Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat jotka eivät osaa laittaa tippaa

Vierailija
27.12.2019 |

Ovat väärällä alalla. Yksi taas pusasi vartin ja tuhosi kummankin käden suonet. Lopulta onneksi luovutti ja pyysi apua. Kolleega tuli ja tuikkasi kerrasta tipan paikoilleen.
Joskus sattuu näitä onnettomia, toisinaan jopa harjoittelijat/opiskelijat osaavat homman paremmin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten kamalaa kun joutuu jonkun osaamattoman tökittäväksi, tiedän tunteen.

Vierailija
2/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D mitäs sulla on huonot suonet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole eka asia mikä opetetaan?

Vierailija
4/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D mitäs sulla on huonot suonet.

Ei ole. Kaikki muut saavat kerralla, yksi pusaa ja pusaa eikä kykene.

Vierailija
5/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt pari kertaa. Karmea kokemus.

Vierailija
6/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanylointi on taito jota kehitetään ja ylläpidetään kanyloimalla. Ei se mikään automaattinen kyky ole joka määrää sen soveltuuko hoitajaksi vai ei, eivätkä läheskään kaikki hoitajat tarvitse sitä taitoa työssään, työtehtäviä kun on erilaisia. Sinua ensin pistänyt hoitaja saattoi hyvinkin olla kokematon kanyloija, tiedä vaikka olisi juuri siirtynyt työtehtävästä jossa ei ole tarvinnut kanyylia laittaa pariin vuoteen. Tai sitten hätiin tulleella kollegalla kävi tuuri ja suonesi ovat vain hankalat.

Olen itse röntgenhoitaja ja kanyloin ihmisiä jatkuvasti. Meille tulee myös potilaita valmiiksi kanyloituna mm. vuodeosastoilta ja päivystyksestä. Olen huomannut että päivystyksen hoitajat ovat ainakin meidän sairaalassa huomattavasti parempia kanyloijia kuin vuodeosastojen hoitajat. Monesti etenkin tietyn vuodeosaston röntgeniä varten asentamat kanyylit on röntgenhoitajan toimesta otettava pois ja laitettava uusi. Toki mekin näemmä työssämme niin huonosuonisia ihmisiä että kanylointi ei meiltäkään onnistu ja on tilattava paikalle anestesialääkäri katsomaan suonia ultraäänellä, mutta selkeästi meillä pysyy taito paremmin yllä kuin vuodeosaston hoitajilla. Päivystyksen hoitajat ja etenkin ensihoitajat sen sijaan kanyloivat kokemuksen suomalla varmuudella, eikä heidän jäljiltään tarvitse alkaa pistämään uusiksi. En oikein jaksa uskoa että siellä yhdellä vuodeosastolla on sairaalan ammattitaidottomin porukka, vaan täytyy olettaa ettei siellä juuri pääse kanylointia harjoittelemaan.

Vierailija
7/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanylointi on taito jota kehitetään ja ylläpidetään kanyloimalla. Ei se mikään automaattinen kyky ole joka määrää sen soveltuuko hoitajaksi vai ei, eivätkä läheskään kaikki hoitajat tarvitse sitä taitoa työssään, työtehtäviä kun on erilaisia. Sinua ensin pistänyt hoitaja saattoi hyvinkin olla kokematon kanyloija, tiedä vaikka olisi juuri siirtynyt työtehtävästä jossa ei ole tarvinnut kanyylia laittaa pariin vuoteen. Tai sitten hätiin tulleella kollegalla kävi tuuri ja suonesi ovat vain hankalat.

Olen itse röntgenhoitaja ja kanyloin ihmisiä jatkuvasti. Meille tulee myös potilaita valmiiksi kanyloituna mm. vuodeosastoilta ja päivystyksestä. Olen huomannut että päivystyksen hoitajat ovat ainakin meidän sairaalassa huomattavasti parempia kanyloijia kuin vuodeosastojen hoitajat. Monesti etenkin tietyn vuodeosaston röntgeniä varten asentamat kanyylit on röntgenhoitajan toimesta otettava pois ja laitettava uusi. Toki mekin näemmä työssämme niin huonosuonisia ihmisiä että kanylointi ei meiltäkään onnistu ja on tilattava paikalle anestesialääkäri katsomaan suonia ultraäänellä, mutta selkeästi meillä pysyy taito paremmin yllä kuin vuodeosaston hoitajilla. Päivystyksen hoitajat ja etenkin ensihoitajat sen sijaan kanyloivat kokemuksen suomalla varmuudella, eikä heidän jäljiltään tarvitse alkaa pistämään uusiksi. En oikein jaksa uskoa että siellä yhdellä vuodeosastolla on sairaalan ammattitaidottomin porukka, vaan täytyy olettaa ettei siellä juuri pääse kanylointia harjoittelemaan.

Infuusiopolilla vai? No luulisi pääsevän. Tämä tunari ei muuten saanut tippaa edes pois ja sidettä paikoilleen ilman apua. Joka paikka veressä ja tupot lattialla. Ei ollut oikein turvallinen olo hänen käsissään.

Vierailija
8/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain menee heti tunteisiin kun jossain kerrotaan olevan paska sairaanhoitaja joka ei osaa edes laittaa tippaa. Onhan niitä paskoja opettajiakin, paskoja puhelinmyyjiä jne. Mutta ilmeisesti missään ei saa olla paskaa lähihoitsua.

Vierailija
9/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Infuusiopolilla vai? No luulisi pääsevän. Tämä tunari ei muuten saanut tippaa edes pois ja sidettä paikoilleen ilman apua. Joka paikka veressä ja tupot lattialla. Ei ollut oikein turvallinen olo hänen käsissään.

Veikkaan krapulaa. Kai annoit palautetta?

Vierailija
10/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei synnytyksessä saatu tippaa. Piti käynnistää, mutta käsi turposi kun tunari kanyloi kudokseen.

Vierailija
11/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena ei mieshoitaja saanut tippaa kun edellinen alkoi vuotamaan,

Koko vitun käsivarsi oli ihan musta sen rassauksen jälkeen, sitten tuli joku nuori tyttö mikä kerralla tuikkasi tipan käsivarteen, eikä oikeastaan edes tuntunut miltään.

Tämä keskus-sairaalassa.

Vierailija
12/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain menee heti tunteisiin kun jossain kerrotaan olevan paska sairaanhoitaja joka ei osaa edes laittaa tippaa. Onhan niitä paskoja opettajiakin, paskoja puhelinmyyjiä jne. Mutta ilmeisesti missään ei saa olla paskaa lähihoitsua.

LÄHIhoitaja ei tietääkseni kanyyleita laita, pois saa kyllä ottaa.

Vierailija
13/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska sairaanhoitaja siis.

Vierailija
14/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä levitä väärää tietoa. Mä olen perushoitaja ja laitan kanyylia.

Vierailija
15/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ikävään sävyyn tehty aloitus, mutta tässä piilee totuuden siemen. Meillä sama poppoo pysynyt kasassa kauan ja tiedetään toistemme vahvuudet ja heikkoudet, on oikeasti niitä jotka sen viggon saavat maagisesti, vaikka joku toinen tuhraa pidempään.

Vierailija
16/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa opetetaan puoskareille mitä kipu tarkoittaa jos sairaita menee rääkkäämään työaikana.

Vierailija
17/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä levitä väärää tietoa. Mä olen perushoitaja ja laitan kanyylia.

Ootko suorittanut töissä jonkun erityisen kurssin siihen? Meillä lähärikoulussa sivuutettiin aihe täysin vedoten siihen, että on sairaanhoitajien hommia.. verikokeen ottamiseen vapaaehtoiset saivat kyllä luvat.

Vierailija
18/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol

Vierailija
19/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sairaanhoitaja enkä oo laittanu kanyylia kun kerran. Että ei se välttämättä kuulu perushommiin.

Koulussakin harjoiteltiin vaa jos anto toisen pistää itselleen, ja en tod anna kenenkään harjoitella.

Vierailija
20/50 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon sairaanhoitaja enkä oo laittanu kanyylia kun kerran. Että ei se välttämättä kuulu perushommiin.

Koulussakin harjoiteltiin vaa jos anto toisen pistää itselleen, ja en tod anna kenenkään harjoitella.

Ootko infuusiopolilla töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi