Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei vastaa puheluihin eikä viesteihin moneen päivään

Vierailija
28.12.2019 |

Otsikossa kuvailtu käytös tulee muutaman kerran vuodessa esiin... Tällä hetkellä se on taas pinnalla ja minä olen jälleen kerran ymmälläni.
Taustaa: ollaan seurusteltu reilu kaksi vuotta. Miehellä vuoroviikoin kolme alakouluikäistä lasta joiden kanssa tulen hyvin toimeen ja joista oikeasti myös tykkään.
Asutaan omissa kodeissa mutta vietetään paljon aikaa toistemme luona. Hän sanoo rakastavansa ja näyttää sen myös monin tavoin.
Mutta........ sitten tulee hetki jolloin mies menee täysin omaan kuoreensa. En tiedä syytä. Ensin hän on vähän alakuloinen ja sen jälleen en saa häneen yhteyttä moneen päivään.
Jossain vaiheessa ottaa itse yhteyttä, mutta ei kerro syytä miksi on käyttäytynyt noin.
Muuten hän ei vaikuta masentuneelta, mutta tuntuu että lapsiarki ja työ kuormittavat häntä paljon.

Olen yrittänyt olla ymmärtäväinen mutta nyt alkaa väsyttää tämä toistuva mykkäkoulu. Itkettää jo etukäteen jos tästä ero tulee, mutta olen myös miettinyt että onko tämä vaan hänen piirre joka minun täytyy hyväksyä koska muuten on niin mukavaa yhdessä.
Kertokaa joku onko muita samanlaisia olemassa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelma tuli heti mieleen. Pyrkii salaamaan sitä.

Vierailija
22/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapailema mies saa samanlaisia kohtauksia, niitä on ollut nyt reilun vuoden aikana kolme vai neljä. Ihan fine, itsekin tykkään että on omaa aikaa mutta nuo kohtaukset on saaneet aikaan sen etten luota mieheen enää pisaraakaan. Jokainen yhteydenottoni on vähän sellainen että vastaa tai ei, viikon päästä tai kuukauden. En pysty enää olettamaan että saisin hänet kiinni saman päivän aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten tiivis suhteenne on. Olette siis normaalisti tekemisissä joka päivä? 

Puhuit seurustelusta. Itse ajattelen, että seurustelusuhteessa voi olla muutaman päivän tavoittamattomissa, jos sille ajalle ei olla sovittu mitään etukäteen. Minusta ei tarvitse olla koko ajan vastaamassa ja raportoimassa. Itse siis ymmärtäisin muutaman päivän hiljaisuuden hyvinkin. En vaatisi mitään selityksiä. Jos asuisin miehen kanssa, tykkäisin, että hän sanoisi, että hällä on nyt vain hiljaiset päivät, että ymmärtäisin enkä ihmettelisi, onko mulle suuttunut jostain.

Vierailija
24/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen olla. Ottaa yhteyttä sitten, kun siltä tuntuu. Mitä sinä aikuista miestä holhoamaan? 

Minusta tuo hidas ja kankea puhe viittaisi kyllä alkoholiongelmaan. Voi olla, että sinun seurassa osaa ottaa nätisti, mutta sitten tulee taas tarve ottaa häppää kunnolla. Sillä on ihan nimikin: tuurijuoppous. 

Kun hän seuraavan kerran on ilmoittamatta itsestään mene vaikka risteilylle tai kavereiden luo, näytä, että osaat elää ilman häntäkin. Jos ei sitten selitystä oudolle käytökselle tule niin anna olla. 

Sinä olet hölmö, jos ilman mitään selityksiä hyväksyt tuollaisen käytöksen, sinusta on tullut vain matto, johon pyyhitään jalat. Älä sitten itke, kun totuus selviää. Minä olisin lopettanut tuollaiset puuhat heti alkuunsa, ja olen lopettanutkin. 

Tai sitten lopeta kitinä vauva-sivuilla ja kitise yksin kotonasi. Ihme touhua. 

Vierailija
25/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette pääosin aina yhdessä silloin kun miehellä ei ole lapset luonaan, niin ehkä hän vain yksinkertaisesti tarvitsee omaa aikaa välillä? Ehkä hän pelkää pyytää sitä tai edes sanoa tarvitsevansa sellaista, jos vaikka edellinen kumppani ei ole ymmärtänyt oman ajan tarvitsemista ja syyttänyt hylkäämisestä. Oletko jutellut rakentavassa hengessä miehen kanssa asiasta? Ehkä voisit sanoa että sinusta on ihan ok että hän haluaa olla yksin silloin tällöin, mutta toivoisit että hän kertoisi sinulle kun tällainen tarve tulee, niin sinun ei tarvitse olla huolissaan?

Vierailija
26/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmaa. Jätä enemmän aloitetta hänen puolelleen kokeeksi. Mutta jos hän on tuollainen ihan mitään selittämättä ja sinä et halua enää olla sen kohteena, niin tee omat päätöksesi.

Vierailija
27/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmissusi.

Vierailija
28/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, miten tiivis suhteenne on. Olette siis normaalisti tekemisissä joka päivä? 

Puhuit seurustelusta. Itse ajattelen, että seurustelusuhteessa voi olla muutaman päivän tavoittamattomissa, jos sille ajalle ei olla sovittu mitään etukäteen. Minusta ei tarvitse olla koko ajan vastaamassa ja raportoimassa. Itse siis ymmärtäisin muutaman päivän hiljaisuuden hyvinkin. En vaatisi mitään selityksiä. Jos asuisin miehen kanssa, tykkäisin, että hän sanoisi, että hällä on nyt vain hiljaiset päivät, että ymmärtäisin enkä ihmettelisi, onko mulle suuttunut jostain.

Käytän sanaa seurustelu lähinnä koska omat kodit... enemmän tämä kuitenkin on kuin pelkkää tapailua. Soitellaan ja viestitellään ainakin kerran päivässä ja nähdään ehkä 4-5 krt viikossa. Kerrotaan usein rakastavamme ja miten tärkeä toinen on.

Olin ehdottanut tälle viikonlopulle yhteistä tekemistä lasten kanssa. Tänään oli pakko laittaa miehelle viesti että onko he ollenkaan tulossa. Tunnin päästä tuli vastaus ”ei tulla”.

Joku tuolla sanoikin että tämä on parisuhteen aliarvioimista ja siltä minustakin tuntuu. Mulle oma aika on täysin ookoo ja itsekin sitä välillä haluan. Mutta tämä hänen tapansa on kuluttava!!!

Alussa kun tapasimme niin sanoin että haluan helppoa ja hyväntuulista yhdessäoloa ja hän halusi täysin samaa. Ja sitähän tämä voittopuolisesti onkin......

en haluaisi luovuttaa, tässä on niin paljon hyvää, mutta kyllähän tässä alkaa itsensä melkoiseksi lapaseksi tuntea.

Vierailija
29/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on juuri tuollainen. Tuo viestiin vastaaminenkin lyhyellä ja tylyllä "ei tulla" on ihan just kuin hänellä.

Kaksisuuntaista mielialahäiriötä minäkin ehdottaisin. Kaverilla ei ole vielä diagnoosia, on vasta aloittanut käynnit psykologilla. Mutta hänen äidillä, tädeillä, sisaruksilla ja serkuilla on tuota sairautta, joten hyvä todennäköisyys on, että kaverillakin on sama.

Vierailija
30/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tarvii OMAA AIKAA.

Vierailija
31/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tarvii, mutta tässä onkin kyse siitä, miten sen asian hoitaa. Ei siitä, etteikö sitä saisi olla.

Vierailija
32/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millä paikkakunnalla tuo sinun sankarisi vaikuttaa? Itsekin seurustelen kolmen lapsen isän kanssa, joka tekee katoamistemppuja.

Vierailija
33/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ilman muuta. Ja tyhjästä nipottaja on se, joka haluaa tietää onko toinen tappanut itsensä vai haluaako omaa aikaa.

Vierailija
34/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, millä paikkakunnalla tuo sinun sankarisi vaikuttaa? Itsekin seurustelen kolmen lapsen isän kanssa, joka tekee katoamistemppuja.

Pääkaupunkiseudulla. Ap

Vierailija
35/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna hänen olla. Ottaa yhteyttä sitten, kun siltä tuntuu. Mitä sinä aikuista miestä holhoamaan? 

Minusta tuo hidas ja kankea puhe viittaisi kyllä alkoholiongelmaan. Voi olla, että sinun seurassa osaa ottaa nätisti, mutta sitten tulee taas tarve ottaa häppää kunnolla. Sillä on ihan nimikin: tuurijuoppous. 

Kun hän seuraavan kerran on ilmoittamatta itsestään mene vaikka risteilylle tai kavereiden luo, näytä, että osaat elää ilman häntäkin. Jos ei sitten selitystä oudolle käytökselle tule niin anna olla. 

Sinä olet hölmö, jos ilman mitään selityksiä hyväksyt tuollaisen käytöksen, sinusta on tullut vain matto, johon pyyhitään jalat. Älä sitten itke, kun totuus selviää. Minä olisin lopettanut tuollaiset puuhat heti alkuunsa, ja olen lopettanutkin. 

Tai sitten lopeta kitinä vauva-sivuilla ja kitise yksin kotonasi. Ihme touhua. 

En ole kitissyt täällä tai kotona. Itse kun olen yrittänyt opetella puhumaan asiat ääneen niin siksi tämä käytös tuntuu kummalliselta. Tulin lähinnä hakemaan vertaistukea ja sitä olenkin saanut. Kiitos asiallisesti vastanneille. Vastauksenne on olleet minulle tärkeitä ♥️

Vierailija
36/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla. Ap

Sama suunta sitten. Toivottavasti ei ole sama mieskin. Tänään kyläili lastensa kanssa luonani.

Vierailija
37/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla. Ap

Sama suunta sitten. Toivottavasti ei ole sama mieskin. Tänään kyläili lastensa kanssa luonani.

Mitä iloa saat tällaisesta ilkeilystä ja huolen aiheuttamisesta toiselle trolli?

Vierailija
38/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies viettää joulua onnellisesti perheensä kanssa. Vuorosi tulee sitten, kun on aika pitää hetki hauskaa. Säästä itseäsi ja vaihda miestä.

Vierailija
39/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla. Ap

En jaksa uskoa :) Nämä lapset laulaisi kyllä kaiken ulos. Varsinkin ekaluokkalainen.

Vierailija
40/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla. Ap

Mitä iloa saat tällaisesta ilkeilystä ja huolen aiheuttamisesta toiselle trolli?

Mistä ilkeilystä? Luitko kun kerroin, että minulla on sama tilanne kuin ap:lla eli katoileva mies. Yhtä huolissaan ja turhautunut olen itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi