Mies ei vastaa puheluihin eikä viesteihin moneen päivään
Otsikossa kuvailtu käytös tulee muutaman kerran vuodessa esiin... Tällä hetkellä se on taas pinnalla ja minä olen jälleen kerran ymmälläni.
Taustaa: ollaan seurusteltu reilu kaksi vuotta. Miehellä vuoroviikoin kolme alakouluikäistä lasta joiden kanssa tulen hyvin toimeen ja joista oikeasti myös tykkään.
Asutaan omissa kodeissa mutta vietetään paljon aikaa toistemme luona. Hän sanoo rakastavansa ja näyttää sen myös monin tavoin.
Mutta........ sitten tulee hetki jolloin mies menee täysin omaan kuoreensa. En tiedä syytä. Ensin hän on vähän alakuloinen ja sen jälleen en saa häneen yhteyttä moneen päivään.
Jossain vaiheessa ottaa itse yhteyttä, mutta ei kerro syytä miksi on käyttäytynyt noin.
Muuten hän ei vaikuta masentuneelta, mutta tuntuu että lapsiarki ja työ kuormittavat häntä paljon.
Olen yrittänyt olla ymmärtäväinen mutta nyt alkaa väsyttää tämä toistuva mykkäkoulu. Itkettää jo etukäteen jos tästä ero tulee, mutta olen myös miettinyt että onko tämä vaan hänen piirre joka minun täytyy hyväksyä koska muuten on niin mukavaa yhdessä.
Kertokaa joku onko muita samanlaisia olemassa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko näitä kausia siis silloin, kun lapset ovat hänen luonaan, vai sen jälkeen? Sinä siis tapaat myös lapsia? Hänellä voi tosiaan olla väsymystä kaikkeen kanssakäymiseen niiden lapsiviikkojen jälkeen.
Lapset on siis hänellä joka toinen viikko ja näitä miehen mykkäkausia on kolme-neljä kertaa vuodessa. Jollakin tapaa se liittyy kuormitukseen töissä ja kotona tai sitten on vaan ärsyyntynyt minuun. En tiedä koska hän ei suostu asiasta puhumaan 😟
”Normaaliaikana” kaikki on hyvin ja meillä on todella mukavaa keskenämme.
Olen myös miettinyt voisiko tämä olla jotain mt-puolen ongelmaa, mutta en keksi mitä se voisi olla...
Joskus kun hän on vihdoin suostunut vastaamaan puheluun (ensimmäisinä kertoina pelkäsin että tyyppi on kuollut ja soitin monesti saadakseni mielenrauhan!!!!) mies puhuu kuin olisi jossain kaivon pohjalla; hitaasti, apeasti ja lyhyillä lauseilla.
Enää en jaksa pommittaa puheluilla tai viesteillä. Kun huomaan että ”se kausi” on taas päällänsä niin odotan vaan että menee ohi :(
Kuulostaa kyllä kauhealta kun luen omaa tekstiäni.... Eikö kellään ole tämmöistä puolisoa?
Kostea kausi meneillään, ja vielä sen toisen exänsä kanssa näköjään. Olet sitten "toinen nainen" näköjään. Tätä tämä afrikkalainen kultturi on, missä pidetään monia vaimoja yhtäaikaa.
En ole törmännyt moiseen mutta voisitko pyytää häntä etukäteen varoittamaan että tarvii omaa aikaa latailla akkuja niin sinun ei tarvisi hätäillä eikä ihmetellä. Koska sillehän tuo vaikuttaa mutta normaalia olisi kai sanoa toiselle että lataisin tässä vähän akkuja. Mutta toisaalta vaarana voi olla että alkaa kysymysten tulva ja vakuuttelu ettei toinen ymmärrä eikä anna sitä aikaa ja voi olla ettei siinä tilanteessa jaksa edes keskustella joten näkee helpompana vain häipyä. Tai ainoana ratkaisuna. Vaikea juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kostea kausi meneillään, ja vielä sen toisen exänsä kanssa näköjään. Olet sitten "toinen nainen" näköjään. Tätä tämä afrikkalainen kultturi on, missä pidetään monia vaimoja yhtäaikaa.
En usko kosteaan kauteen, hänen alkoholinkäyttönsä on hyvin maltillista. Vielä vähemmän toiseen naiseen. Toki siinä mielessä olisi hyvä että olisi jokin syy ja voisin sen perusteella tehdä omat ratkaisut.
Tälläkin viikolla hänellä on lapset ja mykkäkoulu alkoi tiistaina joten luulisi että toista naista tapaisi lapsettomalla viikolla, mutta silloin hän on pääsääntöisesti minun kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko näitä kausia siis silloin, kun lapset ovat hänen luonaan, vai sen jälkeen? Sinä siis tapaat myös lapsia? Hänellä voi tosiaan olla väsymystä kaikkeen kanssakäymiseen niiden lapsiviikkojen jälkeen.
