Saan lapsen ja isomummoni (mummoni äiti) on vielä elossa!
Mitä teen? 90-vuotias isomummoni sai lapsen 21-vuotiaana, mummoni 23-vuotiaana, äitini sai minut 22-vuotiaana ja itse saan lapsen nyt 24-vuotiaana. Apua! Onko edes normaali kun monella ikäiselläni tutulla ei ole edes elossa olevaa mummoa!?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on. Sukuni nuorin isoäiti oli aikoinaan 36v tullessaan isoäidiksi. Itsekin olen mummolinjassa vasta toisena ja ikää 40v. Luultavasti olen tuplamummo ennen 60 ikävuotta.
Käyttäkö töissä, oletteko käyneet kouluja toisen asteen jälkeen tai edes toista astetta, ovatko lapsesi samalle isälle, ovat kaikki lapset/ lapsenlapset puhtaasti suomalaisia? Onko lapsilla ongelmia koulussa? Onko teillä tai lapsillenne päihde-/ huumeongelmia? Nyt vaikuttaa wt- meiningiltä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ap ongelmasi ihan ymmärrä. Lapsesi ei ole vielä edes syntynyt, joten et voi periaatteessa edes tietää, onko isomummi elossa lapsen synnyttyä. Toivottavasti kuitenkin on ja ehtii tutustumaan suvun uuteen tulokkaaseen.
Oletko tyytyväinen, jos isomummisi ehtikin kuolla ennen lapsesi syntymää? Sitten ei olisi ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuusi sukupolvea voisi tulla esim näin
1 vanhin 100v
2 vanhin 80v
3 vanhin 60
4 vanhin 40
5 vanhin 20
6 nuorin 0v - vastasyntynyt
Kaikki ovat aikuisia lapsen saadessaan.
WT-touhua hankkia lapset alle kolmekymppisenä.
Tuota noin...
Minä olen yli kolmekymppinen tuplamaisteri yliopistosta, naimisissa eikä lapsia.
Minun äitini oli 36-vuotias, kun sai minut. Hän oli väitellyt tohtoriksi kaksi vuotta aikaisemmin.
Isoäitini sai oman äitini 28-vuotiaana. Takana oli tuolloin yliopisto ja töitä opettajana yhteiskoulussa.
Siis mikä tässä on ongelma?Olenko niin vanha etten ymmärrä.Olisit onnellinen,että teitä on monta sukupolvea.Itse en ole nähnyt ketäänmummoistani enkä vaareistani,saatikka heidän vanhemmistaan.
Omatyttäreni oli kolme kun äitini kuoli ja neljä täyttänyt kun isäni kuoli.
Toiset isovanhemmat olivat kuolleet jo vuosikymmeniä aiemmin.
Nyt olen 60,ja vielä kait järjissäni,työelämässä ja niin päin pois.Vanhin lapsenlapseni täyttää helmikuussa 18,
Jos hän nyt sais lapsen vaikka 24-vuotiaana,tulisin isomummoksi siis 67-vuotiaana.Näin voisin mahd. tulla isoisomummoksi vaikka alle 90-vuotiaana tai noin ysikymppisenä.
Tuskin elän niin vanhaksi,enkä voi tietää,miten elämä jälkeläisiä kuljettaa,mutta kyllä tuo nyt mahdollista on eikä salatiedettä,
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin...
Minä olen yli kolmekymppinen tuplamaisteri yliopistosta, naimisissa eikä lapsia.
Minun äitini oli 36-vuotias, kun sai minut. Hän oli väitellyt tohtoriksi kaksi vuotta aikaisemmin.
Isoäitini sai oman äitini 28-vuotiaana. Takana oli tuolloin yliopisto ja töitä opettajana yhteiskoulussa.
Niin. Mitä sitten?
No sitä että kun joku kommentoi että on wt-touhua hankkia lapset alle kolmikymppisinä.
Kertoo tuossa vaan ettei se nyt niin ole.
Ei kai yliopistopohjaiset ole wt-väkeä.
En nyt ap ongelmasi ihan ymmärrä. Lapsesi ei ole vielä edes syntynyt, joten et voi periaatteessa edes tietää, onko isomummi elossa lapsen synnyttyä. Toivottavasti kuitenkin on ja ehtii tutustumaan suvun uuteen tulokkaaseen.