Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön itsekeskeisyys?

Vierailija
28.12.2019 |

Itsekeskeisyys esim. siinä mielessä, että toisen asemaan asettuminen ei luonnistu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maniassa ja masennuksen alhoissa joskus kyllä. On oire, ei yleensä sairastuneen ominaisuus.

Vierailija
2/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin maaniseen vaiheeseen kuuluu suuret kuvitelmat omasta paremmuudesta ja kyvyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
4/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ovat jotain niin saatanan suurta ja valittua olevinaan.

Vierailija
5/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mutta se on sairauden oire, ei pysyvä ominaisuus. Kun mania menee ohi, tajuaa itsekin olleensa mieltä vailla. Ja hävettää.

Vierailija
6/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, sitä ollaan jakamassa diagnooseja muille?

Ennen kuin tekee niin, on syytä miettiä onko siellä taustalla jotain muutakin - esimerkiksi traumatisoivia tapahtumasarjoja ja asioita, joita et näe, vaikka sinun kuuluisi nähdä.

Vierailija
7/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin tekee niin, on syytä miettiä onko siellä taustalla jotain muutakin - esimerkiksi traumatisoivia tapahtumasarjoja ja asioita, joita et näe, vaikka sinun kuuluisi nähdä.

On mietitty ja onhan niitä taustalla olevia tapahtumasarjoja. Mitä sitten? Ei sen takia silti saa oikeutta häiritä muiden elämää.

Vierailija
8/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus tai häiriö on ihmisellä joka on aina itsekeskeinen tilanteesta ja iästä riippumatta?

Vierailija
9/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää määritellä mitä itsekeskeisyys on.

Jos se on toisen asemaan asettumisen vaikeutta, niin se voi olla mitä vain narsismista autismiin tai adhd:hen.

Mutta oletteko varmoja siitä, ettette itse ole koskaan itsekeskeisiä? Tai siitä, mitä on OIKEASTI tapahtunut? Sitä ette voi tietää, jos sen on kertonut pelkästään joku muu kuin hlö itse.

Vierailija
10/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sairaus tai häiriö on ihmisellä joka on aina itsekeskeinen tilanteesta ja iästä riippumatta?

Kusipäisyys, F34456 Kefalus Cusi Intranum

Vierailija
11/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ap avata vähän?

Vierailija
12/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bipolaarinen ihminen voi olla itsekeskeinen ihan sairaudesta riippumattakin. Ihan nii kuin kuka tahansa muu.

Vierailija
13/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. pikemminkin ylläpitää yleensä muista. itsellään ei niin väliä

Vierailija
14/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen paskanjauhajan. Tunge nyt näkymättömät näkysi jonnekin. Kenenkään ei tarvitse tehdä toisesta ihmisestä niin elämänsä keskipistettä että alkaa jo nähdä juttuja mitä ei näe.

Vierailija
15/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut on todella itsekeskeinen. Hän ei pahimmassa vaiheessa näe muita kuin itsensä.

Tämän diagnoosin on antanut itsekin vakavaa masennusta sairastava.

Omaisen kokemuksen pohjalta voin olla samaa mieltä. Manian nousuvaiheeseen taas kuuluu v*ttuilu ja ivallisuus, mikä vaihtuu valtavaan levottomuuteen,töykeyteen ja joskus paranoiaan. Niin ainakin heillä, jotka olen tuntenut.

Vierailija
16/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies on aina ollut minusta todella itsekeskeinen ja hänellä on kakkostyypin kaksisuuntainen. Ei oikeastaan maniaa vaan sellaista hyperaktiivisuutta, ärtyneisyyttä, ajatuksenjuoksua ja rauhoittumisen vaikeutta. Ja sitten masennusta.

Olen aina miettinyt, onko hänen itsekeskeisyytensä osa taudinkuva vai ei. Ehkä ei. Ja se, että hän on aivan pska isä, ei taida sekään johtua pelkästään diagnoosista.

Vierailija
17/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex-mies on aina ollut minusta todella itsekeskeinen ja hänellä on kakkostyypin kaksisuuntainen. Ei oikeastaan maniaa vaan sellaista hyperaktiivisuutta, ärtyneisyyttä, ajatuksenjuoksua ja rauhoittumisen vaikeutta. Ja sitten masennusta.

Olen aina miettinyt, onko hänen itsekeskeisyytensä osa taudinkuva vai ei. Ehkä ei. Ja se, että hän on aivan pska isä, ei taida sekään johtua pelkästään diagnoosista.

Kyllä se usein on.

Vierailija
18/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kusipäisyys, F34456 Kefalus Cusi Intranum

😂 Näin arvelinkin. Voiko tätä diagnoosia käyttää todisteena virallisissa tilanteissa.

Vierailija
19/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

For sure, uupumus on uupumus. Mua pännii kaikki sanattomat sopimukset siitä miten mukakuuluuelää.

Jos mun naamalle tullaan pieremään, väännän haisevimmat ripaskat ikinä.

Ja varsinkin kaikkien turhien kyökkikyttääjien päälle.

Onnex jumala loi humalan.

No, itse olen se kuuluisa yliherkkä... Ja joittenkin mielestä siis vapaaehtoinen roskapönttö.

Tarpeeksi kun venyn niin kyl sit paukunkin. Sitä kutsun vallan poisottamiseksi kaikilta omasta mielestään paremmilta ihmisiltä.

Diagnoosit monesti on takapuolesta. Olenkin tullut tulokseen että omani on hammaslanka.

Se minussa kyllä on että persoonallisuuteni on palapeli.

Enimmäkseen sinistä taivasta...

Tyyntä ja myrskyä.

Ihan kärsimystä toisinaan, mutta sen arvoista.

En voi sietää ihmisiä välillä yhtään. Näen asioiden ja ihmisten läpi, ja tämä ihmistenkarkotusprojektini johtuu vain tästä asiasta.

On jumalattoman väsyttävää tulla kuormitetuksi. Ja jos en saa kuormaani kevennettyä ja tilaani haltuuni, ei kuulkaas hyvin käy.

En tarvitse Toimenpiteitä, Konsensusmömmöjä että en hämmentäisi tai pilaisi kenenkään pikkuista elämää, Terapiaa(keinottomia olivat eivätkä kauheasti tajunneet ongelmani juurisyytä) enkä varsinkaan mukamasystäviä kertomaan omista moodeistaan käsin kuinka minun tulisi olla ja elää.

Itse asiassa te, ihmishyväkkäät, pilaatte minun elämäni puhumalla sontaa asioistani keskenänne, ja olemalla niin vitun itsekeskeisiä että oletatte minun alkavan elää ja ajatella teidän tavallanne, palaavani takavasemmalle minne häiritsevä nainen kuuluisikin.

Turvat tukkoon, opetelkaa itse empatiaanne. Tuntekaa päivä kuten minä, eläkää menneisyyteni, tehkää valintani, kulkekaa kengissäni, kadottakaa itsenne, hajottakaa itsenne ja kootkaa jollain jumalan ihmeellä elämänne ja rajanne kasaan.

Tulkaa sitten kertomaan kuinka kävi.

Se päivä, jona lakkaamme häiritsemästä ja pilaamasta toistemme oikeutta olla ja hengittää, ei ole huomenna.

Opetelkaa kestämään. Niinhän minäkin teen.

Kiitos.

Tuo on juuri sitä hyper-itsekeskeistä hurinaa, jota ei jaksa lukea tai kuunnella. Minäminäminä.

Vierailija
20/26 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu. Maniavaiheessa paras, älykkäin, seksikkäin, tietävin, sivistynein, parhaiten koulutettu, upea, kaunis ja parempi kuin kukaan muu.

Erittäin virheellinen päätelmä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän