Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden vuoden menu maalaisille

Vierailija
28.12.2019 |

Pahoittelut otsikosta, haettu huomiota. :)

Hyviä ystäviä (perhe, lapset 9 ja 13v) tulossa kylään uudeksi vuodeksi. Myöhemmin illalla perinteiset, nakit, hodarit, saksalainen perunasalaatti yms, mutta päivällä haluaisin tarjota jotain parempaa, 3-4 ruokalajin ns. pitkän lounaan shamppanjalla ja muilla laadukkailla viineillä. Ongelmana on se, että he eivät tykkää mistään vähänkään erikoisesta kuten nyt vaikka riimihärästä, mädistä, sushista, katkaravuista.. ja minä en taasen haluaisi broilerinkoipiakaan, lasagnea tai lihapullia tarjoilla juhlaruokana.. Olen aiempina vuosina tehnyt laadukasta texmex-ruokaa ja ns. luksuspizzaa, niitä en haluaisi nyt tarjoilla. Ideat kehiin? Jälkkäriksi on helppo jotain kehittää, mutta mitä alku- ja pääruuaksi? Sisäfilepihvit varmaan menis valkosipuliperunoilla, mutta oisko teillä mulle uusia idiksiä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on luksuspizza?

Vierailija
42/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on luksuspizza?

Et sitten jaksanut kahta sivua kommentteja lukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on luksuspizza?

Lue aiempi: esim. tuoretta tonnikalaa paahdettuna, vuonankaalia, pitkään kypsytettyä parmesaania vuoltuna, itsetehty aioli/balsamico jne. Nämä kaikki kypsennetyn, yön yli kohotetun pizzapohjan päälle juuri ennen tarjoilua. Itse tykkään ja vieraat myös, minusta tuo on luksuspizzaa. Joskus laitan jättirapuja, jopa hummeria. 

Vierailija
44/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tehty ruoka hyvistä raaka-aineista yleensä maistuu kaikille. Ap:n maalaisystävät eivät vissiin pidä kypsentämättömästä kalasta ja lihasta. Jos noinkin eksoottisista aineksista koottu pitsa maistuu, niin melkeinpä uskaltaisi tarjota mitä vain kypsää lihaa ja kalaa. Ehdotettu maa-artisokkakeitto kuulosti oikein hyvältä. Mikseipä pääruuaksi sitten pihvi?

Vierailija
45/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on luksuspizza?

Siinä on tietenkin tuoretta ananasta, ei perusananasrenkaita purkista.

Vierailija
46/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin erilaisia vartaita uunin grillilämmöllä, parempaa pastasalaattia, juustoisen tuoresalaatin, patonkia ja sen kanssa erilaisia levitteitä maun mukaan.

Vierailija
47/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blinit? Poronkäristys? Jotain tandooriuunissa tehtyä?

Vierailija
48/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo sun "laadukas texmex-ruoka" tai "luxuspizza" sisältää?

Tämä minuakin kiinnostaa. Meinasin tehdä pitsaa uuden vuoden aattona, mutta kerro mitä on luksuspitsa, voisin tehdä sitä.

No esimerkiksi tuoretta tonnikalaa kevyesti paahdettuna, vuonankaalia, pitkään kypsytettyä parmesaania vuoltuna, itsetehty aioli/balsamico jne. Nämä kaikki kypsennetyn, yön yli kohotetun pizzapohjan päälle juuri ennen tarjoilua. Itse tykkään ja vieraat myös, minusta tuo on luksuspizzaa. Joskus laitan jättirapuja, jopa hummeria. Ihan sama mitä olette mieltä, itsetuntoni kestää sen mainiosti. Ajattelin, että täältä vois saada ideoita, mutta vittuiluksihan se meni. No hyvä että saatte jostain sanoa, sallittakoon se ilo tässä teille, joilla ei elämässä muuten oo sanottavaa tai pätemistä.. ;)

Ap

Ps. Ihan laadukasta samppanjaa ja vuosikertaviinejä siihen mukaan.. vinkiksi tuohon ylemmäksi, joka ajatteli viisastella Gato Negrollaan..

Mutta rakas ystävä. Riimihärkäsi matka olisi yhtä itsetuntosi kanssa.

MIllainen vesiklosetti muuten teillä on.

Teidän,

Ystävä.

Vierailija
49/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla ja nuo kaikki mainitsemasi tuotteet löytyvät maalta osuuskaupan hyllyltä. Ja me maalaiset ostetaan niitä ihan itse.

Meilläkin syötiin mätiä tapanina blinien kanssa, eikä sitä kukaan pitänyt nyt ihmeellisenä. Ja naapurin lapsetkin oli mukana ja söivät suurella ruokahalulla.

Jotenkin outoa, ettei maalaiset kokisi makuelämyksiä tai ruokatrendejä, kun suurin osa meidänkin kyläläisillä on akaateeminen koulutus ja käyvät kaupungissa töissä.

Vierailija
50/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukasta texmex-ruokaa :D Luksuspizzaa :D

mäkin repeilin näille. Mitä mahtavatkaan olla...

Vierailija
51/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan blinejä teille ylhäisyys.

Kannatan blinejä (ilman ylhäisyyttä) paljon erilaisia täytteitä: mätiä, sipulia, graavilohta, kylmäsavulohta, runsaasti smatanaa, suolakurkkuja ja hunajaa... juomaksi shamppanjaa.

Toinen vaihtoehto on fondue, ehkä lihafondue, jos kestätte öljyn hajun. Lihafondue on meillä nykyään enemmän ulkona syötävää kesäruokaa juuri hajun takia. Juustofondue on kyllä myös kiva ruoka yhdessä syötäväksi.

Meillä on edellämainittuja tarjottu niin ”kaupunkilaistutuille kuin maalaissukulaisille”, ja ovat maistuneet kaikille.

Vierailija
52/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, nyt on tullu hyviä ideoita, fondue, poronkäristys jne! Ap

Vierailija
53/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin erilaisia vartaita uunin grillilämmöllä, parempaa pastasalaattia, juustoisen tuoresalaatin, patonkia ja sen kanssa erilaisia levitteitä maun mukaan.

Onneksi en ole tulossa teille syömään. Paitsi, jos niissä vartaissa on kasviksiakin ja juusto ei ole pääaine tuoresalaatissa.

Vierailija
54/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet täältä vinkkejä rahvaalta, oi ylimystön rouva?

No kun rahvas tietää mitä rahvas syö. Pilke silmäkulmassa.. ap

Ehdotan makrulootaa. Kuulostaa siltä, että siinä vois olla teidän perheelle luksusta. Makrulootaa ja samppanjaa. Rahvaallekin maistuu varmasti, puoliks niinku kotona ois. 

Vierailija
55/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, luovutan ja myönnän, että olen Mänttipäiden Kruunaamaton Valtias.

Ap

Vierailija
56/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on luksuspizza?

Lue aiempi: esim. tuoretta tonnikalaa paahdettuna, vuonankaalia, pitkään kypsytettyä parmesaania vuoltuna, itsetehty aioli/balsamico jne. Nämä kaikki kypsennetyn, yön yli kohotetun pizzapohjan päälle juuri ennen tarjoilua. Itse tykkään ja vieraat myös, minusta tuo on luksuspizzaa. Joskus laitan jättirapuja, jopa hummeria. 

"Nämä kaikki kypsennetyn, yön yli kohotetun pizzapohjan päälle"

Miten ihmeellä saat luxuspizzan kohoamaan vielä kypsentämisen jälkeen, jos kohotat LUXUSTA vielä yön yli. Käytätkö pohjaan hiivaa vai juurta? Minun lättyset katoavat suihin, eikä niitä ehdi kohotella montaa yötä.

Hehheh..mieleen tulee keskustelu, miten feikkaan luxuselämää..

Vierailija
57/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Äläpäs nyt kuvittele, että oisit minä, sinusta ei ehkä olis siihen. Terveisin oikea ap. Tämäpä onkin viihdyttävää teidän kanssa, kun osui muutamalla oikein kolinalla johonkin..

Vierailija
58/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalainen tai ollaan koko perhe niitä tolloja eikä meillä syödä karjalanpaistia eikä pihviä vaikka täällä niitä pidettiin idioottivarmoina maalaisten ruokina.

Vierailija
59/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä tunnen olevani sitten perintöprinssi, kun luen näitä kommentteja, joita olet saanut. Meillä on serkun ”kaikkiruokainen” perhe, joka ei syö sitä tai tätä tai tuota ja pizzassa ei saa olla sitä ja tätä ja... toisaalta on se fiinimpi ystävä, joka on meitä intohimoisempi kulinaristi. Nämä vierailut tarjoiluineen tarvitsevat paljon suunnittelua ja meillä pohditaankin uusista kokeilluista ruoista, voisiko tätä tarjota Mirkulle tai söisikin kummipoika tätä.

Vierailija
60/65 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä tunnen olevani sitten perintöprinssi, kun luen näitä kommentteja, joita olet saanut. Meillä on serkun ”kaikkiruokainen” perhe, joka ei syö sitä tai tätä tai tuota ja pizzassa ei saa olla sitä ja tätä ja... toisaalta on se fiinimpi ystävä, joka on meitä intohimoisempi kulinaristi. Nämä vierailut tarjoiluineen tarvitsevat paljon suunnittelua ja meillä pohditaankin uusista kokeilluista ruoista, voisiko tätä tarjota Mirkulle tai söisikin kummipoika tätä.

No just tämä. Hyvä kun muutamat edes ymmärtää. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän