Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassakäynnin äryttävimmät asiat - peukutusketju

Vierailija
27.12.2019 |

Mikä kauppareissulla ärsyttää? Mikä on hyvää tai mitä asiaa ihmettelet?

Peukku ylös, jos samaa mieltä ja peukku alas, jos eri mieltä.

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin nämä käteisellä maksajat, jotka alkavat laskea rahojaan kaikessa rauhassa vasta sitten, kun kassa ilmoittaa loppusumman.

Bonuksena vielä sitten siinä arvuuttelevat ääneen, että riittääköhän nämä rahat...jos ei, niin pitää sitten käydä hakemassa autosta lisää. Siis mitä vit?! Jos menet kauppaan maksamaan käteisellä, niin miksi et ota sitten sitä kaikkea rahaa mukaan sinne kauppaan saati sitten että edes laskisit ihan itse siellä ennen kassaa että riittääkö ne sun rahat?! En kertakaikkiaan voi ymmärtää tätä logiikkaa.

Vierailija
122/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa, että olette hypermarketissa töissä, ja koette joka ikinen päivä nämä kaikki ärsyttävät asiat. Lisättynä muutamalla muulla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiljuvat lapset. Jos siitä lapsesta pääsee ärsyttävää ääntä, niin vanhemmat ei tee muuta kuin hyssyttelevät. 

Mitäs muuta siinä voi tehdä, lyödäkö???

Neuvoja otetaan vastaan mieluusti.

Vierailija
124/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi että luulisi kassojen noilla liksoilla hymyilevän 😂 myyjän tessin mukainen maksimipalkka 8v työkokemuksella on alle 13e 😂😂😂 ei paljoa hymyilytä, voin kertoa!

Vierailija
125/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti eniten ärsyttävät hitaat kassat. Olen itse tehnyt kassan töitä ja tiedän, että sen voi hoitaa ripeästi, napakasti ja ystävällisesti. Nykyään asioin aina kun mahdollista itsepalvelukassalla. Se ärsyttää, kun kaikkea ei voi maksaa siellä. Ja sit ärsyttää tuotteiden surkea laatu hevi-osastolla. Erityisesti s-ryhmän kauppojen tuoretuotteet ovat ihan kauheita!

Vierailija
126/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä mikään kun löysin niin hyvän kaupan ettei sellaisia luulisi olevankaan.

Vierailija
127/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelliset kylmäkaapit. Asiakas laittaa kärryn niiden ovien eteen ja itse on yhdellä ovella. Näin on kätevästi estetty pääsemästä 3-5 ovelle yhtäaikaa. Sama tosin ilman oviakin, kärry hyllyriviin kiinni ja käsi pitkällä etsitään ja ihmetellään tuotetta, siinäkin saa kivasti blokattua 3-4 metriä hyllyriviä ettei kukaan muu pääsi siihen.

Olisiko mahdollista jättää se kärry vähän kauemmaksi?

Vierailija
128/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä mikkään. Parempi niin päin minun kannalta.

Vierailija
129/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahantuuliset kassat, jotka paiskovat tavaroita hihnalla ja lopuksi vetävät teennäisen hymyn ja samanaikaisesti katsovat tappavasti. Tulee olo, että pitäisi pyytää anteeksi, että tulin ostoksille ja pahoitella, että hän on työssä, jota vihaa.

Vierailija
130/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole osa ratkaisua, olet osa ongelmaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiljuvat lapset. Jos siitä lapsesta pääsee ärsyttävää ääntä, niin vanhemmat ei tee muuta kuin hyssyttelevät. 

Edellisillä sivuilla oli hyviä neivoja, mutta sinä taidat alkaa huutaa samalla tavalla, joten voin sanoa, ettei se ainakaan ole oikea tapa.

Vierailija
131/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättömästi liikkuvat ihmiset parkkipaikalla. Ei siellä voi kävellä miten sattuu silmät kiinni ja kuvitella, että kaikki autot huomaa ja väistää

Vierailija
132/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole osa ratkaisua, olet osa ongelmaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia koira ennen kuin lapsia tekee, siinä oppii miten lapsiakin hoidetaan ja miten känkkäränkkä/haukkuminen loppuu järkevästi.

Vierailija
133/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattien puristelijat.

Kerran sanoin yhdelle vanhemmalle miehelle joka epähuomiossa jätti

tomaattilaatikosta kaksi tomaattia puristamatta:

-Hei! sinulta jäi ainakin kaksi tomaattia puristamatta!

Äijä ei sanonut mitään mutta mulkaisi pahasti.

Vierailija
134/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ihmiset kun jättää tavarat toiselle puolelle kauppaa tai ihan vaik viereisellekin hyllylle, ku päättääkin et ei halua ostaa sitä. Ei vaikuta muhun ja mun elämään, mutta ärsyttää sellanen ajattelemattomuus

Vierailija
135/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No v*ttu ainakin täällä päin on kauppojen tomaatit toisinaan niin huonoja, että tarkkaan ne saa valita. Ovat joko pehmeää mössöä, tai sitten juuri siltä piilossa olevalta puolelta raakoja. Katseella yritän sieltä laarista haravoida, mutta siltikin joutuu muutamaa tomaattia kokeilemaan, ennen kuin löytyy kelvollinen tuote, josta olen valmis maksamaan pyydetyn kilohinnan.

Vierailija
136/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisessä S-marketissa ei joko ole ollenkaan kalaa kylmätiskillä tai sitten se on vähintään 6 päivää vanhaa. Siis ihan aina, kestääkö sen kalan myyntilaariin kuljettaminen oikeasti lähes viikon? Prismassa tilanne on onneksi vähän parantunut, mutta nykyään asioin pääosin k-ketjun kaupoissa harmin välttämiseksi.

Vierailija
137/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tehokas tyyppi, joka alkaa pakkaamaan ostoksiaan silläaikaa kun myyjä piippaa. Mutta a, hänellä olisi aikaa pakata myös minun asiointivuoroni, koska ostan banaanin, jonka myyjä antaa suoraan eteeni, joten varsinaista kiirettä ei ole. B, hän pakkaa kauimmaisessa nurkassa maksupaikkaan nähden. C, hän tee elettäkään lopettaakseen pakkuunsa vaikka viimeiset ostokset tulevat hihnalta. D, siinä vaiheess kun myyjä kertoo loppusumman, hän vähän herää pakkauskoomastaan. Heittää kuitenkin vielä muutaman kermapurkin ja appelsiinin kassiin ennenkuin edes liikkuu kohti kassaa. E, kassalle päästyään onkin hyvä aika etsiä bonuskortteja ja muita maksuvälineitä.

En voi uskoa että tämä metodi nopeuttaa pakkaajan toimintaa yhtään, ja meidän perässäsi tulevien päivää se hidastaa. Mutta näyttääpä ainakin tehokkaalta pakatessaan, joten kai se ilo on hänelle suotava.

Vierailija
138/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsytti viimeksi se, kun samalla "kassalla" on kaksi ostoksensa tehnyttä ( toinen jo pakkaamassa ja minä vasta menen) ja toinen tukkii sen koko tilan ja en päässyt pakkaamaan omia ostoksiani. Siinä kun on kaksi pakkauspaikkaa, joten ei saisi tukkia molempia. Hänellä oli vielä kärry aseteltu niin, etten päässyt lähellekään ja sain pakata tavarani kirjaimellisesti jo melkein kassamyyjän vieressä, kun en muuten mahtunut. Tämä toinen keskittyi myös höpisemään jonkun tuttavansa kanssa siinä samalla ja oli niin hauskaa. Itseäni ei naurattunut, kun muutenkin isot ostokset ja toisen kärry selässä kiinni. Sanotaan aina, että lapset tukkivat sen "pakkauspaikan", mutta olen monesti todistanut itse sitä, että se joka siinä jo pakkaa toisella puolella on monesti ihan aikuinen ihminen joka ei ymmärrä jättää toista puolta vapaaksi tai edes siirry, kun näkee toisen tulevan siihen.

139/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä Paraisten S-marketissa on semmoinen varmaan 55+ nainen jonka muistan istuneen kassalla jo silloin kun olen ollut lapsi (15-20 vuotta sitten). Tää nainen ei edelleenkään tiedä yhtään missä minkäkin tuotteen viivakoodi on ja etsii sitä joka tuotteesta ennen piippausta. Kyllähän sen nyt maalaisjärjelläkin tajuaa, että jos olet 15 vuotta vetänyt sitä samaa sillipurkkia kassan läpi, niin pitäisi lihasmuistista jo tulla se että missä se koodi on?! 

Lisäksi, kun s-market on ottanu käyttöönsä niitä kierrätysmuovipusseja, niin ne ei aukea paljain sormin edes dynamiitilla, jolloin onkin hyvä että kassa hanskoineen avaisi ne. Vaan ei. Tää kassa heittää avaamattoman pussin sinne perälle ja se kulkeutuu varmana niiden muiden ostoksien alle. Aika ihanaa.

Lisäksi, sitten kun jos joskus ylihuomenna koittaa se aika kun kassa on saanut valmiiksi kaikki ostokset, niin hinta ilmoitetaan vaan ruotsin kielellä. Eletään kuitenkin Suomessa. En yleensä suostu maksamaan ostoksiani ennen kuin kuulen myös hinnan suomeksi, mutta sitä pitää aina erikseen kysyä.

Jos on kaksi kassaa käytössä, niin normaali kassa vetää kuuden ihmisen ostokset läpi samassa ajassa kun tämä saa kahden asiakkaan ostokset vedettyä läpi. Vältän kuin ruttoa tätä naista. Mutta valitettavasti riittävän moni ei ole tehnyt valituksia tästä naisesta, kun välillä edelleenkin hän on ainut kassa. Eikä huomaa sitä että jonossa on viimisen vartin ollut yli 30 ihmistä kutsumatta lisää kassoja......

Vierailija
140/206 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka kohtelee hedelmiä ja vihanneksia ihan miten sattuu. Tiputtelee lattialle, puristelee rikki, lätkii painavia laatikoita tomaattikasojen päälle. Ihan sama onko mikään enää minun jäljiltä syöntikunnossa, kunhan minä vaan just sen mieleisen valittua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi