Uuden vuoden menu maalaisille
Pahoittelut otsikosta, haettu huomiota. :)
Hyviä ystäviä (perhe, lapset 9 ja 13v) tulossa kylään uudeksi vuodeksi. Myöhemmin illalla perinteiset, nakit, hodarit, saksalainen perunasalaatti yms, mutta päivällä haluaisin tarjota jotain parempaa, 3-4 ruokalajin ns. pitkän lounaan shamppanjalla ja muilla laadukkailla viineillä. Ongelmana on se, että he eivät tykkää mistään vähänkään erikoisesta kuten nyt vaikka riimihärästä, mädistä, sushista, katkaravuista.. ja minä en taasen haluaisi broilerinkoipiakaan, lasagnea tai lihapullia tarjoilla juhlaruokana.. Olen aiempina vuosina tehnyt laadukasta texmex-ruokaa ja ns. luksuspizzaa, niitä en haluaisi nyt tarjoilla. Ideat kehiin? Jälkkäriksi on helppo jotain kehittää, mutta mitä alku- ja pääruuaksi? Sisäfilepihvit varmaan menis valkosipuliperunoilla, mutta oisko teillä mulle uusia idiksiä.
Kommentit (65)
Jotain lohinappeja alkuun, parempi salaatti (pinaatti, granaattiomena, kurkku, aura), sitten pihvit ja valkosipuliperunat
Enpä ole aiemmin kysynyt asiaa täällä :)
Ap
Laadukasta texmex-ruokaa :D Luksuspizzaa :D Voi luoja, yritetään taas olla vähän parempaa ku oikeesti ollaan.
Luxuspizzaa:D
Tee niille junteille vaikka maa-artisokkakeitto alkuun ja jälkkäriksi paista mutakakku jäätelöllä.
Vierailija kirjoitti:
Laadukasta texmex-ruokaa :D Luksuspizzaa :D Voi luoja, yritetään taas olla vähän parempaa ku oikeesti ollaan.
No kuule, satutaan ihan oikeesti olemaan parempaa.. :) ja tykätään luksuksesta. Onko tuo joku ongelma sulle. Ihan itse olen rahani tienannu. Ystävät vaan sattuu olemaan erilaisia maultaan kuin me.
Kommentoin nyt vaikka provo taitaa ollakin.
Maaseudulla syödään keskimääräisesti laadukkaampaa ruokaa kuin työ siellä isolla kirkolla.
Se missä ihminen asuu ei vaikuta pitääkö valkosipulista tai sushista vaiko takkalenkistä.
Kysy hyvä ihminen vierailtasi mikä maistuu!
Mitä jos laittaisit lajeja niin paljon, että siitä jokainen löytää jotain. Eihän kaikkien tarvitse kaikkea syödä.
Isompi riski se on, että on vain yhtä lajia, jos se sitten ei kelpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule, satutaan ihan oikeesti olemaan parempaa.. :) ja tykätään luksuksesta. Onko tuo joku ongelma sulle. Ihan itse olen rahani tienannu. Ystävät vaan sattuu olemaan erilaisia maultaan kuin me.
Parempaa? Mikä tekee ihmisestä paremman?
Onko tuo ruoka siis uudenvuodenpäivälle suunnitteilla? Rapulassahan ne maalaistollot silloin on, ei niille mitään herkkumenuja kannata rustata?
Makaroonilaatikkoa, 200gr/hlö, ja raikkaita voileipiä. Niistä juntit tykkää. Voit tehdä niistä luxus-versiot.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo ruoka siis uudenvuodenpäivälle suunnitteilla? Rapulassahan ne maalaistollot silloin on, ei niille mitään herkkumenuja kannata rustata?
Aatolle tämä. Uudenvuodenpäivälle teen monipuolisen brunssin, se toimii aina.
Kiitos alkukeitto tai salaatti-ideasta, tiesin ärsyttäväni kysymykselläni, mutta tapettina sitä ois kysymys hukkunut massaan. ;)
Paistettua siikaa ja perunamuusia puikulaperunoista.
kyllä ne maalaiset syö sitä mitä muutkin, ja yleensä ovat sen verran vanhoillisia että noudattavat sellaista tapaa että syövät sitä mitä tarjotaan vaikka eivät tykkäisi. voit tarjota sitä wt-rehua mitä siellä porvoossa syöt itsekin.
Voi tsiisus, juntit jotka luulevat olevansa fiksuja ja filmaattisia ja muita parempia, ovat vielä suuruusluokkaa kamalampia kuin reilusti junttimaiset juntit.
Onpa hyvä, ettei tarvitse tulla AP:n pöytään kuuntelemaan kuinka tämä pizza on todella luksusta, ja tuossa viinissä (joku 7 euron Gato Negro!) on niin hurmaava bouquet...
:))))) LOL
Mitä tuo sun "laadukas texmex-ruoka" tai "luxuspizza" sisältää?
Koska ME olemme parempaa väkeä, haluamme tarjota ihmepöperöitä maalaisille, jotka eivät sellaisista pidä. Selvä se.
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin kiinnostaa. Meinasin tehdä pitsaa uuden vuoden aattona, mutta kerro mitä on luksuspitsa, voisin tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin kiinnostaa. Meinasin tehdä pitsaa uuden vuoden aattona, mutta kerro mitä on luksuspitsa, voisin tehdä sitä.
No esimerkiksi tuoretta tonnikalaa kevyesti paahdettuna, vuonankaalia, pitkään kypsytettyä parmesaania vuoltuna, itsetehty aioli/balsamico jne. Nämä kaikki kypsennetyn, yön yli kohotetun pizzapohjan päälle juuri ennen tarjoilua. Itse tykkään ja vieraat myös, minusta tuo on luksuspizzaa. Joskus laitan jättirapuja, jopa hummeria. Ihan sama mitä olette mieltä, itsetuntoni kestää sen mainiosti. Ajattelin, että täältä vois saada ideoita, mutta vittuiluksihan se meni. No hyvä että saatte jostain sanoa, sallittakoon se ilo tässä teille, joilla ei elämässä muuten oo sanottavaa tai pätemistä.. ;)
Ap
Ps. Ihan laadukasta samppanjaa ja vuosikertaviinejä siihen mukaan.. vinkiksi tuohon ylemmäksi, joka ajatteli viisastella Gato Negrollaan..
Alkupalaksi jotain pikkusuolaista kuten lämminsavu lohileipiä
Pääruoka Karjalanpaistia
Jälkiruoka marjarahkaa tms kevyttä kahvin kanssa konjakkia ja maustekakkua
Taasko ne tullee maalta kylään?
Jos tarjoat niitä mitä viime vuonna neuvottiin.