Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan lapsen ja isomummoni (mummoni äiti) on vielä elossa!

Vierailija
28.12.2019 |

Mitä teen? 90-vuotias isomummoni sai lapsen 21-vuotiaana, mummoni 23-vuotiaana, äitini sai minut 22-vuotiaana ja itse saan lapsen nyt 24-vuotiaana. Apua! Onko edes normaali kun monella ikäiselläni tutulla ei ole edes elossa olevaa mummoa!?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan sama tilanne.  Mitä niin erityistä sä sitten ajattelit että sun pitäisi tehdä?

Vierailija
2/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli, kun sain esikoisen. En tiedä minkä ikäisenä isomummo&mummo saivat lapsensa, mutta äitini sai minut 30-vuotiaana ja minä esikoiseni 18-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia eikä edes erityisen harvinaista. Mitä tehdä? Kannat ja synnytät lapsen. Äläkä lykkää vauvaa isomummollesi hoitoon. On jo ansainnut pelkät rusinat pullasta.

Vierailija
4/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot isomummollesi, että hänestä tulee esiäiti.

Vierailija
5/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut mummit ja papat enää elossa ja nyt appivanhemmat ja toinen omista vanhemmista kuollut. Ota ihmeessä valokuva.

Vierailija
6/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan sama tilanne.  Mitä niin erityistä sä sitten ajattelit että sun pitäisi tehdä?

Sitä kun en tiedä. Ei tälläistä tilannetta ole tullut vastaan eikä se mitenkään normaalilta ja yleiseltäkään tunnu kun hyvä jos monilla edes on omat vanhempansa tai joku ihosvanhemmista elossa. Ja mitä sanon lapselle?

Ap

Vierailija
7/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun en tiedä. Ei tälläistä tilannetta ole tullut vastaan eikä se mitenkään normaalilta ja yleiseltäkään tunnu kun hyvä jos monilla edes on omat vanhempansa tai joku ihosvanhemmista elossa. Ja mitä sanon lapselle?

Ap

Varmaankin mietit kuinka nuo miljoona eri mummoa nimetään, että lapsi ymmärtää kenestä puhutaan? Me tehtiin niin, että käytettiin henkilön etunimeä ja lisättiin perään -mummo. Idea tuli mummokokoelmalta itseltään.

Vierailija
8/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteiskuva teistä kaikista sukupolvien edustajista ennen kuin isomummo kuolee. Olet siitä tulevaisuudessa hyvin ylpeä.

Vierailija
9/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa paljon muita vaihtoehtoja kuin abortti tai isomummon eutanasia? Eihän sitä maailma kestä jos on viittä sukupolvea hengissä yhtä aikaa, tapahtuu joku nyrjähdys ja koirat alkaa puhua ja syntyy toinen aurinko.

Vierailija
10/48 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän wt-meininki. Ei varmaan akateemista.

Vierailija
11/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole harvinaista, että isomummo on elossa, mutta ei ole tullut vastaan sellaista, että isomummon äitikin on vielä elossa. Siinä on sukupolvia aika paljon, aika hienoa :D

Vierailija
12/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Miten wt liittyy tähän? Ei kai mummojen kuoleminen/eläminen erityisesti ole koulutuksesta kiinni? Päinvastoin, keskimäärin paremmin koulutetut elää pidempään, mutta toki on paljon yksilöllistä vaihtelua.

Vierailija
13/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Miten wt liittyy tähän? Ei kai mummojen kuoleminen/eläminen erityisesti ole koulutuksesta kiinni? Päinvastoin, keskimäärin paremmin koulutetut elää pidempään, mutta toki on paljon yksilöllistä vaihtelua.

Varmaan viitattiin sukupolvien lyhyisiin väleihin, lapsia on saatu monta sukupolvea peräkkäin nuorina. 

Vierailija
14/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hoitaa, ennen kuin lapsesi on siinä iässä, että hänelle selitetään yhtään mitään, on kuolo korjannut vanhemmasta päästä. 

Vierailija
15/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan viitattiin sukupolvien lyhyisiin väleihin, lapsia on saatu monta sukupolvea peräkkäin nuorina. 

OK. Ennen vanhaan oli sitten melkein pelkästään wt-ihmisiä ja muutama vanhapiika/vanhapoika, jos kriteerit on tällaiset.

Vierailija
16/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko että nyt syntyy viides polvi, kyllä meilläkin niin oli. Toki ei yleistä enää nykyään mutta ei nyt mitenkään tavatonta. Ota kuva muistoksi.

Vierailija
17/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
18/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä synnyin, elossa olivat vielä äitini isoisä, isäni isoäiti ja isoisä. Kaikki elivät niin pitkään, että muistan heidät hyvin. Vanhempani olivat yli 25v, kun synnyin.

Vierailija
19/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on. Sukuni nuorin isoäiti oli aikoinaan 36v tullessaan isoäidiksi.  Itsekin olen mummolinjassa  vasta toisena ja ikää 40v. Luultavasti olen tuplamummo ennen 60 ikävuotta.

Vierailija
20/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaasi. Et sinä voi isomummoasi tappaa, etkä ketään muutakaan jos sitä ajattelit.

Entä onko siitä syntyvälle lapsellesi jotain haittaa, että syntyy pitkäikäiseen sukuun?

Sanoisin, että ap:n esittämä kysymys on AV:n oudoimpia, ja se on paljon se!

Omassakin suvussani on olemassa kuva, jossa on 6 sukupolvea, kun ensimmäinen lapsi on saanut oman esikoisensa aika nuorena. Ei ole mitenkään tavatonta olla isoäiti alle 50-vuotiaana. Kun siinä on sitten elossa tämän nuorimman mummon oma 70-vuotias äiti ja hänen 90-vuotias äitinsä, niin siinähän niitä sukupolvia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä