Tiedättekö ihmistyypin joka ei moikkaa takaisin.
Katsoo vaan takaisin niinkuin tyhjä taulu, mielestäni vähän outoa. Koitin moikata vanhaa lukio tuttua, mutta tuommonen reaktio, vähän juntti fiilis tulee toisesta. Pari tuommosta tavannut, pieni paikkakunta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin kaikkia paitsi niitä jotka eivät sitä ansaitse. Kiusaajat, vihaamani, epäreilut, mulkut tyypit jne. Jos en tervehdi niin silloin toisessa on jokin tuon kaltainen vika
Samat. Jos en tuttua ihmistä tervehdi, minulla on tähän aina hyvä syy.
Tuntemattomia tai vain näöllisesti tuttuja ihmisiä en yleensä tapaa tervehtiä ellei tilanne sitä vaadi.
Työskentelen sairaalassa, pari samassa pukutilassa pukevaa lääkäriä ei koskaan tervehdi aamuisin tai käytävällä vastaan tullessa. Mä olen varmaan näkymätön nainen tai ne kuuromykkäsokeita.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen sairaalassa, pari samassa pukutilassa pukevaa lääkäriä ei koskaan tervehdi aamuisin tai käytävällä vastaan tullessa. Mä olen varmaan näkymätön nainen tai ne kuuromykkäsokeita.
Taitavat olla oikeistolaisia. Tai huono-osaisten menestyneitä lapsia.
Huono-osaiset eivät yleensä opeta kultuurin käytöstapoja.
Sitten ne jotka ovat voimakkaasti korkeammalla tasolla kuin sinä olet, niin ovat parempia. Heidän ei tarvitse hakea hyväksyntää alemmalla tasolla olevalta. Alemman tason tietää myös palkan koosta.
Eli olet heitä alemmalla tasolla ja sellaisia ei tervehditä oikealla.
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua näistä: ei tuntenut, on ujo tai arka tai sulkeutunut, on sillä tuulella että nyt en moikkaakkaan, on sosiaalisesti hieman hidas. Tai jos haluaa tahallaan olla moikkaamatta, kokee ettei hänen ylhäisyydelleen nyt sovi moikata takaisin. Onko hämäläisseutua, eivät ole niin sosiaalisia. Itse kyllä tervehdin takaisin, ei se maksa mitään olla kohtelias tai ystävällinen.
Tervetuloa vaan Hämeenlinnaan. Meidän taloyhtiössä valtaosa naapureista ei tervehti takaisin, ei edes katso päin, ei kiitä jos pidät heille ovea auki jne. Kaksi henkilöä taitaa tässä talonyhtiössä joskus tervehtiä, jos sattuvat sillä päällä olemaan.
Vierailija kirjoitti:
ei hämäläiset tervehdi. Ovat hämeestä kotoisin.
Se on vain hirveän vaikeaa moikata joillakin, eikö aivot toimi silloin vai mikä on. Varmaan sulake palaa päässä kun tietää mitä pitää sanoa ja toimia kun kohtaa tutun niin kuitenkin kärähtää.