Jaa-a, mitähän sitä tekisi taas ruoiksi seur päivinä...mitä teillä?
Joulu oli ja meni, uudenvuodenaattoon muutama päivä ja lounaat/päivälliset taas mietinnässä, kraaaaah😟😵
Kommentit (49)
Eilen oli tortilloja, tänään tofupastaa, huomenna lapsille kalapuikkoja ja bataattilohkoja, meille jotain lämmintä salaattia. Su ehkä tonnikalapastavuokaa. Riisipuuroon ehkä turvaudun jonain päivänä myös.
känkkäränkkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
känkkäränkkä kirjoitti:
Tätä pahuksen kinkkua jyrsitään varmasti koko loppuvuosi. Miehen oli pakko sada suurin kinkku mitä oli tarjolla. Mulla alkaa jo tökkimään.
Voihan sitä pakastaa.
Hyvä kommentti. Ehdoin sitä miehelle, hän tokaisi että: "katsotaan sitä sitten myöhemmin". Milloinka myöhemmin? Sitten kun se kinkkuraato alkaa haisemaan ja mätänee käsiin, vai? Yritän ehdottaa pakastamista uudestaan, vaikka huomenna, jospa tuo mies olisi jo suostuvaisemmalla tuulella.
Joka tapauksessa, kiitti vinkistä. :D
Leikkaat vaan kysymättä sopivaksi katsomasi siipaleen pakkaseen. Noin kaikki muutkin toimii.
Vierailija kirjoitti:
huomenna aion keittää niin proosallista ruokaa kuin perunapuuroa, se on herkkua. sunnuntaina jotain keittoa, ehkä jauhelihasta ja sellainen satsi että pariksi päiväksi riittää.
Miten perunapuuro eroaa perunamuusista?
Tein äsken kanapastaa. Huomenna ehkä samaa. Uutena vuotena luultavasti makkara-perunoita höysteillä ja salaatilla tai sitten pizzaa tai vaikka molempia.
Lanttulaatikkoa, perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa ja kinkkua. Näillä mennään tuonne loppiaiseen saakka.
Ihanaa lukea marttataitoisista ihmisistä. Mikään ei mene näillä noidilla hukkaan.
Mä lämmitin samaa lanttulaatikkoa uunissa miehelle neljään kertaan.
Kyllä toi sen kaiken söi, kun oli itse sitä vaatinutkin.
Meillä on varmasti 2kg kinkkua jääkaapissa. Olen epätoivoinen. Pistänkö palasiksi kotipitsaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä lämmitin samaa lanttulaatikkoa uunissa miehelle neljään kertaan.
Kyllä toi sen kaiken söi, kun oli itse sitä vaatinutkin.
Tietenkin söi. Ei ottanut riskiä ensivuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa lukea marttataitoisista ihmisistä. Mikään ei mene näillä noidilla hukkaan.
Älkää ikinä yrittäkö tehdä marttojen nokkosmunakasrullaa.
Se resepti on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se resepti on perseestä.
Kerron lisää.
Lopputulos oli ihan hyvä, mutta tuo vaiva oli täysin järjetön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se resepti on perseestä.
Kerron lisää.
Lopputulos oli ihan hyvä, mutta tuo vaiva oli täysin järjetön.
Tuo sama saattaa koskea näitä rengasfirmojen tekojuttuja. Mitä pirua nuo tähdet oikeasti edes on?
Meillä ei ole juurikaan joulun jämiä....jouluankan rasvat ovat tallessa, luista hauduttelin liemet tuleviin tarpeisiin.
Tänään syötiin kanakeittoa (illalla anopilla lihapullia ja laatikoita), huomenna teen osso bucon ja kananjauhelihan ylijäämästä pastakastikkeen, johon katoaa myös se ainoa joulujämä, sekoitus smetanaa ja vuohentuorejuustoa.
Tänään oli tulinen curry-kurkuma kanakeitto runsailla juureksilla ja tuhtisti korianteria päälle.
Huomenna itsetehdyt kotihampurilaiset ja bataattilohkot, chitpole aiolilla.
Viikonlopuksi lohta, uuniperunoiden kanssa, lämpimään salaattiin. Ja vielä lanttu-ja porkkanalaatikon kanssa. Itsetehty maksalaatikko ja karpalosurvos.
Ma: 4 sipulin piirakka
Ti: bratwurst, pekoni, herneet, paistetut munat, itsetehty omenainen perunasalaatti.
Siis päättääkö öljyä käyttävä rengasfirma siitä, mikä on hyvä ravintola.
Annan teille tilaa. Pohtikaa. Mikä on yleinen mielipide? Mitä halutaan syödä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on varmasti 2kg kinkkua jääkaapissa. Olen epätoivoinen. Pistänkö palasiksi kotipitsaan?
Pakasta annoksina.
Pakkosyöminen ei ole järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole juurikaan joulun jämiä....jouluankan rasvat ovat tallessa, luista hauduttelin liemet tuleviin tarpeisiin.
Tänään syötiin kanakeittoa (illalla anopilla lihapullia ja laatikoita), huomenna teen osso bucon ja kananjauhelihan ylijäämästä pastakastikkeen, johon katoaa myös se ainoa joulujämä, sekoitus smetanaa ja vuohentuorejuustoa.
Siis saako joku oikeasti jostain osso bucosta jotain hyvää? Anna ihmeessä resepti, niin kokeilen itsekin. Pieleen on mennyt ja pahasti tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis saako joku oikeasti jostain osso bucosta jotain hyvää? Anna ihmeessä resepti, niin kokeilen itsekin. Pieleen on mennyt ja pahasti tähän asti.
En tiedä vielä. Ajattelin kokeilla tällä reseptillä https://www.meillakotona.fi/reseptit/osso-bucco-odotuksen-arvoinen-pata… , tosin ilman leivitystä (mies on viljaton) ja heittää koko komeuden haudutuspataan. Mikä on tähän saakka mennyt pieleen? -ed.
Blinitaikinasta jäi hiivaa yli. Sen meinasin käyttää sämpylätaikinaan. Tuoreet sämpylät tekevät kauppansa hyvin smetanalla maustetun keiton kanssa.