Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat ne vain lomailevat taas

Vierailija
27.12.2019 |

Mä en saanut tätä perjantaita töistä vapaaksi. Sain maanantain vapaaksi, mutta tämä viikko meni ihan pilalle, kun jouduin tänään töihin. On opettajilla helppoa, kun voi vaan maata 2,5 viikkoa joulun aikaan kotona. Ja kesällä tietenkin vaatimattomat 10 vko. Niin ja hiihtolomat ja syyslomat päälle. Luulisi, että opettajat voisivat tehdä kaupungilla paperitöitä ja olla kesäisin sen 4 vko lomalla, kuten muutkin.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi vielä nykyaikana ajatella, että joku ammattiryhmä julkisella sektorilla saa etuja enemmän kuin muut? Kyllä työnantajapuoli pitää siitä huolen, että löysiä ei ole. Opettajien työ tehdään 9 kuukauden aikana, mutta palkka jaetaan 12 kuukaudelle. Siksi on lomia. Ihan sama mulle, että saisin saman vuosipalkan 9 kuukauden aikana ja olisin palkatta 3 kk. Lopputulos on kuitenkin ihan sana niin open kuin kunnankin näkökulmasta. Mutta eivätpä pääsisi taukit kommentoimeen asioita, jousta eivät tiedä hölkäsenpöläystä.

Vierailija
62/64 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joutuisin lomailemaan vuoden, jos viettäisin viikonkin teidän hirviöidenne kanssa. Ei käy opettajia kateeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku voi vielä nykyaikana ajatella, että joku ammattiryhmä julkisella sektorilla saa etuja enemmän kuin muut? Kyllä työnantajapuoli pitää siitä huolen, että löysiä ei ole. Opettajien työ tehdään 9 kuukauden aikana, mutta palkka jaetaan 12 kuukaudelle. Siksi on lomia. Ihan sama mulle, että saisin saman vuosipalkan 9 kuukauden aikana ja olisin palkatta 3 kk. Lopputulos on kuitenkin ihan sana niin open kuin kunnankin näkökulmasta. Mutta eivätpä pääsisi taukit kommentoimeen asioita, jousta eivät tiedä hölkäsenpöläystä.

Eli opettajien palkka on todellisuudessa paljon parempi kuin mitä nykyinen kuukausipalkka antaa ymmärtää. Miksi valittaa huonoa palkkaa siis?

Vierailija
64/64 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte opiskella opettajaksi. Itse toimin koulunkäynninohjaajana ja vielä lomaa 1,5 viikkoa. Yksi viikko jo takana.

Sinulla nämä lomat näkyy palkassa, toisin kuin opettajilla. Aika monta palkatonta viikkoa vuodessa näillä apulaisilla, siksi suurin osa heistä joutuukin kunnan muihin hommiin lomilla.

Joo, palkkahan ei ole kummonen muttei minun tarvitsekaan korjata kokeita ja suunnitella tunteja ym koulun jälkeen. Saan tappelematta aina syysloman, joululoman ja hiihtoloman. Koko kesän olen vapaalla ja kun lomapäivät ei riitä, saan päivärahaa. Paljon mieluummin olen pitkillä lomilla kuin paremmilla palkoilla. Tämä sopii mulle!

Hymy hyytyy eläkkeellä.

Haistan kateuden. Jos joku on tyytyväinen elämäänsä niin sehän ei toisille käy. Kaivetaan aina jotain negatiivista että itselle tulisi parempi mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi