Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassakäynnin äryttävimmät asiat - peukutusketju

Vierailija
27.12.2019 |

Mikä kauppareissulla ärsyttää? Mikä on hyvää tai mitä asiaa ihmettelet?

Peukku ylös, jos samaa mieltä ja peukku alas, jos eri mieltä.

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää jos kassa ei tervehdi tai edes katso päin. Oon ollut itsekin asiakaspalvelussa ja kaikki tietää että toi on minimi mitä voit tehdä.

Vierailija
162/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka tulee kassan maksupäätteen viereen minun maksuvuorolla ja ihmiset jotka tulevat niskaani hengittämään, kun jätän tilan edelläni olevalle maksaa rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostoskorit, joissa sanka on pitkän sivun suuntainen.

Ai, minusta nämä ovat tosi käteviä sillä ergonomisesti muotoillun korin saa aseteltua "lepäämään" lantion päälle eli ostosten paino jakautuu tasaisesti. Koppa siis käsikynkkään ensin.

Kerran nappasin kiireessä sellaisen perusostoskorin ja kaupan puolella ihmettelin, miksi sain niin maireita hymyjä joiltakin vastaantulevilta miehiltä (olen siis nuorehko nainen). Lopulta hoksasin katsoa tarkemmin sitä koria ja siinä möllötti isoin kirjaimin, että "sinkkukori". Enkä ole sinkkua nähnytkään.. Tämän jälkeen olen katsonut tarkkaan etten ota toiste mokomaa koppaa. Onneksi niitä ei enää näe juuri missään kaupassa.

Vierailija
164/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jokaisella on oikeus maksaa millä haluaa ja pakata ostoksensa niin huolellisesti kuin haluaa. Jokaisella on oma kassalla-asiointivuoro, se on oikeus käyttää rauhassa ilman että kukaan siinä huokailee ja puhisee mielenosoituksellisesti. Oikeus on myös uusia lottokupongit ja samalla tarkistuttaa voitot. Jossain kymmenen viikon järjestelmässa voi olla jäänyt itseltä jokin voitto huomaamatta. Jos sulla on kiire, mene itsepalvelukassalle tai tilaa ruuat verkosta kotiisi ja maksa ylimääräistä.

Mutta siinä menee raja, että jos on itse hidas, niin pakottaa muutkin menettämään kallista aikaansa. Esimerkiksi rullaportaissa vasemman puolen tukkiminen, niin ettei kävelijä pääse ohi. Kersojen päästäminen riekkumaan kuraisine kenkineen toisen asiakkaan pakkaustasolle, niin ettei tämä pääse ostoksiinsa käsiksi. Omien ostosten kurkottelu toisen ihmisten ostosten päältä (ja sama buffetlinjastoissa). Jonotusnumerolaitteelle pääsyn blokkaaminen (jää kaverin kanssa juttelemaan laitteen ääreen).

Ja kun uusi kassa avataan, olisi hyvää kassamyyjän työtä ilmoittaa, että otamme asiakkaat jonotusjärjestyksessä. On huonoa organisointia, että kauimmin jonottanut ei pääse ensimmäisenä uudelle avattavalle kassalle. Varsinkin Lidl toimii tässä todella typerästi, siellä kuulutus on automaattinen, eikä myyjä mitenkään ohjaa jonottajia.

Vierailija
165/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelutiskille jonotuslapulla odottavat, jotka liimautuvat kiinni palvelutiskiin leveällä ruhollaan niin ettei se, jonka vuoro olisi, pääse edes katsomaan mitä siellä palvelutiskissä on. Ihan pakko jonottaa kiinni siinä lasissa vaikka omaan vuoroon on vielä parikymmentä numeroa.

Sama ilmiöhän on lentokentillä matkatavarahihnalla. Mitä isompi ja lihavampi ihminen, sitä varmemmin hän on kiinni hihnassa. Muut ei tämmöisen mörssärin takaa näe omia tavaroitaan.

Vierailija
166/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On käsittämätöntä miten usein törmää siihen että jäädään paikoilleen pällistelemään rullaportaiden/liukutason päähän 🙄

Tämä! Ja tuo on muuten oikeasti vaarallista, kun jäädään seistä töröttämään siihen liukuportaiden päässä olevan metallikannen päälle. Vielä niin leveästi ettei seuraavat tulijat mahdu siitä ohitse. Mitä h...vttiä näiden tönöttäjien päässä oikein liikkuu??

Näitä en oo nähnyt isossa kaupassa, mutta metrossa näihin törmää jatkuvasti. Olen itse kerran meinannut törmätä tälläiseen tyyppiin, kun heti pois päästyään löi täysjarrut päälle. 

Vierailija
167/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että jäädään jumittamaan kassahihnan alkupäähän kun edellisen ostoksia piipataan/on maksamassa. Omat ostokset tietty jo hihnalla ja tilaa ois seuraavana jonossa tulevan jo alkaa niitä laittaa. Mutta kun ei, pakko pitää 3m turvaväli maksavaan asiakkaaseen ja tukkia itseään seuraavalta se kassahihna. Näille on yleistä myös se, että ensin jäädään odottamaan kassan kaupanpuolelle ja vasta hinnan jälkeen siirrytään maksupäätteen puolelle. Avaroita ei tämän odottelurituaalin aikana tietenkään voida pakata ja yleensä lomqpkkokin kaivetaan vasta kun kassasano hinnan.

Tämä. Mutta pahin on jos tämä henkilö huomaa älypuhelimessaan jotain mielenkiintoista. Voi olla että kassalle siirtyminen viivästyy entisestään. :D 

Vierailija
168/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun joku kiskaisee ostoskärryn/lastenvaunut käytävälle poikittain, eikä siitä pääse ohi vasemmalta eikä oikealta. Ja tuon paskapään kärryä ei voi siirtää, muuten alkaa pilluraivohuuto.

(En ymmärrä, miksi sitä ostoskärryä/lastenvaunua ei voi pitää käytävän suuntaisesti niin, että muutkin mahtuvat liikkumaan ja menemään käytävällä ohi.)

Vierailija
169/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassajonossa takanasi oleva tyyppi, joka luulee pakaravakosi olevan kärryparkki.

Seuraavan kerran sanon tuommoselle tuuppaajalle, että kävikö vahinko. Prkl mitä tolloja.

Vierailija
170/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöni kuuluu asioida kaupassa joskus jopa kolmelle asiakkaalle kerralla. Siihen lounaani lisäksi niin tarvitsen kolme kuittia ja neljä eri maksuvälinettä :) Asiointiajankohtaa en päätä itse.

Vierailija
171/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että täällä Puolassa asuessa kaupassa käydessä on usein just kaikki nuo ärsyttävät asiat :D

Ihmiset hönkii niskaan, täällä ei osata jonottaa.

Kun oon just alkamassa maksaa, seuraava seisoo siinä mun vieressä. Miksi?

Ja! Kassoilla on kyllä pitkät kaukalot mutta myyjät ei ikinä laita niitä tuotteita eteenpäin vaan piippaa ne ja kerää niitä siihen piippauslevyn viereen yhteen kasaan ja siitä sit kauheella vauhdilla saa lappaa niitä kassiin.

Monesti yrittäny ilmaista että voisko niitä päästää sinne eteenpäin että olis tilaa pakata.

Että onhan ne pitkät hihnat ihan syystä laitettu.

Vierailija
172/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivänpuristelijat. Jos tuoreus huolettaa, pussissa on päiväys jonka voi tarkistaa. Ei tarvi litskata jok'ikistä leipää ja lopuksi ottaa sitten kumminkin se eka...

Vierailija
173/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusalliset puolitutut joille ei tiedä pitääkö tervehtiä vai ei.

Vierailija
174/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vinkiksi vain, että viikonpäivät opetetaan vasta peruskoulussa."

Kirjoittaja kuuluu varmaan siihen wt-ryhmään jonka mielestä kaikenlainen kasvatus tapahtuu vasta koulussa.

Vierailija
175/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostoskorit, joissa sanka on pitkän sivun suuntainen.

Ai, minusta nämä ovat tosi käteviä sillä ergonomisesti muotoillun korin saa aseteltua "lepäämään" lantion päälle eli ostosten paino jakautuu tasaisesti. Koppa siis käsikynkkään ensin.

Kerran nappasin kiireessä sellaisen perusostoskorin ja kaupan puolella ihmettelin, miksi sain niin maireita hymyjä joiltakin vastaantulevilta miehiltä (olen siis nuorehko nainen). Lopulta hoksasin katsoa tarkemmin sitä koria ja siinä möllötti isoin kirjaimin, että "sinkkukori". Enkä ole sinkkua nähnytkään.. Tämän jälkeen olen katsonut tarkkaan etten ota toiste mokomaa koppaa. Onneksi niitä ei enää näe juuri missään kaupassa.

Tuon uuden korin ongelma on nimenomaan se, ettei sitä saa pidettyä kärivarrella kun se tuppaa sitten kääntymään poikittain.

Vierailija
176/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutte vissiin niistä munuaisenmuotoisista helvetinkoreista. Vttu että sieppaa kaupat jotka on vaihtaneet pelkästään niihin.

Vierailija
177/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusalliset puolitutut joille ei tiedä pitääkö tervehtiä vai ei.

Mulla sos.tilanteiden pelko, ja nämä kohtaamiset tuttujen kanssa ahdistaa niin paljon etten kaupoissa pahemmin käy.

Vierailija
178/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä liittymä sulla on?

Vierailija
179/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä liittymä sulla on?

Tämä ja vaikka kuinka nopeasti yritän mennä ohi niin nämä nuoret miehet hyökkää kimppuun. Aah, eikä mikään selitys kelpaa. Nyt olen opetellut katsomaan firman nimen ja vastaan aina heti, että teidän liittymä on jo😀

Vierailija
180/206 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä nuo kaikki tyrkyttäjät on aina nuoria miehiä?! Samoin kuin ovella käyvät myyjät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä