Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan lapsen ja isomummoni (mummoni äiti) on vielä elossa!

Vierailija
28.12.2019 |

Mitä teen? 90-vuotias isomummoni sai lapsen 21-vuotiaana, mummoni 23-vuotiaana, äitini sai minut 22-vuotiaana ja itse saan lapsen nyt 24-vuotiaana. Apua! Onko edes normaali kun monella ikäiselläni tutulla ei ole edes elossa olevaa mummoa!?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa: ap on outo tyyppi!

Vierailija
22/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan sama tilanne.  Mitä niin erityistä sä sitten ajattelit että sun pitäisi tehdä?

Sitä kun en tiedä. Ei tälläistä tilannetta ole tullut vastaan eikä se mitenkään normaalilta ja yleiseltäkään tunnu kun hyvä jos monilla edes on omat vanhempansa tai joku ihosvanhemmista elossa. Ja mitä sanon lapselle?

Ap

Mitä ihmettä! Sehän on iloinen asia,ole onnellinen etä olet harvinainen!

Mä olen hoitanut erästä,jolla oli molemmilta puolilta isomummot ja voi että se kaveri oli ylpeä,muut kaverit kadehtivat että vitsit,onpas sulla mummuja ja paappoja!

Mun lapsella oli yksi isoisovanhempi mutta ehti kuolla. Ois ollut ihanaa esitellä lapsenlapsen lapsi!

Ole ylpeä!

Ei se kuulu kellekään,ei sun sitä tarvitse kertoa,mitä se kellekään kuuluu!

https://www.hs.fi/paikalliset/kauhajoki/art-2000006116999.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meidän suvussa on saatu lapsia melko nuorina, niin isoäitini äiti oli kuitenkin kuollut jo ennen syntymääni, koska ovat kuolleet nykymittapuun mukaan melko varhain, jo noin 60 vuotiaina.

Vierailija
24/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea jo etukäteen ap ja nauti kun mummot ovat vielä näkemässä tapahtuman.

Ja muistakaa ottaa se valokuva, ei tuo nyt vieläkään niin kovin yleistä ole.

Yleistä tällaisissa on kuitenkin se, että kaikki ovat naisia.

Vierailija
25/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on. Sukuni nuorin isoäiti oli aikoinaan 36v tullessaan isoäidiksi.  Itsekin olen mummolinjassa  vasta toisena ja ikää 40v. Luultavasti olen tuplamummo ennen 60 ikävuotta.

No tuo ei kyllä ole kovin normaali tilanne.

Vierailija
26/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin isomummoni oli elossa kun synnyin. Kuoli ollessani 6v. Ihan normaalia ja hyvät muistot jäi :)

Vierailija
27/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on upea avaus 😂

Vierailija
28/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isomummon nähdä lapsesi. Huonokuntoisuus ei este.

Vierailija
29/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaasi. Et sinä voi isomummoasi tappaa, etkä ketään muutakaan jos sitä ajattelit.

Entä onko siitä syntyvälle lapsellesi jotain haittaa, että syntyy pitkäikäiseen sukuun?

Sanoisin, että ap:n esittämä kysymys on AV:n oudoimpia, ja se on paljon se!

Omassakin suvussani on olemassa kuva, jossa on 6 sukupolvea, kun ensimmäinen lapsi on saanut oman esikoisensa aika nuorena. Ei ole mitenkään tavatonta olla isoäiti alle 50-vuotiaana. Kun siinä on sitten elossa tämän nuorimman mummon oma 70-vuotias äiti ja hänen 90-vuotias äitinsä, niin siinähän niitä sukupolvia on.

Nyt pistää kyllä epäilyttämään tuo kuusi sukupolvea. Jos vaikka kaikki olisivat saaneet lapsensa 16-vuotiaina niin vanhin olisi jo luokkaa 80-vuotias. Ei mitenkään erityisen korkea ikä, mutta tuo 16-vuotta kaikilla eka lapsen saamisessa on todella todella harvinaista (viisi sukupolvea perätysten). Ja sinä kerrot perusteluna vain ensimmäisen saaneen esikoisensa aika nuorena!!

Jos olisi keski-ikä ollut vaikka 20 vuotta, olisi vanhin silloin jo 100-vuotias. Typerää liioitella (valehdella) asioita.

Vierailija
30/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitätkö teet? Tunnustat lapsellesi, kunhan vähän kasvaa, että äiti on pikkasen yksinkertainen ja tyhmä. Mutta älä huoli, kyllä lapsesi rakastaa sinua kaikesta huolimatta.

Vierailija
31/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, kun eräs englantilainen WT-eukko selitti ylpeänä miten hienoa on tulla isoisoäidiksi alle viisikymppisenä, kun on vielä voimaa ja energiaa nauttia pienokaisesta. Hän oli saanut tyttärensä 14-vuotiaana, joka puolestaan oli saanut tyttärensä 16 vuotiaana, joka nyt sitten sai oman lapsensa 18-vuotiaana (= vanha akka!). Eli heidän suvussa naispuolinen sukupolvi on 16 vuotta. Että silleen.

Vierailija
32/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naisten elinajan odote on 84 vuotta.

Vierailija
33/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naisten elinajan odote on 84 vuotta.

Niin, nyt syntyvillä. AP tai hänen esivanhempansa eivät kukaan ole syntyneet tänä vuonna.

Vierailija
34/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin onnekas, että tunsin 4 isoisovanhempaani ja kaikki isovanhemmat olivat myös elossa. Isoisovanhemmat menehtyivät ollessani 7-14-vuotias ja isovanhemmat ollessani 22-39-vuotias.

Vierailija
35/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen mummo on vasta 68v. Periaatteessa isomummon äitikin voisi olla vielä hengissä.

Vierailija
36/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvan ottamista olin itsekin tulossa ehdottamaan.

Hieno asia, että isoisomummosi näkee lapsesi. Itse olin ylpeä siitä, että oma mummoni eli lapsen isomummo pystyi näkemään lastani.

Onnea esikoisestasi!

Vierailija
37/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen etkä valittaisi. Mulla ollut vain mummu, kaikki muut isovanhemmat oli kuolleet ennen syntymääni eikä minun lapsilla ole ollut elossa isomummoja tai isoukkeja ja minusta se on harmi.

Vierailija
38/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi sukupolvea voisi tulla esim näin

1 vanhin 100v

2 vanhin 80v

3 vanhin 60

4 vanhin 40

5 vanhin 20

6 nuorin 0v - vastasyntynyt

Kaikki ovat aikuisia lapsen saadessaan.

Vierailija
39/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvinnut aikoinaan tehdä muuta, kuin synnyttää lapsi. Isomummoni "juoksi" kylillä ja hoiti tiedottamisen, oli vihdoin voittanut naapurin Martan, kun hänellä oli lapsenlapsenlapsenlapsi. No sallittakoon hänelle tämä vouhotus.

Vierailija
40/48 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on. Sukuni nuorin isoäiti oli aikoinaan 36v tullessaan isoäidiksi.  Itsekin olen mummolinjassa  vasta toisena ja ikää 40v. Luultavasti olen tuplamummo ennen 60 ikävuotta.

No tuo ei kyllä ole kovin normaali tilanne.

Ai että isoäitejä on hengissä? Oma äitini sai minut 25 vuotiaana ja minä sain esikoisen lähes 22 vuotiaana ja hän sai oman lapsensa  yli 18 vuotiaana.  Jos olisi jaksanut vielä yksi isoäiti elellä 3 vuotta niin olisin ollut  mummolinjan kolmas kun lapsenlapseni syntyi. Mitä epänormaalia on siinä, että tämän ikäiset lisääntyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan