Onko tyhmällä mitään mahdollisuuksia elämässä?
En haluaisi käydä amista, mutta en suoriudu aikuislukiosta matematiikan takia. Amislinjalla ei ole mitään itseäni kiinnostavia ammatteja. Olen ilman koulutusta ja lähellä 30 ikävuotta. Turha sitä enää kai haaveilla esim. lääkärin, juristin tai insinöörin urasta.
Harmittaa suunnattomasti olla tyhmä ja tiedostaa se. Mielummin olisin tyhmä enkä tajuaisi sitä. Ei tarvitsisi elää tämän häpeän kanssa. Ja ei, ei ole oikein mitään järkevää, missä olen hyvä. En ole musikaalinen, taiteellinen, hyvä korjaamaan asioita... mutta pitäisi jonkinlainen ammatti varmaan hankkia. Vaan miltä alalta, kun amislinja ei tosiaan kiinnosta?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaa välttää tätä palstaa, täällä yleensä vastaavat tällaisiin aiheisiin vain trollit tai henkilöt jotka tykkäävät haukkua tai lytätä muita maan rakoon, haistavat helpon saaliin jonka itsetuntoa pääsevät lyömään vielä alemmas.
No minulla ei ole niin huono itsetunto, että ottaisin itseeni netissä kirjotetun perusteella. Jos joku omalla naamalla sanoisi, niin silloin ehkä, mutta harva sellaista uskaltaa.
Lukion kautta toimittajaksi tai kääntäjäksi. Ei tarvi matikkaa. Riittää matikan läpäisy säälivitosella. You can!
Opiskele laukuntekijäksi. Sillä aukeaa ura ministerinä.
Älykkäillä on vaikeaa. Näkee ja tietää sonnan olemassaolosta mutta luovuus sonnan käsittelyyn puuttuu.
Tyhmä ei turhia kyseenalaistele, ja on siksi edullinen investointi työmarkkinoilla.
Josko muillakin.
N45
Vierailija kirjoitti:
Lukion kautta toimittajaksi tai kääntäjäksi. Ei tarvi matikkaa. Riittää matikan läpäisy säälivitosella. You can!
Kun en saa edes niitä säälivitosia. Lyhyessä matikassa aikuislukiossa kuusi pakollista kurssia matikkaa. Eli joku vähintään 900 sivua matematiikkaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin voisit yrittää päästä vaaleihin ehdolle kansanedustajaksi. Nykyhallituksessa on ministeriksi asti päästetty heikkolahjaisia. Kunhan vaan hakeudut vihervasemmiston leiriin.
Toinen vaihtoehto on tehdä kuten niin moni muukin: opiskele jotain tylsähköä, joka kuitenkin työllistää. Harva kuitenkaan ihan täysin unelmatyötään tekee, eikä terveen nuoren oikein sopisi varta vasten muiden elätettäväksikään heittäytyä.
Kansanedustajilla kuitenkin on lukiotakin korkeampi tutkinto, minä en pääse edes rimaa hipoen lukiosta läpi. Jos pääsisin, niin ei ongelmaa. Ap
Ei kai niillä kaikilla ole,eikös se Ihalainenkin ole tavan duunari! Ammattiyhdistyksessä tosin toimi mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikaruokapaikat tai kahvilat? Niihin ei tarvita kuin hygieniapassi. Aloita jostakin ja lopeta haihattelu.
Olen paskaduunissa jo enkä haluaisi siksi kouluttautua toiseen ammattiin, mistä en pidä. Ap
Et pääse ilman koulutusta hyviin töihin, etkä selviä koulutuksesta. On se mahdoton yhtälö. Oletko hyvä käsistäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikaruokapaikat tai kahvilat? Niihin ei tarvita kuin hygieniapassi. Aloita jostakin ja lopeta haihattelu.
Olen paskaduunissa jo enkä haluaisi siksi kouluttautua toiseen ammattiin, mistä en pidä. Ap
Et pääse ilman koulutusta hyviin töihin, etkä selviä koulutuksesta. On se mahdoton yhtälö. Oletko hyvä käsistäsi?
En ole. Hitto, varmaan pakko mennä sinne amikseen. :(
Mainitsit varastotyön yhtenä ei-listalla mutta se voi olla itse asiassa ihan hyvin palkattua ja mukavaa työtä. Sopii myös introvertille jolle hoito- tai myyntityöt ovat kauhistus.
Itselläni on akateeminen koulutus mutta silti aika pieni palkka kuten alallani tyypillistä. Meidän vanhempi poika valitsi käydä lukion jälkeen amiksen ja on nyt vuokratyöfirman kautta varastotöissä. Tienaa rahaa paljon enemmän kuussa kuin minä, vuorotyöstä toki kun minulla päivätyö. Tykkää itsenäisestä työstään jossa ei tarvi istua koko päivää mutta joka ei ole fyysisesti kuitenkaan erityisen raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mainitsit varastotyön yhtenä ei-listalla mutta se voi olla itse asiassa ihan hyvin palkattua ja mukavaa työtä. Sopii myös introvertille jolle hoito- tai myyntityöt ovat kauhistus.
Itselläni on akateeminen koulutus mutta silti aika pieni palkka kuten alallani tyypillistä. Meidän vanhempi poika valitsi käydä lukion jälkeen amiksen ja on nyt vuokratyöfirman kautta varastotöissä. Tienaa rahaa paljon enemmän kuussa kuin minä, vuorotyöstä toki kun minulla päivätyö. Tykkää itsenäisestä työstään jossa ei tarvi istua koko päivää mutta joka ei ole fyysisesti kuitenkaan erityisen raskasta.
Kokeillut joskus, en tykännyt. Kuolettavan tylsää. Ap
Lentoemännäksi?
Myyntiesittelijäksi?
Näyttelijäksi?
Koodariksi?
Jotain mediaahan voi opiskella amiksessa ja sitten amk:ssa.
AP:lle ei tunnu kelpaavan mikään ehdotettu ala.
Vierailija kirjoitti:
Lentoemännäksi?
Myyntiesittelijäksi?
Näyttelijäksi?
Koodariksi?Jotain mediaahan voi opiskella amiksessa ja sitten amk:ssa.
Koodarista tuskin kannattaa ap:n haaveilla. Ei kaikki koodaustyö varsinaisesti matematiikkaa vaadi, mutta erittäin vahvaa matemaattis-loogista päättelykykyä kyllä. Vaikuttaa että sellainen ei ole ap:n vahvuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeillut joskus, en tykännyt. Kuolettavan tylsää. Ap
Eikö mistä tahansa työstä tule ajallaan tylsää? Itse koodaan työkseni ja se on suurimmalta osalta aikaa tylsää rutiinia joka pitää vaan sisulla tehdä huvitti tai ei. Sellaista työ on, ja korvaukseksi vapaa-ajan menetyksestä saa palkkaa. Vapaa-ajalla voi sitten tehdä niitä itseä kiinnostavia asioita. Ja työssä auttaa kun pistää sisäiset valitukset kuriin ja tekee vaan.
Ap:n kannattaa välttää tätä palstaa, täällä yleensä vastaavat tällaisiin aiheisiin vain trollit tai henkilöt jotka tykkäävät haukkua tai lytätä muita maan rakoon, haistavat helpon saaliin jonka itsetuntoa pääsevät lyömään vielä alemmas.