Vaikka tuo olisi syy, olisi kumppanille reilua kertoa että se on se syy eikä jättää toista kerta toisensa jälkeen arvailujen varaan. On mielestäni epäkunnioittavaa toista kohtaan toimia noin. Kerran se vain ottaisi kun kertoisi ja sitten AP voisi ymmärtää paremmin eikä asiasta tarvitsisi enää puhua jos mies ei sitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Jospa hän haluaa kohta sieltä leiriltä kotiisi?
Meillä on omat kodit.
Yksi kaverini on sellainen, että muutaman kerran vuodessa hänelle tulee kausi, jolloin ei halua olla tavoitettavissa. Hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Myös toinen kaverini on stressaantuneena sosiaalisista kontakteista vetäytyvä, mutta ei kuitenkaan samassa mittakaavassa kuin tuo ensin mainittu henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tuo olisi syy, olisi kumppanille reilua kertoa että se on se syy eikä jättää toista kerta toisensa jälkeen arvailujen varaan. On mielestäni epäkunnioittavaa toista kohtaan toimia noin. Kerran se vain ottaisi kun kertoisi ja sitten AP voisi ymmärtää paremmin eikä asiasta tarvitsisi enää puhua jos mies ei sitä halua.
Minulla exä teki noita katoamistemppuja ja harrasti mykkäkoulua. Se oli oikeasti todella kuluttavaa kun sitä pidempään jatkui. Saattoi kadota päiväkausiksi jonnekin, yleensä vissiin kavereiden luo bilettämään. Saattoi mennä päiviä, ettei vastannut vaikka yritin soittaa että missä menee, tuleeko koska takaisin. Usein luki viestini, mutta jätti vastaamatta. En koskaan saanut vastausta tuolle käytökselle. Minulle - kuten ei vaikuta olevan AP:llekaan - ei ollut ongelma se, että toinen ottaa omaa aikaa, vaan se että vain kadotaan mitään ilmoittamatta!
Voisiko asiaa koittaa selvitää jotenkin kun tilanne ei ole ollut päällä, jotenkin niin että miehen ei tarvitsisi edes heti vastata ja selittää asiaa sinulle. Saisiko asian muotoiltua niin että kerrot olevasi huolissasi ja ihmeissäsi näistä tilanteista ja haluaisit tietää kuinka mies toivoo sinun reagoivan asiaan?
Nykyinen harrasti tuota. Alkoi sitten tajuamaan kun totesin ettei huvita olla suhteessa missä voisin itsekin käydä tekemässä vaikka viikon ulkomaanmatkan toisen mitään tietämättä.
Kaikki saa ottaa omaa aikaa halutessaan, mutta suhteessa siitä tulee ilmoittaa jos siihen aikoo palata "latautumisensa" jälkeen. Ei kenelläkään ole velvollisuutta istua odottelemassa toista määrittelemätöntä aikaa, olet yhtä oikeutettu lähtemään huitelemaan haluamaksesi aikaa ilmoittelematta. Tuo kuuluu sinkkuuteen.
Tee tuo sama muutamaan kertaan miehelle ja katso mitä mieltä on.
Sairas vallankäytön väline.. olen ollut vastaavassa suhteessa, jonka en kyllä antanut jatkua noin kauaa. Toinen kyllä tietää, että toinen huolehtii, mitä on tapahtunut ja onko kaikki kunnossa, eikä siltikään ilmoita itsestään mitään päiväkausiin.. päivät menee ihan pilalle toisesta huolehtiessa.
Mä olen tuollainen vetäytyjä.
Asun puolisoni kanssa, joten hän näkee minut. Mutta ei mulla ole mitään sanottavaa. Tarvitsen aikaa ilman muita tarvitsijoita.
Tiedän, että tätä pidetään itsekkyytenä. Itseä tietenkin enempi risoo ne tarvitsijat.
Vierailija kirjoitti:
Asun puolisoni kanssa, joten hän näkee minut. Mutta ei mulla ole mitään sanottavaa. Tarvitsen aikaa ilman muita tarvitsijoita.
Tiedän, että tätä pidetään itsekkyytenä. Itseä tietenkin enempi risoo ne tarvitsijat.
Voimia sun puolisolle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, olen ihan samaa mieltä.
1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että tätä pidetään itsekkyytenä. Itseä tietenkin enempi risoo ne tarvitsijat.Voimia sun puolisolle!
Niin, enpä tiedä.
Kai se on huijausta kun ei ole käytettävissä jatkuvasti lopun elämää..