Ääriateistit!
Tämä on se porukka, joka vie tästä sivistysvaltiosta kaikki perinteet. Kouluissa ei saa enää järjestää kirkoissa "joulujuhlia", ei saa laulaa virsiä. Keväisin jää hoosiannat yms. pois. Kaikki mikä viittaa vähääkään kristillisyyteen, yritetään kieltää. Sama porukka on kyllä auliisti ottamassa "kristilliset" vapaat itselleen epäröimättä, joululomat, pääsiäislomat, helatorstait. Eli ns. puhuvat itsensä pussiin.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että "ääriateismi" on seurausta uskonnon aiheuttamasta ahdistuksesta. Se on vastareaktio. Tunnen ihmisiä, jotka ovat saaneet melko uskonnollisen kasvatuksen, irtautuneet siitä ja alkaneet ateisteiksi. He ovat kaikista fanaattisimpia ateisteja. Samaan tapaan uskoon tulleet ovat kaikista fanaattisimpia uskovaisia.
Itse olen syntynyt ateistiperheeseen ja elänyt ilman uskontoja koko tähänastisen elämäni. En ole fanaattinen. Laulan suvivirren ja enkeli taivaan lasteni koulujen joulujuhlissa. Koen ne perinteinä. Sen sijaan en hyväksy uskonnollisia aamunavauksia keskusradion kautta kouluissa enkä koulun yhteistä joulujuhlaa kirkossa, jos ohjelmaan sisältyy jumalanpalvelukseen viittaavia piirteitä.
Mielestäni lapsia pitää kohdella tasa-arvoisesti heidän vanhempiensa vakaumuksesta riippumatta. Lapset eivät ole valinneet perheensä katsomusta. Näin ollen koulussa ei pidä järjestää tilaisuuksia, jotka sulkevat osan lapsista ulkopuolelle heidän perhetaustastaan johtuen.
Esimerkiksi helluntalaiset ja monet muslimit eivät saa tanssia. Pitäisikö siis paritanssiopetus koulun liikuntatunneilla lopettaa, koska se sulkee osan lapsista ulkopuolelle perhetaustasta johtuen?
Oma vastaukseni on ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että "ääriateismi" on seurausta uskonnon aiheuttamasta ahdistuksesta. Se on vastareaktio. Tunnen ihmisiä, jotka ovat saaneet melko uskonnollisen kasvatuksen, irtautuneet siitä ja alkaneet ateisteiksi. He ovat kaikista fanaattisimpia ateisteja. Samaan tapaan uskoon tulleet ovat kaikista fanaattisimpia uskovaisia.
Itse olen syntynyt ateistiperheeseen ja elänyt ilman uskontoja koko tähänastisen elämäni. En ole fanaattinen. Laulan suvivirren ja enkeli taivaan lasteni koulujen joulujuhlissa. Koen ne perinteinä. Sen sijaan en hyväksy uskonnollisia aamunavauksia keskusradion kautta kouluissa enkä koulun yhteistä joulujuhlaa kirkossa, jos ohjelmaan sisältyy jumalanpalvelukseen viittaavia piirteitä.
Mielestäni lapsia pitää kohdella tasa-arvoisesti heidän vanhempiensa vakaumuksesta riippumatta. Lapset eivät ole valinneet perheensä katsomusta. Näin ollen koulussa ei pidä järjestää tilaisuuksia, jotka sulkevat osan lapsista ulkopuolelle heidän perhetaustastaan johtuen.
Esimerkiksi helluntalaiset ja monet muslimit eivät saa tanssia. Pitäisikö siis paritanssiopetus koulun liikuntatunneilla lopettaa, koska se sulkee osan lapsista ulkopuolelle perhetaustasta johtuen?
Oma vastaukseni on ei.
Ihan hyvä argumentti. Mutta tanssiopetus kuuluu koulun opetussuunnitelmaan. Koulun yhteinen juhla kirkossa ei kuulu. Toki meillä on kaikenlaisia poikkeuksia: mm. lestadiolaisten ja muslimien rajoitukset. Yhden uskonnon nostaminen koko koulun yhteiseksi maailmankatsomukseksi on eri asia.
Minulle ei tulisi mieleenkään mennä päärautatieaseman eteen huudattamaan mielipiteitäni valtavista kaiuttimista, mutta kukas siellä onkaan, joku uskovainen hörhö paukuttamassa jeesusulinoitaan päivästä toiseen. Se jos mikä on häirintää.
Vituttais olla tollanen saatanan hihhuli :D
Raamatun mukaan vain sunnuntai on lepopäivä. Sinä uskovainen - miksi et kunnioita jumalan tahtoa, vaan pidät myös lauantain vapaata? Älä ole huolissasi siitä että uskonnottomilla on mielestäsi malka silmässä, vaan ihan vain omista tekemisistäsi (tämäkin raamatun oppeja - jäikö lukematta?).
Mitä mahtaa olla äärimmäinen jumalten olemassaolon positiiivisen väitteen hylkääminen ja miten se eroaa maltillisesta jumalten olemassaolon positiivisen väitteen hylkäämisestä?