Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyhmällä mitään mahdollisuuksia elämässä?

Vierailija
28.12.2019 |

En haluaisi käydä amista, mutta en suoriudu aikuislukiosta matematiikan takia. Amislinjalla ei ole mitään itseäni kiinnostavia ammatteja. Olen ilman koulutusta ja lähellä 30 ikävuotta. Turha sitä enää kai haaveilla esim. lääkärin, juristin tai insinöörin urasta.

Harmittaa suunnattomasti olla tyhmä ja tiedostaa se. Mielummin olisin tyhmä enkä tajuaisi sitä. Ei tarvitsisi elää tämän häpeän kanssa. Ja ei, ei ole oikein mitään järkevää, missä olen hyvä. En ole musikaalinen, taiteellinen, hyvä korjaamaan asioita... mutta pitäisi jonkinlainen ammatti varmaan hankkia. Vaan miltä alalta, kun amislinja ei tosiaan kiinnosta?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuule luulen, että olet vaan laiska. Tiedät ongelmasi, mutta et halua nähdä vaivaa sen ratkaisemiseksi. On totta, että matemaattisessa lahjakuudessa on eroja, mutta se tarkoittaa vain sitä, että toisten pitää nähdä enemmän vaivaa, kuin toisten. Varsinkin kun puhutaan lukiotasoisesta matematiikasta.

Vierailija
2/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuule luulen, että olet vaan laiska. Tiedät ongelmasi, mutta et halua nähdä vaivaa sen ratkaisemiseksi. On totta, että matemaattisessa lahjakuudessa on eroja, mutta se tarkoittaa vain sitä, että toisten pitää nähdä enemmän vaivaa, kuin toisten. Varsinkin kun puhutaan lukiotasoisesta matematiikasta.

Mitä laiskaa siinä on, että perehtyy yhteen laskumenetelmään vähintään puoli tuntia, katsoo opetusvideoita, käy tunneilla ja kuuntelee, eikä silti ymmärrä? Yhdessä kurssissa pitäisi oppia satoja laskumenetelmiä, miten, jos en opi yhtäkään, vaikka käytän aikaa oppimisen yrittämiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voisit yrittää päästä vaaleihin ehdolle kansanedustajaksi. Nykyhallituksessa on ministeriksi asti päästetty heikkolahjaisia. Kunhan vaan hakeudut vihervasemmiston leiriin.

Toinen vaihtoehto on tehdä kuten niin moni muukin: opiskele jotain tylsähköä, joka kuitenkin työllistää. Harva kuitenkaan ihan täysin unelmatyötään tekee, eikä terveen nuoren oikein sopisi varta vasten muiden elätettäväksikään heittäytyä.

Vierailija
4/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin voisit yrittää päästä vaaleihin ehdolle kansanedustajaksi. Nykyhallituksessa on ministeriksi asti päästetty heikkolahjaisia. Kunhan vaan hakeudut vihervasemmiston leiriin.

Toinen vaihtoehto on tehdä kuten niin moni muukin: opiskele jotain tylsähköä, joka kuitenkin työllistää. Harva kuitenkaan ihan täysin unelmatyötään tekee, eikä terveen nuoren oikein sopisi varta vasten muiden elätettäväksikään heittäytyä.

Kansanedustajilla kuitenkin on lukiotakin korkeampi tutkinto, minä en pääse edes rimaa hipoen lukiosta läpi. Jos pääsisin, niin ei ongelmaa. Ap

Vierailija
5/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajilla kuitenkin on lukiotakin korkeampi tutkinto, minä en pääse edes rimaa hipoen lukiosta läpi. Jos pääsisin, niin ei ongelmaa. Ap

Kato kopsit vaan jonku gradun. Kyllä se siitä.

Vierailija
6/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on tarua ihmeellisempää. Jos ulkoministerinä voi toimia nyt ylioppilas, voit varmasti peruskoulupohjalta ottaa esimerkiksi opetusministerin salkun vastaan.

Vierailija
7/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato kopsit vaan jonku gradun. Kyllä se siitä.

Trolli? Gradua en pääse tekemään, jos en siitä lukiosta valmistu. Lukiossa ei tehdä gradua. Ja gradut tarkistetaan plagioinnin varalta. Ap

Vierailija
8/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on tarua ihmeellisempää. Jos ulkoministerinä voi toimia nyt ylioppilas, voit varmasti peruskoulupohjalta ottaa esimerkiksi opetusministerin salkun vastaan.

Varmasti on olemassa poliitikkovastaisia ketjuja, joissa ihmiset voivat jakaa mielipiteitä politiikkaan pääsyn suhteen jne, mutta tässä ketjussa on kyse siitä, että joku on niin tyhmä, ettei pääse edes siitä lukiosta läpi. Ei politiikasta.

Vierailija
9/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilet ammateista joita yleisesti arvostetaan, vaikka tiedät ettet suoriudu koulutuksesta. Jospa alkaisit nyt realistiksi.

Vierailija
10/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilet ammateista joita yleisesti arvostetaan, vaikka tiedät ettet suoriudu koulutuksesta. Jospa alkaisit nyt realistiksi.

Nuo oli esimerkkejä. En haluaisi olla esim. lähihoitaja, floristi, myyjä, siivooja, varastotyöntekijä, päihdetyöntekijä. Amiksesta ei vaan löydy mitään kiinnostavaa linjaa. Ap

Vierailija
11/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei osaa matikkaa niin turha ajatella insinöörin koulutusta lääkiksestä puhumattakaan. Opiskele lähäriksi.

Vierailija
12/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei osaa matikkaa niin turha ajatella insinöörin koulutusta lääkiksestä puhumattakaan. Opiskele lähäriksi.

Sitähän minä harmittelinkin, että matematiikan taidot eivät riitä toiveammatteihini. Ehkä pitäisi katsoa, olisiko amiksessa nykyään mitään kiinnostavaa linjaa, vaikkei ollut vuosi sitten. Lähihoitajaksi en todellakaan halua. Joku toimistotyö voisi olla hyvä, mutta niihinkin taitaa sen lukiopohjan tarvita. Ap

Vierailija
13/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa veneessä :(

Vierailija
14/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ellei vanhemmat kustanna elämistä (ainakin osittain, mikä tilanne minulla itselläni). Minäkään en osaa enkä opi mitään. 

Vierailija
15/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse kohta minnekään jos ei ole edes työkokemusta mistään. Kaikista ei voi tulla menestyjiä, deal with it.

Vierailija
16/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomit voivat tehdä toimistotyötä jos valitsevat taloushallinnon linjan, mutta jos ei osaa matikkaa, ei sekään taida olla vaihtoehto. Miten olisi media-ala?

Vierailija
17/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmällä on OIKEINHYVÄT MAHDOLLISUUET ELÄMÄSSÄ jos on kuitenkin kohtuullisen ahkera eikä Itsepäisen hölmö. Toisin sanoen, jos tekee töitä ja kuuntelee fiksumpiensa neuvoja.

Aapeen kohdalla tämä nyt nöyttää tarkoittavan sitä, että sinne amikseen pitäisi nyt vaan mennä ja opetella joku ammatti - kiinnosti tai ei. Sitten pitöisi sen jälkeen etsiä ammattiin kuuluvia töitä, ja tehdä niitä 7,30-8h päivässä, kiinnosti tai ei. Tällä tavalla aapee voi elää ihan hyvää elämää, jossa riittää rahaa tehdä vapaa-ajalla jotain kiinnostavaakin. Vaikka olisi Sydämen asialla sarjan David.

Jos sen sijaan yrittää pikarikkaaksihelpolla-vippaskonsteja, päätyy väistämättä tv-sarjan Greengrassiksi, Aunt Peggyksi tai Uncle Vernoniksi.

Vierailija
18/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokapaikat tai kahvilat? Niihin ei tarvita kuin hygieniapassi. Aloita jostakin ja lopeta haihattelu.

Vierailija
19/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä laiskaa siinä on, että perehtyy yhteen laskumenetelmään vähintään puoli tuntia, katsoo opetusvideoita, käy tunneilla ja kuuntelee, eikä silti ymmärrä? Yhdessä kurssissa pitäisi oppia satoja laskumenetelmiä, miten, jos en opi yhtäkään, vaikka käytän aikaa oppimisen yrittämiseen?

Jos haluaa oppia, mutta ei yhteisopetuksessa pysy mukana niin suosittelen tutorin palkkaamista. Tämän kanssa käytte sitten kahdenkesken rauhassa läpi ne asiat jossa jumitat. 

Vierailija
20/36 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikaruokapaikat tai kahvilat? Niihin ei tarvita kuin hygieniapassi. Aloita jostakin ja lopeta haihattelu.

Olen paskaduunissa jo enkä haluaisi siksi kouluttautua toiseen ammattiin, mistä en pidä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi