Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeastikko nykyäidit rehvastelevat ja vertailevat synnytystensä kestoaikoja?! Että kuka pullautti nopeiten on paras ja hitaammat ovat huonompia? Voi ny pyhä pieru!

Vierailija
28.12.2019 |

Tätä outoa ja säälittävää vertailua ja kehuskelua on jo hetken pyörinyt palstalla. Siis että nopea synnyttäjä on hyvä, kroppa toimii hyvin ja on parempi kuin ne, jotka joutuvat vaikkapa 50 h vääntämään synnytystä? Hitaat ovat heikkoja, kroppa ei toimi ja ovat huonoja. Siis pitäisikö kohta vertailla myös kakkaamisnopeutta, nopea ponnistaja on hyvä ja hidas on luuseri. Ummetuskakkaaja on megaluuseri. En edes tiennyt että tämmöisestäkin voidaan kilpailla ja ylpeillä.

Ja kyllä minä nostan hattua sellaiselle joka jaksaa 50 tuntia täysin uupuneena pullauttaa tenavan ulos kaiken väsymyksen ja kivun seassa. Siinähän se vahvuus vasta onkin! Onhan se nyt rankempi kokemus kuin vaikka 2 h synnytys? Vaikka tästä aiheesta ei edes vertailua pitäisi olla, nyt itsekin tein samaa typeryyttä. Mutta sairasta että tästäkin voidaan laittaa vertaileva kilpailu pystyyn?

Kyllä toinne nainen on naiselle susi. Ja erityisesti toinen äiti voi olla toiselle hirviö. Miksi te haluatte aina korostaa omaa paremmuuttanne äitiydessä ja alentaa muita?

T. vela, joka vain sivusta seuraa mitä käärmeitä osaattekaan toisillenne olla. Hyh.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kilpailua, niin myös synnytys.

Vierailija
2/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan noita on ollut joiden ainoa paremmuudentunne elämässään on tullut siitä että synnytti nopeammin/ilman kipulääkkeitä. Tunnen surua heidän puolestaan.

Minä olisin kuollut ellen olisi saanut kiireellistä sektiota ja koen olevani silti ihan hyvä äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä koen naisena olevani toimivampi koska synnytys oli nopea. Kroppa on vahva ja teki työnsä.

Vierailija
4/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nykyäidit?

Kyllä minä olen kuullut sekä omalta äidiltäni että anopilta kuinka he pullauttivat lapsensa ulos tuossa tuokiossa, ilman kivunlievitystä, yksinään ilman vauvan isää ja ilmeenkään värähtämättä. Että ei näistä nykyäideistä ole kyllä mihinkään, nih!

Vierailija
5/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kai nykyäiti kun nuorempi on vasta vuoden?

En ole kokenut tuollaista kilpailua, vertailua kylläkin, mutta en ole kokenut sitä arvostelevana.

Itse tykkäsin enemmän pitkästä n. 40 tunnin synnytyksestä kuin tunnin rykäisystä joka oli tosi paljon kivuliaampi, mutta moni muu on varmasti eri mieltä.

Vierailija
6/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista parhainta on, että kisaan osallistuu myös ne jotka ei ole synnyttäneet ollenkaan, vaan joiden synnytyksen on hoitanut kirurgi vatsan kautta :D

Vierailija
7/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se blondien vaki: kukaan ei ees huomannu kun olin raskaana mullahan oli vaan ihan pieni tässä ...(näyttää vatsaa kädellä)

Vierailija
8/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä koen naisena olevani toimivampi koska synnytys oli nopea. Kroppa on vahva ja teki työnsä.

Vertailetko muutenkin itseäsi? Oletko älykkäämpi, geeneiltäsi parempi, onko autosi nopeampi, onko palkkasi parempi, hiilijalanjälkesi pienempi?

Minä koen olevani edelleen ihan hyvä äiti ja itsetuntoni on niin kunnossa ettei minun todellakaan tarvitse verrata itseäni kehenkään.

Vierailija
9/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista parhainta on, että kisaan osallistuu myös ne jotka ei ole synnyttäneet ollenkaan, vaan joiden synnytyksen on hoitanut kirurgi vatsan kautta :D

Sektio on synnytystapa. Mutta tietysti joillain ihmisillä on niin hirvittävän kurja elämä että heidän täytyy keksiä missä voisivat jollain tapaa olla edes vähän parempia.

Vierailija
10/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onnea matkassa, että lapsi oli hyvässä asennossa, oli sopivan kokoinen jne. Mutta kyllä sä olit hyvä!

Vierailija
11/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onnea matkassa, että lapsi oli hyvässä asennossa, oli sopivan kokoinen jne. Mutta kyllä sä olit hyvä!

Lapselle voi myös olla parempi syntyä hitaasti, sillä synnytys valmistaa lasta tähän maailmaan.

Vierailija
12/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta sulla on?

Teetkö yhden synnytyksen perusteella tuollaisia johtopäätöksiä? 

Vierailija
13/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne kilpailee. Luulisi, että nykyään olisi sen verran yleissivistystä asiasta kuin asiasta, että aikuiset naiset tietäisivät, että synnytyksen kulkuun vaikuttaa moni asia, johon ei ole voinut itse vaikuttaa. Vaikka kuinka nainen olisi hyväkuntoinen, lantio synnytykseen luotu, niin esim. se, mihin istukka on kiinnittynyt vaikuttaa synnytykseen puhumattakaan lapsen asennosta. Mielenkiintoista olisi tietää, että millaisessa kunnossa olisi näiden ylpeilijöiden kudokset, jos olisivat synnyttäneet perätilassa olevan 55 senttisen lapsen syöksysynnytyksellä?

Vierailija
14/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi otat synnytykset vertailuna paremmuudesta. Minä olen kokenut synnytyskertomukset enemmänkin kokemuksen jakamisen ja vertaistueksi. Jokaiselle synnytys on yksi tärkeä/impiä kohtia elämässä, itse en halua unohtaa sitä ja haluan myös siitä puhua. Oma synnytykseni meni ilman draamaa, mutta kuuntelen ymmärryksellä muitakin synnytyksiä.

Vierailija
15/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: kannattaa vetää viinaa kaksin käsin koko raskausaika, niin mukula jää pienemmäksi ja synnytys käy helpommin.

Vierailija
16/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olennainen osa naisena olemista on kyetä synnyttämään lapsia. Mitä nopeammin siitä suoriutuu ja mitä nopeammin palautuu, sitä parempi on naisena. Kyllä se on samalla tavalla naiseuden mittari, kuin miehillä esimerkiksi vehkeen koko tai paljonko nostaa penkistä tms.

Huonoa synnytyskykyä ei voi kompensoida esimerkiksi aksteemisilla loppututkinnoilla tai suurella omaisuudella. Toiset vaan on luonnostaan enemmän naisia kuin toiset.

Vierailija
17/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vertaile. Sinä vaan liikut tasoisissasi piireissä.

Vierailija
18/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin nykyäidit?

Kyllä minä olen kuullut sekä omalta äidiltäni että anopilta kuinka he pullauttivat lapsensa ulos tuossa tuokiossa, ilman kivunlievitystä, yksinään ilman vauvan isää ja ilmeenkään värähtämättä. Että ei näistä nykyäideistä ole kyllä mihinkään, nih!

Mä taas kuulin omalta äidiltä, että ensimmäisen lapsen synnytys oli pitkä ja vaikea. Toisen helpompi. Mutta samassa kunnossa hän fyysisesti oli. Ehkä jopa paremmassa kunnossa ensimmäisen synnytyksen aikana... Joka tapauksessa itse olen saanut sen kuvan, että samalla äidillä voi olla hyvinkin erilaisia synnytyksiä eli ei se äidin kunnosta ole kiinni onko synnytys helppo/vaikea. Muutakin siihen on liityttävä. 

Vierailija
19/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio on synnytystapa. Mutta tietysti joillain ihmisillä on niin hirvittävän kurja elämä että heidän täytyy keksiä missä voisivat jollain tapaa olla edes vähän parempia.

Sektio on leikkaus, jossa lapsi poistetaan kohdusta keinotekoisesti, se ei ole synnyttämistä ja jos olisikin, niin synnyttäjä olisi tässä tapauksessa kirurgi.

Vierailija
20/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan julkkis julkaisi (ensimmäisenä maailmassa?) synnytyksensä netissä, joten tietenkin av-mammat vertaavat itseään ainakin siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi