yksityiset ilotulitukset pitää sallia kuten ennenkin. Se on traditio tinan valannan ohella. Lapsena oli kava paukutella papatteja ja kiinalaisia. Suodaan se ilo omille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se järjetöntä saastuttamista. Yksikään älykäs ihminen ei voi tuota perustella mitenkään.
Miksi ei. Ilotulitteista saan hyvää mieltä ja se taas vaikuttaa siihen, että jaksan toimia arkena vastuullisemmin. Ilmeisesti minun ei tulisi toimia arkena vastuullisesti ja viettää juhla juhlimatta?
Vierailija kirjoitti:
Minä aion ostaa ja ampua raketteja, kaikki vain tämän ketjun innoittamana. Yritän kirjoittaa taivaalle, kuinka typerää on tehdä aiheesta keskusteluja avlle. Tämä on äärimmäisen vaikeaa, joten aloitan harjoittelun jo nyt, siis ennen kuin raketteja saisi ampua. Toivottavasti olemme naapureita, niin saat jutunjuurta paskaan elämääsi.
Sun viikkorahat ei moneenkaan papattiin riitä mutta siitä vain.
Toivottavasti siskosi koira säikähtää paukkuja, karkaa ja juoksee auton alle. Siinä sitten mietitte porukalla mistä eläinlääkäri lopettamaan halvaantunut rekku, ja kuinka kalliiksi se tulikaan.
En vastusta kiivaasti. Kerron kyllä mielipiteeni jos joku kysyy, mutta muuten en näe sitä tarpeelliseksi toitottaa.